Grzanie silnika, wyrzuca płyn

Serce samochodu niedomaga ?
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 1957
Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 29

Grzanie silnika, wyrzuca płyn

#1

Post autor: Drix »

Witajcie!
Jakieś tydzie, dwa temu stałem się posiadaczem Hondy Civic Ej2 94' z silnikiem D15B7.
Wraz z zakupem pojawiły się drobne problemy..
Po pierwsze i najwazniejsze: wywala mi płyn chłodniczy spod korka wlewu do chłodnicy. Jak zbiorniczek wyrównawczy jest pusty to jest ok. Chłodnica ogółem od góry się trochę poci, lecz nie wygląda to tak jakby miało tymi miejscami sadzić płyn..
Uszczelka pod głowicą została wykluczona, po analizie płynu chłodniczego na zawartość spalin.
Druga rzecz: jak wygląda u Was sprawa z temperaturą silnika? W swojej EJ2 mam zmienione tarcze na białe (przed poprzedniego właściciela) stąd nie wiem czy wskazówka mnie nie oszukuje. Po właściwym nagrzaniu silnika pokazuje na wysokości ciut poniżej 3/4 skali. Jest to normalne czy pokazuje zbyt dużą temperaturę?
Termostat wymieniony, przewody wszystkie całe.
Chłodnicę będę wymieniać na pewno, lecz chciałbym już się dowiedzieć na zapas co ewentualnie dalej robić z tym płynem i temperaturą?

Takie jeszcze pytanie z innej beczki. Zrboiłem 200 km po mieście z butem do 2.5-3k obr/min. Spalanie wyszło mi 9l, mieści siew normiie? Bo z tego co tu już zdążyłem poszperać na forum przez ostatni tydzień, to przy takim bucie w 8 powininna laseczka się wyrobić?
Awatar użytkownika
RaDar
Nałogowiec
Posty: 605
Rejestracja: śr 16 paź 2013, 21:11:03
Lokalizacja: LTM
Wiek: 30

#2

Post autor: RaDar »

jak bedziesz wymienial chlodnice to wymien tez korek, mi temperature pokazuje 1/3 skali czyli troche ponizej polowy, wydaje mi sie ze to jest 90stopni, co do spalania w samym miescie tyle moze spalic w trasie zejdziesz nawet moze do ponizej 8l
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 1957
Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 29

#3

Post autor: Drix »

Od korka w sumie zacząłem, bo słyszałem opinie , że w japońcach lubi korek wysiadać.
Kurde to teraz pytanie jak sprawdzić przyczynę takiej temperatury.. ?? czujnik temperatury płynu, wskaźnika, pompa wody?
W trasie ok. 300 km przy bucie, głównie powyżej 130 km/h spalanie wyszło mi w granicach 8l, tylko, że to szedł ostry but..a przy łagodnym bucie w mieście, spodziewałem się lepszego wyniku ;)
Awatar użytkownika
RaDar
Nałogowiec
Posty: 605
Rejestracja: śr 16 paź 2013, 21:11:03
Lokalizacja: LTM
Wiek: 30

#4

Post autor: RaDar »

Miasto to miasto duzo nie da sie zejsc w dół, co do. temperatury moze przejedz sie i po przejażdżce otworz maske i grzej go az wlaczy sie wentylator to bedzie wyznacznik kiedy przekroczysz te 90 stopni . Byc moze pokazuje ci wyzsza temperature przez nieszczelnosc korka lub chlodnicy, i wtedy moze ci non stop plyn uciekac i wskazywac wyzszą temp.
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 1957
Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 29

#5

Post autor: Drix »

Tzn wentylator włącza się w upał na postoju, tyle, że wskazówka ani w dół ani w góre nie idzię. Po za tym, 90oC to temperatura włączenia wentylatora?
No nic.. więc chłodnicę wymienię i będę patrzeć do dalej..tyle, że to dopiero jak odbiorę samochód od lakiernika :)
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2683
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#6

Post autor: Laskosz »

wskazówka ma być tak nisko, aż sprawia wrażenie że jest za nisko :P Jak Ci się długo nagrzewa to możesz nie mieć termostatu, albo jest cały czas otwarty.
Do zbiorniczka wyrównawczego nie dolewaj na siłe płynu. On sobie trzyma swój poziom i jak dolejesz to go wywali. Nie dolewaj i kontroluj czy jest w chłodnicy. Będziesz wiedział czy Ci ginie czy nie.
Spalanie powinieneś mieć ciut niższe ale na to wpływa wiele czynników
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 1957
Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 29

#7

Post autor: Drix »

Jeżeli chodzi Ci o wyłączony zapłon, zimny silnik to wskazówka jest w takiej pozycji jak mówisz.
Grzać bym powiedział, że się grzeje dość szybko. Termostat stary jak i nowy jest dobry.
Czyli co, jak zbiorniczek jest pusty to pusty ma być? mimo że na nim jest przedziałka min/max?
Czy płyn jest w chłodnicy, tzn równo z korkiem?
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2683
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#8

Post autor: Laskosz »

http://img505.imageshack.us/img505/5479/dsc02240n.jpg
a w zbiorniczku masz całkiem pusto ? nawet nie moczy się ten wężyk co idzie od korka ?
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 1957
Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 29

#9

Post autor: Drix »

Jutro zdjęcie cyknę, ale u mnie jakby to powiedzieć jest w przeciwnej pozycji wskazówka.
Zdaję się, że jak ściągnąłem samochód do siebie to było suchutko. Teraz aktualnie nie jest, bo dolewałem.

@edit
Zdjecie wskazowki od temperatury
https://www.dropbox.com/s/4hcz2bka3lpx52g/IMAG0375.jpg
GrzechuSuli
Nałogowiec
Posty: 637
Rejestracja: śr 31 sie 2011, 17:49:24
Lokalizacja: Radom/Warszawa

#10

Post autor: GrzechuSuli »

8l to dużo, mi przy eko jeździe spala nawet 6l, beny oczywiście, 8l to wychodziło za swoich czasów jak na LPG się bujałem.
Moja biała perełka
viewtopic.php?t=22221
Awatar użytkownika
RaDar
Nałogowiec
Posty: 605
Rejestracja: śr 16 paź 2013, 21:11:03
Lokalizacja: LTM
Wiek: 30

#11

Post autor: RaDar »

co do wskazówki to jest ona za wysoko, powinna byc poniżej połowy, albo płyn gdzieś ucieka i temp się tak podnosi.
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 1957
Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 29

#12

Post autor: Drix »

GrzechuSuli pisze:8l to dużo, mi przy eko jeździe spala nawet 6l, beny oczywiście, 8l to wychodziło za swoich czasów jak na LPG się bujałem.
Jakim to cudem 6l? Być może jeździsz na seryjnych 13"?
U mnie gumy są 195/50/15 także to myslę, że to też ma wpływ.

@negroazor
Co do chłodnicy, właśnie będę zamawiać bo moja się poci i tak się zastanawiam czy właśnie przez nią nie sadzi płyn i się nadmiernie grzeje, bo jest nieszczelna.
Przy okazji mi powiedz ile PLN kosztuje taka chłodnica grubsza, jaką zamówiłeś? Bo jak będę wymieniać to czego by od razu wydajniejszej nie założyć.
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2683
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#13

Post autor: Laskosz »

ja swoim czasami zejde do 6,5 na szerokich kapciach więc to nie przez opony.
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 1957
Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 29

#14

Post autor: Drix »

To przez co? Jeżdziłem tak do 2.5-3k obr/min. Czasem but, na dwójce do 70 , ale rzadko. Raczej w 95% eko no i tylko miasto.
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2683
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#15

Post autor: Laskosz »

Nie wiem, przyczyn może być dużo, sprawdź na początek czy komp błędów nie wywala
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 1957
Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 29

#16

Post autor: Drix »

No too powooli zaczynam sie lamac :-P no nic, poczekam az odbiore samochod od lakiernika i wtedy zaczne badac.
GrzechuSuli
Nałogowiec
Posty: 637
Rejestracja: śr 31 sie 2011, 17:49:24
Lokalizacja: Radom/Warszawa

#17

Post autor: GrzechuSuli »

6l ale co prawda nie w mieście, tylko normalne bujanie się po okolicy. Kapcie też wtedy miałem 195/50. Silnik po kapitalnym remoncie, w b.dobrej kondycji, więc to też zapewne ma jakiś wpływ na spalanie.
Moja biała perełka
viewtopic.php?t=22221
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 1957
Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 29

#18

Post autor: Drix »

No więc tak. Płynu już nie sadzi. Wymieniłem chłodnice i problem zniknął. Czy się grzeje czy nie to ciężko powiedzieć na podstawie wskaźnika.
Natomiast po podróży, wentylator czasem się włączy. Chwilę pokręci i przestaje, także z temp myślę, że jest ok. Zapewne wskazówka jest źle ustawiona.

Ze spalaniem sam nie wiem, ale chyba niestety wszystko jest ok, bo w trasie przy jeździe dynamicznej tak do 120 km/h spaliła 6.5l. W mieście wychodzi mi 10l/100 km, więc skoro w trasie pali jak powinna to, w mieście chyba też pali tyle ile trzeba?
Z kolei odcinki często robię po 2-5 km. No i czy jeżdże do 3k rmp czy pałuje do odcinki to i tak dyszka na sto.
ODPOWIEDZ