sprężyny civic problem

Coś puka i stuka? Trzeba to wymienić, a nie wiesz jak ?
Boluś
Pełnoprawny User
Posty: 56
Rejestracja: sob 29 sie 2015, 20:28:48
Lokalizacja: WPY w Łodzi;)

sprężyny civic problem

#1

Post autor: Boluś »

Witam!

moglibyście rzucić okiem na fotki bo nie wiem jak wygląda civic na seryjnym zawieszeniu a wydaje mi sie, że u mnie jest coś namieszane.
O ile tył wydaje sie być ok, to przód stoi moim zdaniem za wysoko.
Sprężyny wyglądają na seryjne tzn czarne itd, amorki też.
Nie chce wkładać gwintu.
No może jakieś -20 lub -30 springi ale to żeby nie za drogo było to używki mnie interesują.
Lub totalna seria. (o ile w serii przód z tyłem jest równo)
Mierzyłem na równym podłożu od ziemi do błotnika przez "środek" koła.
Wyniki:
LP ~62,5cm
PP ~63,5cm
LT ~60,5cm
PT ~61,5cm
Czyli przód jest wyżej 2 cm.
I cała lewa strona niżej o 1cm.
A oto fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Co z tym fantem zrobić?
W v gen w jajku do wszystkich silników były takie same sprężyny na przód?
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2683
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#2

Post autor: Laskosz »

Obrazek

seria jest okrutna :D Twoje sprężyny z tyłu już siadły
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Boluś
Pełnoprawny User
Posty: 56
Rejestracja: sob 29 sie 2015, 20:28:48
Lokalizacja: WPY w Łodzi;)

#3

Post autor: Boluś »

Nie no bez kitu... Chyba mnie wkręcasz... Aż tak wysoko jest w serii?
Czytałem, że od 4gena spręzyny i amorki są niższe niż w 5genie. Mysle co kupić i założyć żeby chociaż wyrównać przód z tyłem, ewentualnie przód może być nieco niżej niż tył.
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4491
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#4

Post autor: Grzesieek »

Kiedyś jak mierzyłem swoją serię, to wyglądało to tak, że wysokość z każdej strony wynosiła ~64cm (mierząc w pionie od podłoża, przez środek felgi do najwyższego punktu nadkola, przy felgach 15" i oponie 195/50).
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2683
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#5

Post autor: Laskosz »

kup jakiekolwiek sprężyny -40 na przód i załóż na seryjny amor. Będzie ok
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Boluś
Pełnoprawny User
Posty: 56
Rejestracja: sob 29 sie 2015, 20:28:48
Lokalizacja: WPY w Łodzi;)

#6

Post autor: Boluś »

A przy wyborze sprężyn na przód nie ma znaczenia pod jaki motor są dedykowane?
przód pasuje z ega i cupejki. a jak z sedanem? mowa o samych sprężynach z v gena.
coś czytałem, że podobno pasują też z vi gena. prawda to?

[ Dodano: Śro 18 Lis, 2015 06:14 ]
a co z zawieszeniem z iv gena? amorek ze sprężyną podobno pasuje i jest troche krótszy. ktoś coś wie na ten temat?
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2683
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#7

Post autor: Laskosz »

z 4 g pasuje, ale niższe jest chyba ze względu na krótsze widełki. Kiedyś to sprawdzałem ale nie pamiętam.

Nie ma sensu kombinować, kup sprężyny, pasują od każdej budy 5 i 6 gen. Nie ma znaczenie pod jakim silnikiem jeździły
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
seba123
Żółtodziób
Posty: 16
Rejestracja: ndz 09 maja 2010, 13:46:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#8

Post autor: seba123 »

Na serii zawsze jest koza - do tego masz maly rozmiar felg
Boluś
Pełnoprawny User
Posty: 56
Rejestracja: sob 29 sie 2015, 20:28:48
Lokalizacja: WPY w Łodzi;)

#9

Post autor: Boluś »

Dzięki za odpowiedzi. Teraz już wiem czego szukać :thumbsup:
Fakt seria jest wysoka no i seryjne 13" to potęgują.
Ja mam 15" (pewnie jak większość) i jak dla mnie większych nie potrzeba.

