Wysokie obroty na jałowym w D13B2

Serce samochodu niedomaga ?
Awatar użytkownika
REJDYN
Obeznany
Posty: 112
Rejestracja: 01 mar 2014, 20:45
Lokalizacja: Świecie

Wysokie obroty na jałowym w D13B2

#1

Postautor: REJDYN » 27 lip 2014, 17:03

Siema. Moja Honda wymagała czyszczenia gaźnika. Auto nierówno trzymało obroty w granicach 250-600rpm i się dusiło. Wszystko zdemontowałem, poczyściłem, przy okazji wyczyściłem silniczek krokowy, przewody i inne duperele. Złożyłem jak było. Odpalam i jest wszystko okej, silnik chodzi równiutko, ale trzyma 3000-4000rpm. Próbowałem wypiąć czujnik temperatury, żeby sprawdzić czy jest różnica, linka gazu jest dobrze ustawiona, śruba regulacji obrotów jest na 0, zrobiłem reset kompa. Nic nie pomogło. Ktoś ma jakieś pomysły? :)
Negro
Natchniony
Posty: 1630
Rejestracja: 20 maja 2012, 18:26

#2

Postautor: Negro » 27 lip 2014, 17:40

Wez i srube regulacji obrotow w druga strone krec. Nie pomoze ? To regulacje ssania odkrec. Albo jedno albo drugie masz za bardzo podkrecone
Awatar użytkownika
REJDYN
Obeznany
Posty: 112
Rejestracja: 01 mar 2014, 20:45
Lokalizacja: Świecie

#3

Postautor: REJDYN » 27 lip 2014, 17:57

Regulacja tylko podkręca obroty, śruba jest na 0 i dalej odkręcić się nie da. A tą regulację ssania to jak zrobić? ;)
Negro
Natchniony
Posty: 1630
Rejestracja: 20 maja 2012, 18:26

#4

Postautor: Negro » 27 lip 2014, 18:56

Awatar użytkownika
REJDYN
Obeznany
Posty: 112
Rejestracja: 01 mar 2014, 20:45
Lokalizacja: Świecie

#5

Postautor: REJDYN » 27 lip 2014, 19:05

W sumie to ta śruba nawet blaszki nie dotyka i wcześniej nie dotykała, a było dobrze ;) A jak ją wkręcę tak, żeby dotykała, to obroty chyba wzrosną, co? :)
Negro
Natchniony
Posty: 1630
Rejestracja: 20 maja 2012, 18:26

#6

Postautor: Negro » 27 lip 2014, 19:11

Raczej tak.A srube od obrotow jak dokrecasz ( nie odkrecasz ) to obroty maleja czy podnosza sie ?
Awatar użytkownika
REJDYN
Obeznany
Posty: 112
Rejestracja: 01 mar 2014, 20:45
Lokalizacja: Świecie

#7

Postautor: REJDYN » 27 lip 2014, 19:40

Ona jest już odkręcona do max. Jak dokręcam to rosną. Najprościej byłoby z tą linką, ale ona ma nawet lekki luz i płynnie działa, nic się nie zacina
Negro
Natchniony
Posty: 1630
Rejestracja: 20 maja 2012, 18:26

#8

Postautor: Negro » 27 lip 2014, 20:13

Poluzuj zupelnie ta linke i zanim odpalisz wez latarke i zerknij czy masz przepustnice pozamykane.( na cieplym kwadratowa moze byc troche otwarta) Odpal auto, poczekaj az sie zagrzeje do wlaczenia wiatraka. Jesli nadal sa wys obroty, to sprobuj palcem docisnac blaszke od ssania do srubki regulacujenej. Jesli juz nic nie idzie i jest twardy opor to manetke od gazu obroc do oporu na zamkniecie.Kurcze, tak to ja nie umiem pisac, musialbym byc na miejscu. Na zgaszonym silniku odkrec rube od regulacji obrotow, oczysc ja , psiknij tam delikatnie jakiegos wd40, potem kilka racy wkrec i wykrec na maxa, moze tam cos zblokowalo. Rozbierales gaznik ? Wykrecales dysze ? Przed zalozeniem splanowales podstawe gaznika na szybie i z papierem ? Dales nowe uszczelki ?
Awatar użytkownika
REJDYN
Obeznany
Posty: 112
Rejestracja: 01 mar 2014, 20:45
Lokalizacja: Świecie

#9

Postautor: REJDYN » 27 lip 2014, 21:46

Wszystko dokładnie czyściłem, wszystkie dysze, wszystko szczelne. A ta kwadratowa przepustnica to ona u mnie jest cały czas otwarta, ma taki jakby luz trochę. Gdy zamknę ją całkowicie to i tak troszkę się otworzy i jest kilka mm szczelina. Zauważyłem już to przy odkręcaniu gaźnika
Negro
Natchniony
Posty: 1630
Rejestracja: 20 maja 2012, 18:26

#10

Postautor: Negro » 28 lip 2014, 00:02

Ona to akurat nic nie szkodzi, bo u siebie mam ja wogole zdieta. Zrob to co napisalem wczesniej i jak nie pomoze to ja juz przez neta nie pomoge. Poszukaj regulacji mieszanki ( dysza od paliwa) i sprobuj tym wyregulawac ( o ile jest to regulowane bo ja nie pamietam) Na przyszlosc to kup spreja do czyszczenia hamulcy, porzadnie oczysc tym gaznik z zewnatrz i wewnatrz, Bardzo porzadnie przedmuchaj dobrze sprezonym powietrzem, delikatnie psiknij smarem miedzianym na elementy ruchome, wymien filtr paliwa i do baku wlej ze 3 siuwaksy od czyszczenia ukladu paliwowego i zatankuj pelny bak. I nie ruszaj gaznika.
Awatar użytkownika
REJDYN
Obeznany
Posty: 112
Rejestracja: 01 mar 2014, 20:45
Lokalizacja: Świecie

#11

Postautor: REJDYN » 28 lip 2014, 23:23

Chyba EACV jest sypnięte, bo po odłączeniu wtyczki nie ma żadnej różnicy. Czyszczone było
Awatar użytkownika
REJDYN
Obeznany
Posty: 112
Rejestracja: 01 mar 2014, 20:45
Lokalizacja: Świecie

#12

Postautor: REJDYN » 30 lip 2014, 16:04

Wymieniłem EACV i gaźnik (wyregulowany) na nowe, bez zmian

Wróć do „Silnik i układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości