D13B2 - niepełna procedura odblokowania
- Electrolit
- Podwójny As
- Posty: 261
- Rejestracja: wt 13 sie 2013, 17:37:53
- Lokalizacja: łódzkie
D13B2 - niepełna procedura odblokowania
Jako posiadacz silnika D13B2 w swoim civiczku w końcu postanowiłem wziąć się za popularny mod tzw. "odblokowanie gaźnika/przepustnicy".
Punktu pierwszego czyli usunięcia zwężki na dolocie nie wykonywałem, ponieważ ktoś wcześniej już ją zdjął.
Sitko było dla mnie banalną sprawą i tym sposobem coś już zrobiłem
Wczoraj postanowiłem przejść do tych trudniejszych zadań.
Wężyki przerobiłem, tak jak w instrukcji, aczkolwiek nie dałem rady z punktem 3. -
"Odblokowanie drugiej przepustnicy".
Męczyłem się żeby dostać do tego gówienka, chciałem w końcu odkręcić gaźnik, ale tylko złamałem klucz...
Próbowałem bez odkręcania, ale nic z tego..
Poskładałem wszystko jak było, odpaliłem, auto nadal działa
Pytanie do was, co się stanie jeśli mam taką konfigurację, bez zdjęcia tej blokady?
Czy ta modyfikacja ma w ogóle sens, bez tego jednego punktu?
W sumie wykonałem wszystko oprócz tego jednego pierdzielniczka..
Oczywiście jeśli jest taka potrzeba to jestem gotów na zrobienie tego, tylko jak, jakieś nowe solucje nadeszły?
Punktu pierwszego czyli usunięcia zwężki na dolocie nie wykonywałem, ponieważ ktoś wcześniej już ją zdjął.
Sitko było dla mnie banalną sprawą i tym sposobem coś już zrobiłem
Wczoraj postanowiłem przejść do tych trudniejszych zadań.
Wężyki przerobiłem, tak jak w instrukcji, aczkolwiek nie dałem rady z punktem 3. -
"Odblokowanie drugiej przepustnicy".
Męczyłem się żeby dostać do tego gówienka, chciałem w końcu odkręcić gaźnik, ale tylko złamałem klucz...
Próbowałem bez odkręcania, ale nic z tego..
Poskładałem wszystko jak było, odpaliłem, auto nadal działa
Pytanie do was, co się stanie jeśli mam taką konfigurację, bez zdjęcia tej blokady?
Czy ta modyfikacja ma w ogóle sens, bez tego jednego punktu?
W sumie wykonałem wszystko oprócz tego jednego pierdzielniczka..
Oczywiście jeśli jest taka potrzeba to jestem gotów na zrobienie tego, tylko jak, jakieś nowe solucje nadeszły?
- Walnuts.inc
- Nałogowiec
- Posty: 896
- Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
- Lokalizacja: Opolskie
A ten pierdzielniczek blokuje otwieranie się drugiej przepustnicy więc mody z wężykami były niepotrzebne.
Ja pod kątem nowym długim wiertłem do metalu doszedłem bez demontażu żadnych części do tej blokady i wywierciłem dziurę nad blokadą przepustnicy, 10 minut wolnej i dokładnej pracy i nic nie uszkodziłem przy modyfikacji...
Ja pod kątem nowym długim wiertłem do metalu doszedłem bez demontażu żadnych części do tej blokady i wywierciłem dziurę nad blokadą przepustnicy, 10 minut wolnej i dokładnej pracy i nic nie uszkodziłem przy modyfikacji...
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
- Electrolit
- Podwójny As
- Posty: 261
- Rejestracja: wt 13 sie 2013, 17:37:53
- Lokalizacja: łódzkie
- Walnuts.inc
- Nałogowiec
- Posty: 896
- Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
- Lokalizacja: Opolskie
- Electrolit
- Podwójny As
- Posty: 261
- Rejestracja: wt 13 sie 2013, 17:37:53
- Lokalizacja: łódzkie
- Walnuts.inc
- Nałogowiec
- Posty: 896
- Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
- Lokalizacja: Opolskie
- Walnuts.inc
- Nałogowiec
- Posty: 896
- Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
- Lokalizacja: Opolskie
- Electrolit
- Podwójny As
- Posty: 261
- Rejestracja: wt 13 sie 2013, 17:37:53
- Lokalizacja: łódzkie
Ostatnio musiałem jeszcze raz zdjąć pojemnik filtra, bo podkręciłem sobie pedał przyspieszenia (tak, żeby nie miał luzu) i przekręciłem go tak, że na luzie dochodził do 4 tys. obrotów.