OT ON.
Ma ktoś może sprężyny -30,-35,-40mm? :D Jak coś to pisać na PW
OT OFF
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 1957
Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 29

#10

Post autor: Drix »

Tak patrzę i miałem dokładnie ten sam efekt co u Ciebie ;)
Kupiłem zestaw od PRO-TECa i jest git :)
Także springi szukaj!
Boluś
Pełnoprawny User
Posty: 56
Rejestracja: sob 29 sie 2015, 20:28:48
Lokalizacja: WPY w Łodzi;)

#11

Post autor: Boluś »

Szukam szukam :-)
W międzyczasie porównałem sobie sprężyny z v gena i rovera 400 i seryjne sprężyny na przód są takie same tzn wysokość, grubość i parametr.
Tak więc szukam też obniżających z rovera 400. No chyba, że ktoś sprawdzał, zakładał i coś nie tak jest z tymi od rovera to dajcie znać :D

[ Dodano: Wto 22 Gru, 2015 15:49 ]
Troche mi sie schodzi z zakupem sprężyn ale były inne priorytety...;)
I tu chciałem sie dopytać.
Dwie opcje:
Sprężyny progresywne czyli te z tymi gęstymi zwojami
lub
Spręzyny z serii protec czyli wygląd sprężyny standardowy ale niższe.

Chodzi mi jedynie o efekt wizualny i w miare komfort, nie potrzebuje auta na tor itd... Chce założyć na obecne seryjne amorki bo są sprawne.

Co będzie dla mnie lepsze?
Paweł.
Nałogowiec
Posty: 921
Rejestracja: śr 22 lut 2012, 16:29:45

#12

Post autor: Paweł. »

Boluś pisze:Spręzyny z serii protec czyli wygląd sprężyny standardowy ale niższe.

Chodzi mi jedynie o efekt wizualny i w miare komfort, nie potrzebuje auta na tor itd... Chce założyć na obecne seryjne amorki bo są sprawne.

Co będzie dla mnie lepsze?
Jeśli chcesz założyć sprężyny obniżające na seryjne amortyzatory to kup sobie sprężyny z wersji protec lub Eibach pro kit ;)
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4491
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#13

Post autor: Grzesieek »

Taki jeden z zielonej kupy miał chyba proteki i wyglądało jakby mógł wchodzić pod auto bez lewarka.

Do wożenia dupy Eibach. Do szybszej jazdy coś twardszego (np. MTS, tyle, że będzie dupa piała).
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 1957
Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 29

#14

Post autor: Drix »

Eeee na protekach trzeva lewarek podstawiac :D

Kolego priv.
Boluś
Pełnoprawny User
Posty: 56
Rejestracja: sob 29 sie 2015, 20:28:48
Lokalizacja: WPY w Łodzi;)

#15

Post autor: Boluś »

Czyli mam rozumieć, że dla dobra seryjnych amorków i moich plomb lepiej założyć proteca lub coś cywilizowanego do max -30mm.

Te progresywne są raczej -40mm i niższe,tak? I dla dobra moich 20-sto letnich amorków lepiej nie zakładać sprężyn ,np. -50mm?
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2683
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#16

Post autor: Laskosz »

Taki jeden z zielonej kupy miał chyba proteki i wyglądało jakby mógł wchodzić pod auto bez lewarka.
hehe kto taki?

-50 na seryjne amory na pewno dobrze im nie zrobi.
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 1957
Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 29

#17

Post autor: Drix »

Ponoc do seryjnych amorkow mozna zakladac kit do -40mm.
Natoniast protec to cywilna wersja zawiasu, tyle ze ok. 30mm nizsza niz seria
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4491
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#18

Post autor: Grzesieek »

4 lata moje auto było na MTSie -40, później na Eibachu Pro Kit (w teorii -30 a w praktyce dokładnie -50mm) i 2X letnie amortyzatory wciąż żyją i mają się dobrze. Zawsze można przerobić górne mocowania (tzw. z angielskiego "top hats").
Paweł.
Nałogowiec
Posty: 921
Rejestracja: śr 22 lut 2012, 16:29:45

#19

Post autor: Paweł. »

Grzesieek pisze: na Eibachu Pro Kit (w teorii -30 a w praktyce dokładnie -50mm)
Grzesieek siadło aż -50mm na Eibachu? :D Ja mam tylko -30, no może -35mm :( I też mam jeszcze fabryczne amortyzatory :P
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4491
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#20

Post autor: Grzesieek »

Yhym. Względem serii dokładnie 50mm (tył trochę mniej, ale optycznie jest prawie, że równo).
ODPOWIEDZ