Wymiana bębnów na tarcze.

Michal2707

Wymiana bębnów na tarcze.

#1

Post autor: Michal2707 »

Dobry wieczór, na pewno wielu z kolegów zajmowało sie taka operacja, jesli ktos moglby opisac po kolei co, jak, jakie czesci i jaki nakład pieniezny .. Byłbym niezmiernie wdzieczny :kid:
Kondraczek
Podwójny As
Posty: 244
Rejestracja: wt 03 sie 2010, 20:09:21
Lokalizacja: Bezwola/Lublin

#2

Post autor: Kondraczek »

akurat jestem świeżo po tym zabiegu;) Wahacze z tarczami, klockami, linkami do ręcznego, przewody hamulcowe gumowe, śruby do przykręcenia tych przewodów do zacisku, ewentualnie nowe cukierki jak chcesz pro. Chyba tyle. Kasa to tyle co zakup swapa hebli, robocizna to nie wiem ile bo takimi pierdołami zajmuje się sam.
Michal2707

#3

Post autor: Michal2707 »

Ja jeszcze nie jestem w takim stopniu wtajemniczenia zebym sam wszystko robil ale zawsze w robociznie mam jakis udzial ;) Dzieki bardzo za info :happy:
Awatar użytkownika
LukasEG8
Berbeć
Posty: 42
Rejestracja: ndz 19 lip 2009, 20:22:45
Lokalizacja: Poznań

#4

Post autor: LukasEG8 »

Po robocie zapewne będzie do zrobienia zbieżność, na końcu wahaczy wleczonych są fasoli do ustawienia ich
Ryjek
Pełnoprawny User
Posty: 57
Rejestracja: czw 26 sty 2012, 21:25:18
Lokalizacja: Rybnik

#5

Post autor: Ryjek »

Kondraczek, daj fotki jak to wygląda:D
Dla was to zwykłe auto dla nas to 2 cześć Życia I LOVE HONDA!!!
Zelo
Żółtodziób
Posty: 3
Rejestracja: sob 25 sty 2014, 16:41:01
Lokalizacja: Nowy Targ

#6

Post autor: Zelo »

Witam, poruszam od nowa temat, gdyż coraz więcej myślę nad zmianą hamulców. W moim eg8 mam z tyłu bębny i teraz zastanawiam się czy założenie tarcz jest wgl możliwe i co do tego będzie potrzebne. Od razu wymieniłbym przód. Znalazłem na internecie dwie aukcje, może mógłby się wypowiedzieć ktoś kto się zna na tym, czy wgl warto i co do tego jeszcze będzie potrzebne. Ewentualnie która z tych opcji jest lepsza:

http://allegro.pl/hamulce-honda-civic-v ... 28477.html

http://allegro.pl/hamulce-honda-civic-v ... 23487.html

Pozdrawiam.
Ma być ogień, na każdym biegu, albo będziesz jeździć dieslem! J.C.
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2684
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#7

Post autor: Laskosz »

Nie chce mi się pisać więc czytaj http://civic5g.pl/viewtopic.php?t=226
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
Grzybohun
Natchniony
Posty: 1659
Rejestracja: wt 07 maja 2013, 17:45:56
Lokalizacja: ze wsi Warszawa
Wiek: 30

#8

Post autor: Grzybohun »

Zelo - lepsza czy tańsza?
Na pewno zmiana 242/bębny na 262/239 zmieni bardzo dużo, zachowując rozstaw szpilek 4x100. Jak dla Ciebie nie jest problemem kupno nowych felg z rozstawem 4x114.3 to ładuj 282/260 z VTI-s, bo są skuteczniejsze.
Pamiętaj o zmianie pompy z serwem - dla 282 1" będzie dobra, przy 262 styka 15/16".

