Samodiagnostyka w d13b2

Problemy z prądem.
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: śr 11 cze 2008, 21:53:23
Lokalizacja: Globalna Wioska

Samodiagnostyka w d13b2

#1

Post autor: Civic5g.pl »

Poniewa? docierają do mnie informacje, nie tylko z forum www.h3m.pl, ?e są problemy z samodiagnostyką civic'ów EG3 (silniki d13b2) polegające na tym ?e nikt nie podaje lub nawet nie jest w stanie podaa co oznaczają poszczególne kody wyświetlane przez diode ECU postanowi3em dorwaa service manuala do tego silnika (jakimś cudem uda3o mi sie :) ) i niniejszym zamieszczam tutaj opis samodiagnostyki do d13b2!!!

Dla początkujących: ECU znajduje sie po stronie pasa?era "w nogach" na prawej ściance tu? przed drzwiami pod dywanikiem. Wystarczy odchylia dywanik, chwytając go za górną krawed1 i zdecydowanym szarpnieciem (ale z czuciem ch3opaki, z czuciem!) wypinając dwa zatrzaski trzymające tapicerke w prawid3owej pozycji. ECU to w3aśnie to prostokątne, dziwnie wyglądające pude3ko w metalowej obudowie z szybką pośrodku, pod którą umieszczona jest dioda.

Jak zrobia samodiagnostyke?
Po odchyleniu dywanika przekrecia stacyjke w pozycje zap3on i gapia sie na ECU, a dok3adnie na tą szybke pośrodku. Dioda wskazuje b3ad poprzez emitowanie regularnych b3ysków.

Jeśli wystepuje pojedynczy b3ąd to dioda emituje określoną liczbe b3ysków, po czym nastepuje oko3o 2 sekundowa przerwa i powtórzenie tej samej liczby b3yśniea, a? do wy3ączenia zap3onu.

Jeśli wystepuje wiecej ni? jeden b3ąd dioda emituje określoną liczbe b3yśniea (jeden kod) nastepnie jest dwusekundowa przerwa i emisja nastepnego kodu. Pomiedzy wyświetlanymi kodami nastepuje zawsze dwusekundowa przerwa.
Liczba b3yśniea odpowiada bezpośrednio kodowi b3edu, np. 2 b3yśniecia - odpowiada b3edowi 2.

Czyli odczyt b3edu wykonujemy w3aściwie tak jak opisa3 to dziki tutaj.
Niewtajemniczonym przypominam tylko, ?e d13b2 nie ma z3ącza samodiagnostyki :!:

BLEDY (silnik d13b2)
1 - Sonda lambda lub jej obwód
2 - Czujnik predkości pojazdu lub jego obwód
3 - MAP sensor lub jego obwód (problem z elektryką)
4 - Czujnik podciśnienia w ga1niku lub jego obwód (czesto nieszczelny przewód podciśnienia #14 lub obwód elektryczny czujnika)
5 - MAP sensor (problem mechaniczny - najcześciej nieszczelny przewód podciśnienia #21)
6 - Czujnik temperatury cieczy ch3odzącej lub jego obwód
8 - Cewka zap3onowa lub jej obwód
10 - Czujnik temperatury powietrza dolotowego lub jego obwód
14 - Zawór regulacyjny predkości obrotowej biegu ja3owego (EACV) lub jego obwód

To na razie tyle. Jak bede mia3 chwike to zamieszcze tabele z manuala wskazującą objawy i najprawdopodobniejsze przyczyny wystepowania b3edów i nieprawid3owej pracy silnika d13b2.
ODPOWIEDZ