Dane eksploatacyjne HONDA CIVIC

biedrona
Potrójny As
Posty: 450
Rejestracja: pt 06 cze 2008, 18:10:52
Lokalizacja: Trójmiasto

Dane eksploatacyjne HONDA CIVIC

#1

Post autor: biedrona »

Dane eksploatacyjne HONDA CIVIC - modele od listopada 1991 do modeli 1996

Zalecane płyny:

Olej silnikowy ( z filtrem ) -
3,3 dm3

Automatyczna skrzynka przekładniowa:


- z dźwignią sześciopołożeniową -
2,4 dm3

- oprócz wersji sześciopołożeniowej -
2,7 dm3

Mechaniczna skrzynia biegów -
1,8 dm3

Układ chłodzenia -
4,4 dm3




Układ zapłonowy:

Cewka zapłonowa


- rezystancja uzwojenia pierwotnego


silnik D13B2
0,5 do 0,7 Ω

silniki D15B2, D15B7, D15Z1 oraz D16Z6
0,6 do 0,7 Ω

- rezystancja uzwojenia wtórnego


silnik D13B2
4,4 do 21,6 Ω

silniki D15B2, D15B7, D15Z1 oraz D16Z6
3,2 do 19,8 Ω

Rezystancja modułu sterowania zapłonu
1,1 do 3,3 kΩ

Długość minimalna szczotek alternatora:


- Nippondenso
1,5 mm

- Mitsubishi
5,0 mm

Kat wyprzedzenia zapłonu [ bieg jałowy ]


silnik D13B2
20o ą 2o przed GMP

silniki D15B2, D15B7, D15Z1 oraz D16Z6
16o ą 2o przed GMP

NGK - odstęp elektrod
1,1 mm




Ugięcie pasków:

Pompa wspomagania ukł. kierowniczego


- pasek nowy
6,0 do 9,0 mm

- pasek używany
8,0 do 12,0 mm

Alternator


wersje bez klimatyzacji


- pasek nowy
5,5 do 8,0 mm

- pasek używany
7,0 do 10,5 mm

wersje z klimatyzacją


- pasek nowy
5,0 do 7,0 mm

- pasek używany
6,5 do 10,5 mm




Ukłąd hamulcowy:

Grubość minimalna okładziny wkładki
1,6 mm

Grubość minimalna okładziny szczęki
2,0 mm

Skok dźwigni hamulca awaryjnego
6 do 10 zębów zapadki




Prędkość obrotowa biegu jałowego:

Silnik D13B2
800 ą 50 obr/min

Silnik D15Z1
700 ą 50 obr/min

Silnik D15B2
810 ą 50 obr/min

Silnik D15B7
750 ą 50 obr/min

Silnik D16Z6
750 ą 50 obr/min




Zawartość max CO na biegu jałowym:

Silnik gaźnikowy D13B2:


- z katalizatorem
0,5%

- bez katalizatora
1,0%

Silniki o wtrysku paliwa:


- z katalizatorem
0,1%

- bez katalizatora
1,0 ą 1,0%




Luz zaworowy:

- zawory dolotowe
0,18 do 0,22 mm

- zawory wylotowe
0,23 do 0,28 mm

- ugięcie linki przyspieszenia
10,0 do 12,0 mm




Kolejność zapłonu
1-3-4-2




Skok tłoka:

- silnik 1343 cm3
76 mm

- silnik 1493 cm3
84,5 mm

- silnik 1590 cm3
90 mm




Stopień sprężania:

- silnik 1343 cm3
9,0

- silnik 1493 cm3
9,2 (bez VTEC) lub 9,3 (VTEC)

- silnik 1590 cm3
9,2 (VTEC)




Moc maksymalna:

- silnik 1343 cm3 -przy 6300 obr/min
55 kW [ 75 KM ]

- silnik 15Z1 cm3 -przy 5500 obr/min
66 kW [ 90 KM ]

- silnik 15B2 cm3 -przy 6000 obr/min
66 kW [ 90 KM ]

- silnik 15B7 cm3 -przy 5900 obr/min
74 kW [ 101 KM ]

- silnik 16Z6 cm3 -przy 6500 obr/min
92 kW [ 125 KM ]




Moment maksymalny:

- silnik 1343 cm3 -przy 3100 obr/min
102 N*m

- silnik 15Z1 cm3 -przy 4500 obr/min
129 N*m

- silnik 15B2 cm3 -przy 4700 obr/min
119 N*m

- silnik 15B7 cm3 -przy 5000 obr/min
124 N*m

- silnik 16Z6 cm3 -przy 5200 obr/min
142 N*m




Ciśnienie sprężania:

- nominalne
1,28 MPa

- minimalne


silniki D15Z1 oraz D16Z6
1,14 MPa

- silniki D13B2, D15B2 oraz D15B7
0,93 MPa




Termostat:

Temperatura początku otwarcia


- silnik D15Z1
80 do 84oC

- pozostałe
76 do 80oC

Temperatura pełnego otwarcia


- silnik D15Z1
95oC

- pozostałe
90oC
Yasioo

#2

Post autor: Yasioo »

a gdzie B seria !? :szczena:
Awatar użytkownika
AriN
Potrójny As
Posty: 327
Rejestracja: sob 16 gru 2006, 16:23:22
Lokalizacja: 3Miasto

#3

Post autor: AriN »

Mam do was prośbę jeżeli wrzucacie takie rzeczy, które najprawdopodobniej są z innych stron to napiszcie autora lub stronę skąd to wzięliście.
:D TO TRZEBA PRZEŻYĆ ŻEBY TO ZROZUMIEĆ, ŻEBY W TO UWIERZYĆ! :D
biedrona
Potrójny As
Posty: 450
Rejestracja: pt 06 cze 2008, 18:10:52
Lokalizacja: Trójmiasto

#4

Post autor: biedrona »

Yasioo pisze:a gdzie B seria !? :szczena:
Jak dopiszesz to bedzie ;)
AriN pisze:Mam do was prośbę jeżeli wrzucacie takie rzeczy, które najprawdopodobniej są z innych stron to napiszcie autora lub stronę skąd to wzięliście.
ty sie nie czepiaj moze to moje dane sa :) i sam napisalem :p jesli chodzi o link to ci powiem jaki www.google.pl :D
ODPOWIEDZ