Tylny stabilizator
-
- Berbeć
- Posty: 29
- Rejestracja: ndz 24 sie 2014, 01:06:46
- Lokalizacja: Wrocław
Tylny stabilizator
Siemanko, niedawno założyłem sobie tylny stabilizator (ok 14/15mm) do EJ2, ale wydaje mi się, że prowadzenie autka niewiele się poprawiło. Gumy stabilizatora, które dostałem w całym "zestawie" nie są jeszcze poparciałe ale są już mocno zmęczone. Tulejki sukcesywnie wymieniam na czerwony poliuretan, także i tam pewnie wkrótce wlecą. Tylko teraz tak: czy grubość tylnego staba na całej jego długości powinna być taka sama, czy powinien być przewężony pod gumami w miejscach jego mocowania do budy? U mnie jest dość mocno przewężony i pewnie to powoduje jakieś luzy na gumach. Czy te luzy mogą wpływać na niedostateczną sztywność nadwozia (niewielkie przechyły na zakrętach np. rondach)? Jeśli tak, to jakie stabilizatory polecilibyście mi do tego autka, nie muszą być najgrubsze, (bo to daily i toru pewnie wiele razy nie zobaczy) i czy potrzebuje do nich jakieś inne łączniki? Pozdrawiam
- Laskosz
- Natchniony
- Posty: 2683
- Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 34
A jakie masz sprężyny i amory? Jeśli nic nie odczułeś po założeniu staba to pewnie coś innego bruździ.
W ogóle, to nie wiem czego się spodziewałeś po stabie
W ogóle, to nie wiem czego się spodziewałeś po stabie
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
viewtopic.php?t=12878
-
- Berbeć
- Posty: 29
- Rejestracja: ndz 24 sie 2014, 01:06:46
- Lokalizacja: Wrocław
Dzięki za odpowiedź Amortyzatory są chyba seryjne, nie wymieniałem ich od kupna, wypluwały całkiem niezłe wyniki na ścieżce więc jeszcze się nimi nie zajmowałem. Sprężyny to pro kit. Wszyscy piszą, że bez staba z tyłu ani rusz, i że auto zmienia się nie do poznania, także spodziewałem się właśnie tego Wszystkie dolne tuleje są już w poli, na wymianę czeka góra, która jest w niezłym stanie więc ją odkładam i duże cukierasy - są już podparciałe, ale niepourywane . No a te przewężenia?
-
- Berbeć
- Posty: 29
- Rejestracja: ndz 24 sie 2014, 01:06:46
- Lokalizacja: Wrocław
- Laskosz
- Natchniony
- Posty: 2683
- Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Wiek: 34
Pewnie z eg5, tylko chłop nie dokładnie zmierzył
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
viewtopic.php?t=12878
Przy stabie który masz to nie wiele odczujesz różnicy zwłaszcza na seryjnym zawiasie. Delikatnie poprawienie prowadzenia w zkrętach, auto powinno stać się mniej nerwowe.
Ja dopiero zadowalający efekt uzyskałem stosując najgrubsze możliwe OEM staby czyli 28mm z przodu i 21 mm z tyłu.
Do tego gwint i ES czerwone i auto prowadzi się jak gogart w zakrętach i buda się nie przechyla.
A miałem chyba wszelkie możliwe OEM kombinacje stabilizatorów.
Ja dopiero zadowalający efekt uzyskałem stosując najgrubsze możliwe OEM staby czyli 28mm z przodu i 21 mm z tyłu.
Do tego gwint i ES czerwone i auto prowadzi się jak gogart w zakrętach i buda się nie przechyla.
A miałem chyba wszelkie możliwe OEM kombinacje stabilizatorów.
-
- Berbeć
- Posty: 29
- Rejestracja: ndz 24 sie 2014, 01:06:46
- Lokalizacja: Wrocław
Wielkie dzięki za odpowiedzi Do najgrubszego z tyłu wystarczy jakiś fake ASR, czy musi to być jakoś profi wzmocnione?
Ja w takim razie póki co odpuszczam, jak zrobię wszystko inne i zostanie jeszcze troszkę pęgi to się będę bawił. Po pro kicie zauważyłem, że autko mniej nerwowo reaguje na nierówności drogi, jest bardziej przewidywalne, po rozpórce na przednie kielichy przestało być miękkie jak opel astra, po strongflex' ie na dole stało się jeszcze troszkę sztywniejsze i mam spokój ze stukami na zawsze no i chciałem właśnie, żeby po tylnym stabie nie płużyło na zakrętach i prowadziło się bardziej jak gokart. Wkrótce wleci jeszcze rozpórka na tył więc pewnie będzie jeszcze troszkę lepiej, no i mam jeszcze chrapkę na jakąś szperę, mam nadzieję, że będzie dobrze.
