Plyn chlodniczy ucieka momentalnie

Serce samochodu niedomaga ?
Don
Żółtodziób
Posty: 3
Rejestracja: wt 26 sty 2016, 18:20:40
Lokalizacja: Gdynia

Plyn chlodniczy ucieka momentalnie

#1

Post autor: Don »

Czesc. Kilka dni temu kupiłem hondę V gen. Przy wracaniu do domu (ponad 100km) zauważyłem, że temperatura gwałtownie wzrosła. Zaniepokoilo mnie to przez co zatrzymałem się, odczekalem chwile i ruszyłem znów lecz temperatura nadal była wysoka. Zajechałem na stację (ledwo już jechał) stanąłem a że zbiorniczka od płynu chlodzacego paruje jak cholera. Okazało się, że jest pusty. Kupiłem nowy, zalalem i ruszyłem. Resztę drogi nie było problemu, choć wskazówka stała w połowie. Kiedy już wróciłem do domu sprawdziłem stan płynu, a tam pusto. Ehh... Dziękuję z góry za pomoc.
Awatar użytkownika
Drive-R
Podwójny As
Posty: 276
Rejestracja: śr 18 sty 2012, 13:48:08
Lokalizacja: Wielkopolska (Ł-ca)

#2

Post autor: Drive-R »

Hmmmm..... no to wymieniam możliwości ;)
- uszkodzona uszczelka pod głowicą
- dziurawe przewody
- dziurawa chłodnica
- dziurawy zbiorniczek wyrównawczy
- i inne o których zapomniałem ;)

Sprawdź:
- jeśli masz możliwość zaparkuj w suchym miejscu i zobacz czy są jakieś wycieki płynu - jeśli tak to zlokalizuj ich miejsce (blok silnika pod głowicą, cieknące przewody, dziura w chłodnicy)
- jeśli posiadasz (albo ktoś ze znajomych) suchy, ciepły garaż (ogrzewany) to wstaw auto i zobacz czy leci biały dym (nie mylić z tym od wyboru papieża :P ) - czasami można wyczuć zapach płynu w spalinach
Don
Żółtodziób
Posty: 3
Rejestracja: wt 26 sty 2016, 18:20:40
Lokalizacja: Gdynia

#3

Post autor: Don »

Uszczelka pod głowicą? Ale żeby ten płyn schodził aż tak szybko? Wydawało mi się, że do uszczelki są inne objawy.

Zbiorniczek wyrównawczy odpada. Sprawdzałem.
Zauważyłem po nagrzaniu go trochę, że gdzieś w dole silnika jakby woda parowała, więc może gdzieś jednak jest dziura a woda leciała na rozgrzane części momentalnie wyparowywujac?


//
Sprawdzam właśnie auto i problem w tym, że na ziemię nic nie cieknie. Płyn w zbiorniczku jak i przewody są ciepłe jak nie gorące, ponieważ z wezyka od zbiorniczka paruje. Odpalony silnik a temp. jak na razie trzyma się.
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 1957
Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 29

#4

Post autor: Drix »

Odkręć korek od wlewu oleju i zobacz czy na nim nie masz takiego "kiślu".
Uszczelke jakby dmuchnęło to by pewnie był gdzieś do okoła mokry, albo płynu by Ci raczej przybywało :D
Teraz zima, ciapa, chlapa, mokro to i ciężko wypadać, gdzie jest mokre..ale próbuj
Don
Żółtodziób
Posty: 3
Rejestracja: wt 26 sty 2016, 18:20:40
Lokalizacja: Gdynia

#5

Post autor: Don »

Aktualnie chyba problem zniknął, choć przejade się jeszcze trochę i zobaczę czy płynu nadal ubywa. Korek sprawdzę jak wrócę.

// do zamknięcia, problem rozwiązany. Cała chłodnica była zaslonieta tekturą.
Zablokowany