falujące niskie obroty d15b7

Serce samochodu niedomaga ?
TheAdus3006
Żółtodziób
Posty: 7
Rejestracja: pn 11 lut 2013, 21:15:20
Lokalizacja: Łęczyca

falujące niskie obroty d15b7

#1

Post autor: TheAdus3006 »

Jak w temacie. Jechałem do sklepu i było wszystko okej, nagle przy zatrzymaniu zaczęły falowac niskie obroty. nie mam obortka ale na słuch 700-1200. Sytuacja jest jakby powtórka wydarzen z remontu(wymiana uszczelek), bo przed rozłożeniem silnika było to samo,doszlismy do wniosku z ojcem, że wtedy rozrząd przeskoczył-bo był bardzo luźny pasek po zdjęciu pokrywy. po wymianie uszczelki pod głowicą i złożeniu na nowych świecach, ustawieniu rozrządu i zapłonu było git. Zrobiłem jakies 70km i nic sie nie działo aż tu nagle. Sprawdziłem wszystkie kostki, czy aby sie nie wypieły ale wszystko było dobrze, auto moc ma, kręci do odciny i schodzi normalnie z obrotów, ogółem wszystko jest dobrze tylko te obroty falują, na zimnym czy na ciełym tak samo. Check engine sie nie świeci(wtedy przez rozłożeniem świecił się w takiej samej sytuacji) więc chyba nie ma błędów,poza tym nawet nie mam jak ich nawet sprawdzić, bo nie mam tej kostki, żeby zrobić mostek.
Z doświadczenia,podejrzewam , że to nie wina zapłonu, zapala normalnie,wkręca się tak jak powinien, wtryski tez raczej odpadają bo nie dławi się ani nic. Ogółem wszystko jest w porządku tylko falują noskie obroty. Czym to najprawdopodobniej jest spowodowane?
Wojtek92
Podwójny As
Posty: 268
Rejestracja: wt 02 kwie 2013, 00:30:12
Lokalizacja: Rzeszów

#2

Post autor: Wojtek92 »

Nierównomierna praca silnika na biegu jałowym:

-Niewłaściwie wyregulowana prędkość obrotowa biegu jałowego

-Zatkany filtr powietrza

-Brak podciśnienia w gaźniku, gardzieli przepustnicy, kolektorze dolotowym lub związanych z nimi

-przewodach podciśnienia

-Zużyte lub uszkodzone świece zapłonowe albo niewłaściwy odstęp elektrod świec zapłonowych

-Zbyt zróżnicowane lub zbyt niskie ciśnienie sprężania w cylindrach silnika

-Zużyte wierzchołki krzywek wału rozrządu

-Uszkodzony gaźnik lub niesprawny układ wtrysku paliwa
Pecado
Natchniony
Posty: 1663
Rejestracja: pt 15 cze 2007, 20:34:35
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#3

Post autor: Pecado »

B7 nie ma gaźnika. poszukaj o czyszczeniu silnika krokowego i zaworu FITV.
Awatar użytkownika
Davidho
Forumowy As
Posty: 150
Rejestracja: pt 16 sie 2013, 17:30:37
Lokalizacja: Gdynia

#4

Post autor: Davidho »

Samodiagnostykę zrobiłeś ? Jeżeli nie wywala błędów to zrób tak jak Pecado napisał ... to takie podstawowe czynności .
Wojtek92
Podwójny As
Posty: 268
Rejestracja: wt 02 kwie 2013, 00:30:12
Lokalizacja: Rzeszów

#5

Post autor: Wojtek92 »

Pecado pisze:B7 nie ma gaźnika. poszukaj o czyszczeniu silnika krokowego i zaworu FITV.
hahahaha, racja, tylko d13 ma, pospieszyłem się patrząc na info pod nickiem kolegi ;]....
lukson1986
Berbeć
Posty: 22
Rejestracja: pn 12 sie 2013, 12:35:58
Lokalizacja: Krasnystaw

#6

Post autor: lukson1986 »

siemka podepne sie . zauwazyłem ze u mnie jest to samo tylko ze po tych mrozach tak sie stało auto stało tydzien bez rozruchu i jak odpaliłem to własnie zauwazyłem ze skacza obroty ale po chwili jak sie rozgrzeje to obroty sie reguluja i chodzi tak jak trzeba.
TheAdus3006
Żółtodziób
Posty: 7
Rejestracja: pn 11 lut 2013, 21:15:20
Lokalizacja: Łęczyca

#7

Post autor: TheAdus3006 »

kable od kostki,która idzie do krokowego, przeczyściłem i jest git,bo nie chciało mi sie całości rozkręcać, ale jutro dla pewności przeczyszcze cały silnik krokowy i tyle w temacie. Mam nadzieje,że problem zażegnany :)
poza tym mam małe pytanie. Czy pompa wody od d13b2 pasuje do d15b7 bo zauważyłem , że płyn mi spieprza właśnie przez ta pompe w sedanie a mam dobrą od d13 i chętnie bym ją założył,gdyby pasowała
Martino26
Berbeć
Posty: 25
Rejestracja: sob 18 sty 2014, 21:08:47
Lokalizacja: Europe

#8

Post autor: Martino26 »

Jakbys mial jeszcze problemy to wyciagni 7,5 A bezpiecznik pod maska odczekaj 20 sekund odpal auto niech sobie chodzi na biegu jalowym az do wlaczenia sie wentylatora chlodnicy i jego samoczynnego wylaczenia i nie wlaczaj zadnych odbiornikow swiael itp. Wbrew pozorom to bardzo pomaga :)
Swapy, remonty silnikow , elektryka, elektornika , malowanie komór silnikowych, strojenie
ODPOWIEDZ