D15B2 Dymi po Remoncie

Serce samochodu niedomaga ?
Awatar użytkownika
mateusz.krze
Żółtodziób
Posty: 8
Rejestracja: pn 11 lip 2016, 21:10:30
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

D15B2 Dymi po Remoncie

#1

Post autor: mateusz.krze »

Witam mam problem ze swoim D15B2. Po remoncie głowicy dymi na biało i czuć olejem w powietrzu,zapłon ustawiony,przebieg 257 tkm, LPG. Brakuje mi już pomysłów dlaczego tak się dzieje.
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4491
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#2

Post autor: Grzesieek »

Woda (biały dym) i olej się spala. Jak było przed remontem?
Awatar użytkownika
mateusz.krze
Żółtodziób
Posty: 8
Rejestracja: pn 11 lip 2016, 21:10:30
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

#3

Post autor: mateusz.krze »

Przed remontem głowicy brała spore ilości oleju ale nie dymiła po przygazowaniu na 4-4.5 tys puszczała niebieska chmurke ale nic poza tym (ok 0.5 l po przejechaniu 600-700 km jednego dnia) wody nigdy nie brała. Po złożeniu wszystkiego pali normalnie ale mocno dymi (najgorzej na rozgrzanym silniku)
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2683
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#4

Post autor: Laskosz »

Na czym polegał ten remont?
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
mateusz.krze
Żółtodziób
Posty: 8
Rejestracja: pn 11 lip 2016, 21:10:30
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

#5

Post autor: mateusz.krze »

wymiana uszczelniaczy, frezowane gniazda zaworowe, szlifowane zawory, planowana głowica i ustawione luzy zaworowe
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2683
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#6

Post autor: Laskosz »

Co do smrodu z oleju, to pewnie pierścienie już nie zbierają. A jak z temperaturą?
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
mateusz.krze
Żółtodziób
Posty: 8
Rejestracja: pn 11 lip 2016, 21:10:30
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

#7

Post autor: mateusz.krze »

z temp. wszystko okey dochodzi tak do 1\4 i dmuchawa załącza.
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4491
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#8

Post autor: Grzesieek »

Jaka uszczelka wleciała? Może tędy dostaje się płyn chłodniczy. Jesteś już w stanie określić czy ubywa?
Awatar użytkownika
mateusz.krze
Żółtodziób
Posty: 8
Rejestracja: pn 11 lip 2016, 21:10:30
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

#9

Post autor: mateusz.krze »

firmy nie pamiętam jakaś japońska. w sumie zrobiłem kilka kilometrów koło domu dalej nie jeździłem przy takiej chmurze.

[ Dodano: Pon 11 Lip, 2016 23:48 ]
uszczelka dokręcona odpowiednim momentem z zachowaniem kolejności
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4491
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#10

Post autor: Grzesieek »

Bardzo intensywnie dymi? Zobaczy czy nie robi się tzw. "masło" pod wlewem oleju.
Awatar użytkownika
mateusz.krze
Żółtodziób
Posty: 8
Rejestracja: pn 11 lip 2016, 21:10:30
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

#11

Post autor: mateusz.krze »

Nic takiego sie nie dzieje zero śladów jakiego kolwiek szlamu. po wyjęciu bagnetu nie dymi z dołu. A co do uszczelki znalazłem opakowanie i to była taka: https://www.motointegrator.pl/produkty/ ... one-n04018

[ Dodano: Pon 11 Lip, 2016 23:56 ]
A co do dymienia to tak że jadąc widze w lusterku cały czas chmure za sobą.Na wolnych obrotach mniej ale cały czas dymi
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2683
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#12

Post autor: Laskosz »

Nie nazbierało się wody w wydechu? Masz katalizator? Może spróbuj odkręcić wydech za kolektorem i zobacz czy z kolektora będzie chmura leciała.
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
mateusz.krze
Żółtodziób
Posty: 8
Rejestracja: pn 11 lip 2016, 21:10:30
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

#13

Post autor: mateusz.krze »

Mam katalizator. Wody raczej sie nie nazbieralo bo ona caly czas jezdzila bez zadnych problemow a teraz po remoncie jest jakas tragedia.

[ Dodano: Wto 12 Lip, 2016 18:18 ]
Dzisiaj wykręciłem świece po dwóch dniach :
https://zapodaj.net/24cbb8e99ca03.jpg.html
https://zapodaj.net/dd56497c26e43.jpg.html
https://zapodaj.net/b910a81b4125d.jpg.html

Świece całe mokre a po ich wyjęciu leci dymek z cylindrów
Ubyło ok. 0.5l wody
Przejechane może 10km
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4491
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#14

Post autor: Grzesieek »

No to niestety obstawiam uszczelkę pod głowicą, albo źle splanowaną głowicę. Musisz szukać tam, gdzie było grzebane -> głowica.
zeberko
Żółtodziób
Posty: 5
Rejestracja: ndz 07 lut 2016, 21:21:27
Lokalizacja: znienacka

#15

Post autor: zeberko »

olej czuc bo nie wymieniles pierscieni, nie sprawdziles owalizacji...
natomiast kopcenie na bialo moze byc spowodowane niefachowa obrobka glowicy, badz jej peknieciem w trakcie obrobki przez nieumiejetny montaz na frezarce.
Awatar użytkownika
mateusz.krze
Żółtodziób
Posty: 8
Rejestracja: pn 11 lip 2016, 21:10:30
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

#16

Post autor: mateusz.krze »

To fakt nie wymienialem pierscieni. Cylindry byly dokladnie mierzone i jakiejs tragedii nie bylo z nimi. Bylem w zakladzie w ktorym robilem i twierdza ze cos przy montazu albo uszczelka lipna bo oni maja taka maszyne ze nie ma takiej mozliwosci (slowa ktore od nich uslyszalem) w chwili obecnej auto stoi i czeka az znajde jakis silnik albo blok w dobrym stanie bo nie oplaca sie dolu remontowac
vokartar
Żółtodziób
Posty: 3
Rejestracja: śr 21 wrz 2016, 11:53:21
Lokalizacja: Polska

#17

Post autor: vokartar »

Wygląda na to, że coś jest źle poskładane. Czuję ponowne rozbieranie wszystkiego.
ODPOWIEDZ