Swap d16y5

Serce samochodu niedomaga ?
Folo96
Żółtodziób
Posty: 9
Rejestracja: 08 lip 2016, 14:11
Lokalizacja: Będzin

Swap d16y5

#1

Postautor: Folo96 » 16 sty 2017, 09:13

Witam mam możliwość dorwać w miarę zdrowy i tani d16y5. Moja Hanka to eg4 d15b2 z gratami d16z6 (Kolektor ssący, wiązka kabinowo-silnikowa, komputer, aparat zapłonowy) czyli wszystko to co było potrzebne do przejścia na pełen wtrysk. I teraz moje pytanie. Czy ten cały osprzęt będzie grał z tym silnikiem i czy będą z tego jakieś w miarę przyzwoite efekty.
Pozdrawiam ;)
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 3782
Rejestracja: 26 kwie 2010, 14:55
Lokalizacja: Orneta

Re: Swap d16y5

#2

Postautor: Grzesieek » 16 sty 2017, 16:24

Wg mnie szkoda zachodu.
Folo96
Żółtodziób
Posty: 9
Rejestracja: 08 lip 2016, 14:11
Lokalizacja: Będzin

Re: Swap d16y5

#3

Postautor: Folo96 » 16 sty 2017, 17:42

A jest jakiś powód dlaczego ?
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 3782
Rejestracja: 26 kwie 2010, 14:55
Lokalizacja: Orneta

Re: Swap d16y5

#4

Postautor: Grzesieek » 16 sty 2017, 19:03

To VTEC-E. Dorzucisz do swojego motoru ostrzejszy wałek, pokombinujesz z dolotem i wydechem i będziesz miał bardzo podobną moc, bez tego całego, z naszego punktu widzenia, dennego systemu.
Awatar użytkownika
K23
Natchniony
Posty: 1765
Rejestracja: 06 mar 2010, 22:31
Lokalizacja: A co Cie to?
Kontakt:

Re: Swap d16y5

#5

Postautor: K23 » 21 sty 2017, 16:27

Nie wiem czy robisz to sam, czy u kogoś, ale jeśli u kogoś to
- swap 400-500 zł
- olej, uszczelki, pierdoła jakaś wyjdzie 200 zł
- silnika też pewnie nie masz za free

Wydasz tysiaka, zysk żadem. Gdyby to było D16Z6 to pewnie inaczej byśmy doradzali, bo tam warto robić coś dalej.
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2444
Rejestracja: 19 lip 2011, 09:50
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Swap d16y5

#6

Postautor: Laskosz » 22 sty 2017, 21:43

Chyba że chodzi Ci o niskie spalanie, to jak najbardziej dobry ruch :P
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 3782
Rejestracja: 26 kwie 2010, 14:55
Lokalizacja: Orneta

Re: Swap d16y5

#7

Postautor: Grzesieek » 22 sty 2017, 22:54

Tylko, że seryjnym D15B2 można zejść do 5,X/100km :P
Folo96
Żółtodziób
Posty: 9
Rejestracja: 08 lip 2016, 14:11
Lokalizacja: Będzin

Re: Swap d16y5

#8

Postautor: Folo96 » 05 mar 2017, 21:54

No Ogólnie mam znajomego który ma wrzucone d15z6 z turbinką i wypluwa mu to około 200 km
Dlatego zastanawiałem się nad eco. A minime na z6 co o tym sądzicie ? Ile to może wypluć i czy gra jest warta świeczki czy nie lepiej jednak już całego swapa strzelić. Prace będą wykonywane w garażu więc koszty robocizny odpadają
A co do spalania to prawda na pełnym wtrysku z z6 udało mi się na trasie zejść do 5 l :D
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 3782
Rejestracja: 26 kwie 2010, 14:55
Lokalizacja: Orneta

Re: Swap d16y5

#9

Postautor: Grzesieek » 06 mar 2017, 15:49

Pewnie, że lepszy swap. Wrzucenie głowicy VTECowej to nie jest mały koszt, a jakiejś drastycznej mocy nie będzie. Ile chcesz utopić i czego się spodziewasz? ;)
Folo96
Żółtodziób
Posty: 9
Rejestracja: 08 lip 2016, 14:11
Lokalizacja: Będzin

Re: Swap d16y5

#10

Postautor: Folo96 » 08 mar 2017, 09:13

No co do kasy to myślę gdzieś około 1500 zł. A moc to nie spodziewam się cudów i licze około 125-130 km. Oczywiście to nie jest koniec bo myślę w dalekiej przyszłości nad doładowaniem i to też ma duże znaczenie co do moich obecnych planów
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 3782
Rejestracja: 26 kwie 2010, 14:55
Lokalizacja: Orneta

Re: Swap d16y5

#11

Postautor: Grzesieek » 08 mar 2017, 16:09

Wrzuć lepiej wałek z D16Z2, pogrzeb przy dolocie i wydechu, jak dobrze pójdzie to uzyskasz coś w okolicach tych 120KM.
Folo96
Żółtodziób
Posty: 9
Rejestracja: 08 lip 2016, 14:11
Lokalizacja: Będzin

Re: Swap d16y5

#12

Postautor: Folo96 » 12 mar 2017, 22:03

Tylko że jest jeden mały szkopuł. Ostatnio odkryłem że uszczelka pod Głowicą już powoli zaczyna dogorywać. Więc jeśli i tak już będę musiał pół silnika rozkręcić to czemu by nie wrzucić już coś lepszego. Więc tak czy tak dalej jestem w impasie między Głowicą a silnikiem
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 3782
Rejestracja: 26 kwie 2010, 14:55
Lokalizacja: Orneta

Re: Swap d16y5

#13

Postautor: Grzesieek » 13 mar 2017, 16:19

Tylko jak chcesz to w przyszłości turbić, to jeszcze stan dołu odgrywa dużą rolę. Nie jestem mocno zorientowany w turbodoładowanych motorach, ale z tego co wiem to głowica D16Z6 podbije Ci stopień sprężania- a to też nie jest korzystne (w N/A jest).

Wróć do „Silnik i układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości