brak iskry, ciągle palący się check podczas samodiagnostyki

Problemy z prądem.
Sidewayz
Żółtodziób
Posty: 19
Rejestracja: wt 10 gru 2013, 18:03:34
Lokalizacja: Pasłęk

brak iskry, ciągle palący się check podczas samodiagnostyki

#1

Post autor: Sidewayz »

Witam, V gen z d15b7. Auto przestało odpalać (straciło iskrę) i podczas samodiagnostyki pokazało błąd nr 8 (czujnik gmp) posprawdzałem oporości na czujnikach (wszystkich w aparacie) i ich sygnał aż do sterownika- wszystko było ok, po tych zabiegach znów spróbowałem samodiagnostyki i tu zonk :huh: mianowicie po włożeniu zworki check świeci cały czas bez jakichkolwiek przerw, na podmianke wrzuciłem drugi komp i efekt ten sam czyli auto nie ma iskry i check swieci cały czas po zapięciu zworki. Bez zapięcia zworki check się nie zapala.
Dodam jeszcze ze przed tym był rozbierany aparat do wymiany uszczelniacza ale po tym zabiegu auto było już odpalone bez żadnych problemów.
Spotkał sie ktoś z takim objawem checka?
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2683
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#2

Post autor: Laskosz »

Jak kontrolka cały czas świeci to znaczy że nie ma błędów. Może poszła cewka, dlatego nie daje iskry. Przy uszkodzonej cewce nie pokazuje błędów.
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Sidewayz
Żółtodziób
Posty: 19
Rejestracja: wt 10 gru 2013, 18:03:34
Lokalizacja: Pasłęk

#3

Post autor: Sidewayz »

Fakt, nie sprawdzałem jeszcze cewki, ale ciekawi mnie ze wcześniej był błąd czujnika, chyba że błąd pojawił się przez moją nieuwagę np wypieta wtyczkę. Później sprawdzę cewke. Jakie są opornosci cewki? Bo nie mam akurat dostępu do materiałów
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2683
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#4

Post autor: Laskosz »

Nie wiem. Najlepiej załóż bezpośrednio na nią kabel ze świecą i sprawdź czy daje iskrę
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Sidewayz
Żółtodziób
Posty: 19
Rejestracja: wt 10 gru 2013, 18:03:34
Lokalizacja: Pasłęk

#5

Post autor: Sidewayz »

Czyli ze gdy nie ma błędów to świeci cały czas?
I czy na cewkę można bezpośrednio podać napięcie z aku?
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2683
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#6

Post autor: Laskosz »

Sidewayz pisze:Czyli ze gdy nie ma błędów to świeci cały czas?
no już wcześniej pisałem
I czy na cewkę można bezpośrednio podać napięcie z aku?
można, ale po co. Wystarczy ściągnąć kopułkę, założyć przewód ze świecą, przyłożyć do jakiejś śrubki na deklu żeby swieca miała masę i zakręcić rozrusznikiem. Albo daje iskre albo nie
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Sidewayz
Żółtodziób
Posty: 19
Rejestracja: wt 10 gru 2013, 18:03:34
Lokalizacja: Pasłęk

#7

Post autor: Sidewayz »

Problem rozwiązany :gunsmilie:
Padła cewka. Stara miała ok 1 Ohm na uzwojeniu pierwotnym a nowa 0,7 Ohm czyli w normie (0.6-0.7) wg manuala.
Laskosz dzięki za podpowiedź :flex:
Po wymianie autko paliło od strzała
Temat do zamknięcia ;)
ODPOWIEDZ