Nowe bębny hamulcowe i nowy problem

Coś puka i stuka? Trzeba to wymienić, a nie wiesz jak ?
Awatar użytkownika
Maty
Pełnoprawny User
Posty: 88
Rejestracja: pn 01 wrz 2008, 20:52:42
Lokalizacja: Słupsk

Nowe bębny hamulcowe i nowy problem

#1

Post autor: Maty »

Jakiś czas temu skończyły się okładziny i bębny w mojej EJ2 . Kupiłem cały komplet , bębny oraz okładziny . Po wymianie w warsztacie okazało się , że siła hamowania w zbyt wielkim stopniu nie różni się od tej z przed wymiany i słychać dziwne odgłosy w początkowej fazie wciskania pedału hamulców . Gdy zaczynam hamować słychać specyficzne "chrupanie " obcieranie , pedał hamulca lekko podskakuje , a już gdy auto niemal się zatrzyma pojawia się nawet stukanie . Pojechałem na poprawkę tego zabiegu ale panowie rozkładają ręce i mówią , że wszystko sprawdzili jeszcze raz , i że prawidłowo jest poskładane , a ja zostałem z problemem ... Czy możliwe żeby nowe bębny były krzywe ? Czy to może kwestia jakiejś regulacji ? Mam nadzieje , że pomożecie ... Z góry dzięki .
Awatar użytkownika
SiVy
Obeznany
Posty: 111
Rejestracja: ndz 01 mar 2009, 22:33:45
Lokalizacja: Wielgie/Włocławek
Kontakt:

#2

Post autor: SiVy »

hmm. Ja bym troche pojeździł i zobaczył czy coś sie zmienia. w sensie zeby sie ułożyło wszystko. spręzynki tez zmieniałes?
Części Honda OEM, markowe zamienniki. Zapraszam
Awatar użytkownika
Maty
Pełnoprawny User
Posty: 88
Rejestracja: pn 01 wrz 2008, 20:52:42
Lokalizacja: Słupsk

#3

Post autor: Maty »

No tyle , że ładnych parę kilometrów zrobione ponad 1000 i dalej to samo a nawet gorzej . Problem słychać głównie na jednym kole. Sprężynki nie były wymieniane ...
Awatar użytkownika
ceelx
Moderator
Posty: 2807
Rejestracja: czw 05 paź 2006, 09:02:54
Lokalizacja: siedlce
Kontakt:

#4

Post autor: ceelx »

pogubilem sie :wstyd:
tyl lapie na jakies30% tylko. hamowales samym recznym ?? zagladales do przednich hamulcy ?? moze prowadnice sie skonczyly :rolleyes:
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
Dj Diablo
Potrójny As
Posty: 473
Rejestracja: sob 07 sie 2010, 20:29:14
Lokalizacja: Pcim

#5

Post autor: Dj Diablo »

jezeli wali tylem a wczesniej tak niebylo to kupiles chinskie te bebny i sa krzywe no chyba zemasz krzywe tarcze z przodu to tez bedzie szarpalo
Awatar użytkownika
Maty
Pełnoprawny User
Posty: 88
Rejestracja: pn 01 wrz 2008, 20:52:42
Lokalizacja: Słupsk

#6

Post autor: Maty »

Ewidentnie wali tył więc na pewno to nie tarcze ... Być może zamontowali mi jakiś chiński szajs . Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś pomysły co można sprawdzić to będę wdzięczny .Dzięki za sugestie ...
Dj Diablo
Potrójny As
Posty: 473
Rejestracja: sob 07 sie 2010, 20:29:14
Lokalizacja: Pcim

#7

Post autor: Dj Diablo »

wez załóż stare bębny na próbe i zobaczysz :-)
Awatar użytkownika
Maty
Pełnoprawny User
Posty: 88
Rejestracja: pn 01 wrz 2008, 20:52:42
Lokalizacja: Słupsk

#8

Post autor: Maty »

w sumie można by było sprawdzić ale stare bębny już dawno pewnie wywiezione na złom przez mechaników i gdzieś rdzewieją ...
Dj Diablo
Potrójny As
Posty: 473
Rejestracja: sob 07 sie 2010, 20:29:14
Lokalizacja: Pcim

#9

Post autor: Dj Diablo »

to lipnie :/ sam jestem ciekaw co to bedzie ale mysle ze to bebny
Awatar użytkownika
Maty
Pełnoprawny User
Posty: 88
Rejestracja: pn 01 wrz 2008, 20:52:42
Lokalizacja: Słupsk

#10

Post autor: Maty »

Może znajdę jakiegoś tokarza który sprawdzi czy są równe , ewentualnie je dotoczy ... Może to coś pomoże . Chyba , że bebechy ( sprężynki itp. ) są już jakieś trefne .
TRANSPORTER

#11

Post autor: TRANSPORTER »

i weź tu oddaj auto do mechanika.nigdy w życiu tym oszustom bym nie oddał nawet roweru do naprawy ,już nie mowie ze samochód bym partaczom oddał w niepowołane ręce, a co wymienię sam to mam pewność ze nic nie odpadnie i wiem co mam :) dobrze godom??:)Maty, jak bym miał ci coś doradzić to weź ściągnij bembeny sam i obadaj sprawę bo te matoły pewnie nawet bębnów nie zdjęły bo się im nie chciało a to pewnie coś prostego z czym se sam poradzisz,a jeśli hałasuje a przy hamowaniu nie czuć bicia na pedale to to będą albo samo regulatory albo coś luźno lata po bębnach i dostało się miedzy szczeki a bębny albo syfu nie wydmuchali .
Awatar użytkownika
Maty
Pełnoprawny User
Posty: 88
Rejestracja: pn 01 wrz 2008, 20:52:42
Lokalizacja: Słupsk

#12

Post autor: Maty »

No dobrze godosz tylko goście dość ogarnięci i zaufani byli , teraz mam pewne wątpliwości . Większość rzeczy robię sam , a z braku czasu trzeba niekiedy oddać swoją kocHankę w obce ręce . Pedał hamulca po wciśnięci podskakuje , w bębnie słychać tarcie ( ale nie jednostajne , tylko przerywane) , a już gdy auto niemalże się zatrzyma , słychać stuk ... Przy wymianie na zimówki zajrzę , do środka może coś wypatrzę . Czytałem , że synchronizacja samoregulatorów jest dość skomplikowana , może z tym sobie chłopaki nie poradzili ... A od jakiegoś czasu auto na wzniesieniu nie cofa się do tyłu ...
Dj Diablo
Potrójny As
Posty: 473
Rejestracja: sob 07 sie 2010, 20:29:14
Lokalizacja: Pcim

#13

Post autor: Dj Diablo »

Maty pisze:A od jakiegoś czasu auto na wzniesieniu nie cofa się do tyłu
to skoro tak jest to musza byc zapieczone hamulce z przodu w sensie zapieczone cylinderki i tez moze przód blokować :/
pyszczorek

#14

Post autor: pyszczorek »

mialem podobny problem i przyczyna bylo lozysko piasty wymienilem i po problemie
ODPOWIEDZ