Dodam że na zwrotnicy 262 można zrobić hamulce 282, ale jak to zrobić dowiesz się szukając.
Awatar użytkownika
Davidho
Forumowy As
Posty: 150
Rejestracja: pt 16 sie 2013, 17:30:37
Lokalizacja: Gdynia

#9

Post autor: Davidho »

A ja od siebie dodam , że po przejechaniu się samochodem z tarczami z tyłu i rozmowie z kilkoma wtajemniczonymi osobami na spotach tarcze na tyle wzgledem bębnów dają na prawdę nie wiele ... o ile w ogóle coś . Dlatego sam odpuściłem temat . No chyba , ze ze względów estetycznych . Ja mam u siebie 262 / bebny i pompe 15/16 i hamulce są wystarczające .
Awatar użytkownika
Grzybohun
Natchniony
Posty: 1659
Rejestracja: wt 07 maja 2013, 17:45:56
Lokalizacja: ze wsi Warszawa
Wiek: 30

#10

Post autor: Grzybohun »

bebny łatwiej zblokować - łatwiej zawrócić na ręcznym.. Jak się nie opłaca no to cóz... ale mówisz ogółem czy porównujesz bębny z 239? Bo raczej tarcze 260 na 100% hamują lepiej niż bębny;)
Awatar użytkownika
Davidho
Forumowy As
Posty: 150
Rejestracja: pt 16 sie 2013, 17:30:37
Lokalizacja: Gdynia

#11

Post autor: Davidho »

Porównywałem bębny z 239 i dokładnie takiego porównania tyczył się mój post ; ) Z tarczami 260 na tyle nie miałem przyjemności więc się nie wypowiadam .
Awatar użytkownika
Grzybohun
Natchniony
Posty: 1659
Rejestracja: wt 07 maja 2013, 17:45:56
Lokalizacja: ze wsi Warszawa
Wiek: 30

#12

Post autor: Grzybohun »

Ja jak bede robil to sie skupię na tym zeby przod hamował, czyli 282 na zwrotnicy 262. A tył to nie wiem czy jest jakaś opcja żeby założyc 260 na rozstawie 4x100, bo bardzo bym chciał... ;) wie ktoś coś?

EDIT: Znalazłem info że pasuje prawie P&P zacisk z ep2/3 tylny pod tarcze 260, trzeba troche osłonę popieścic zeby nie zawadzała o jarzmo, poza tym zamontowac prawy po lewej i lewy po prawej, a przede wszystkim odpowietrzyc przed zamontowaniem bo odpowietrznik bedzie na dole po zamontowaniu. Generalnie to sie wszystko da :D
Zelo
Żółtodziób
Posty: 3
Rejestracja: sob 25 sty 2014, 16:41:01
Lokalizacja: Nowy Targ

#13

Post autor: Zelo »

Negroazor, ja się nie znam ile takie rzeczy kosztują niestety:) dlatego wrzuciłem te dwa linki które znalazłem, żeby ktoś obeznany się wypowiedział czy wgl warto to kupić.

Grzybohun, póki co jeżdżę na felgach 13' i planuję kupno nowych felg więc akurat by się złożyło. A i czemu lepsza a tańsza, skoro na obydwóch aukcjach jest ta sama cena? (oczywiście pytam się bo nie wiem) jakie koszta do tego dojdą?
Ma być ogień, na każdym biegu, albo będziesz jeździć dieslem! J.C.
Awatar użytkownika
Grzybohun
Natchniony
Posty: 1659
Rejestracja: wt 07 maja 2013, 17:45:56
Lokalizacja: ze wsi Warszawa
Wiek: 30

#14

Post autor: Grzybohun »

Tańsza, ale nie na alledrogo. Tam to wszyscy zawyżają ceny a na forumach można dorwać heble z mb6 za np 500-600pln a nie 850, np ckpl.
262 są tańsze bo są mniejsze i jest ich generalnie więcej. Jeśli nie przeszkadza Ci to że będzie inny rozstaw oraz koła z tyłu będą odrobine szerzej siedziały (od ET felg odejmij 10) to ładuj te z mb ;) poradników jest aż nadto, szukaj następnym razem
ODPOWIEDZ