Ja w takim razie póki co odpuszczam, jak zrobię wszystko inne i zostanie jeszcze troszkę pęgi to się będę bawił. Po pro kicie zauważyłem, że autko mniej nerwowo reaguje na nierówności drogi, jest bardziej przewidywalne, po rozpórce na przednie kielichy przestało być miękkie jak opel astra, po strongflex' ie na dole stało się jeszcze troszkę sztywniejsze i mam spokój ze stukami na zawsze no i chciałem właśnie, żeby po tylnym stabie nie płużyło na zakrętach i prowadziło się bardziej jak gokart. Wkrótce wleci jeszcze rozpórka na tył więc pewnie będzie jeszcze troszkę lepiej, no i mam jeszcze chrapkę na jakąś szperę, mam nadzieję, że będzie dobrze.
-
- Berbeć
- Posty: 29
- Rejestracja: ndz 24 sie 2014, 01:06:46
- Lokalizacja: Wrocław
Grzesiek, nie przesadzaj z tą kwotą do D serii można znaleźć za śmieszne pieniądze oczywiście mówię o używce jak dobrze pamiętam na C4g stała do D serii za bodajże 500zł , co prawda szybko się sprzedała.
Ale to nie wiedomo jaki stan. Z resztą temat nie związany..
Wracając do staba i wzmocnienia, Ja mam FAKE ASR ale nic się z nim nie dzieje, dałem twardsze śruby i póki co nic się nie dzieje.
Nie jestem powiem ale wydaje mi się że i bez ASRa by się obyło w końcu to seryjny stabilizator z ITRa a tam wzmocnienia nie było.
Z tą rozpórką jeszcze mega różnica jest jak da się przednią górną 3punktową. Dopiero czuć różnicę.
Ale to nie wiedomo jaki stan. Z resztą temat nie związany..
Wracając do staba i wzmocnienia, Ja mam FAKE ASR ale nic się z nim nie dzieje, dałem twardsze śruby i póki co nic się nie dzieje.
Nie jestem powiem ale wydaje mi się że i bez ASRa by się obyło w końcu to seryjny stabilizator z ITRa a tam wzmocnienia nie było.
Z tą rozpórką jeszcze mega różnica jest jak da się przednią górną 3punktową. Dopiero czuć różnicę.
-
- Berbeć
- Posty: 29
- Rejestracja: ndz 24 sie 2014, 01:06:46
- Lokalizacja: Wrocław
Tak ja robiłem do siebie 2 punktową górną - efekt napewno auto sztywniejsze na pewno odczuwalna różnica na dołkach i nierównościach.
Później zrobiłem sobie 3punktową ( ze stoperem pompy hamulcowej) - efekt jest dużo lepszy tutaj czuć różnicę o wiele bardziej zarówno na nierównościach jak i na zakrętach. Czuć że buda tworzy swego rodzaju jedność, tzn jak dla mnie mniej pracuje a jak już to czuć że odbiera jakieś naprężenia cała buda.
Trudno to opisać słowami w zakrętach czuć że buda jest taka bardziej zwarta i lepiej się prowadzi.
Później zrobiłem sobie 3punktową ( ze stoperem pompy hamulcowej) - efekt jest dużo lepszy tutaj czuć różnicę o wiele bardziej zarówno na nierównościach jak i na zakrętach. Czuć że buda tworzy swego rodzaju jedność, tzn jak dla mnie mniej pracuje a jak już to czuć że odbiera jakieś naprężenia cała buda.
Trudno to opisać słowami w zakrętach czuć że buda jest taka bardziej zwarta i lepiej się prowadzi.
-
- Berbeć
- Posty: 29
- Rejestracja: ndz 24 sie 2014, 01:06:46
- Lokalizacja: Wrocław
Dzięki za tłumaczenie Pewnie się w końcu na taką zdecyduję.. Sorrewicz za OT ale jakbym miał zakładać kolejny nowy topic o innym temacie to sporo by tego było, bo mam jeszcze w zanadrzu parę pytań Chyba, że na tym to właśnie polega, to w takim razie zacznę się bawić w zakładanie tematów, ewentualnie odkopywanie podobnych
-
- Berbeć
- Posty: 29
- Rejestracja: ndz 24 sie 2014, 01:06:46
- Lokalizacja: Wrocław