Korzystając z tego upewniłem się i uwieczniłem moją byłą blokadę.
Wychodzi na to, że poprzedni właściciel zdjął zwężkę, zostawił chyba dla bezpieczeństwa sitko, odkręcił śrubkę na drugiej przepustnicy, a wężyki zostawił w oryginalnej konfiguracji, którą ja ostatnio zmieniłem.
Po całej operacji stwierdzam, że chodzi lepiej, albo tak mi się wydaje aczkolwiek szału nie ma, że jest to super mod, który przyspiesza nie wiadomo ile.
Do 100-ki w dwóch pociągnął w 14 sek, więc nie jest to żadna rewelacja..
Korzystając z tego upewniłem się i uwieczniłem moją byłą blokadę.
Wychodzi na to, że poprzedni właściciel zdjął zwężkę, zostawił chyba dla bezpieczeństwa sitko, odkręcił śrubkę na drugiej przepustnicy, a wężyki zostawił w oryginalnej konfiguracji, którą ja ostatnio zmieniłem.
Po całej operacji stwierdzam, że chodzi lepiej, albo tak mi się wydaje aczkolwiek szału nie ma, że jest to super mod, który przyspiesza nie wiadomo ile.
Do 100-ki w dwóch pociągnął w 14 sek, więc nie jest to żadna rewelacja..
- Electrolit
- Podwójny As
- Posty: 261
- Rejestracja: wt 13 sie 2013, 17:37:53
- Lokalizacja: łódzkie
Dzisiejszego pięknego słonecznego dnia wziąłem się troszkę za starą hankę i ostatnimi czasy wkurzały mnie te obroty no i postanowiłem działać.
Problem który miałem opisany wyżej, że ta druga przepustnica nie otwiera się należycie, może wynikać z tego że po drugiej (lewej) stronie gaźnika jest jakby druga blokada.
Przypominam, że mam wersje z 1995 r., może w tych ostatnich wypustach coś zmienili..
Jak ruszam ręcznie tą przepustnicą to rusza się tylko kawałek i rzeczywiście, w tym klasycznym miejscu nic nie blokuje, zaś z drugiej strony jest ogranicznik pokazany na zdjęciu.
Tak ma być czy próbować go wyciąć?
Problem który miałem opisany wyżej, że ta druga przepustnica nie otwiera się należycie, może wynikać z tego że po drugiej (lewej) stronie gaźnika jest jakby druga blokada.
Przypominam, że mam wersje z 1995 r., może w tych ostatnich wypustach coś zmienili..
Jak ruszam ręcznie tą przepustnicą to rusza się tylko kawałek i rzeczywiście, w tym klasycznym miejscu nic nie blokuje, zaś z drugiej strony jest ogranicznik pokazany na zdjęciu.
Tak ma być czy próbować go wyciąć?
- Walnuts.inc
- Nałogowiec
- Posty: 896
- Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
- Lokalizacja: Opolskie
To jest zabezpieczenie żeby otworzyć drugą przepustnicę dopiero jak pierwsza będzie otwarta w pełni... Jak nie wierzysz, niech ktoś wsiądzie i na zgaszonym silniku wciśnie pedał gazu do oporu i spróbuj poruszać drugą przepustnicą. To samo powtórz bez wciśniętego gazu...
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
weś poprostu pociągnij za linke i zobaczysz ze jak pierwsza dojdzie do pewnego miejsca to ten ząbek wpadnie w ten dołek i się druga zacznie otwierać...
14s. do setki po ''modach'' brzmi kiepściutko, ja jak testowałem na zupełnej serii zanim zacząłem dłubać miałem 12,9s... z czasem zjechalem do ok 7 a taraz sam nie wiem
14s. do setki po ''modach'' brzmi kiepściutko, ja jak testowałem na zupełnej serii zanim zacząłem dłubać miałem 12,9s... z czasem zjechalem do ok 7 a taraz sam nie wiem
- Electrolit
- Podwójny As
- Posty: 261
- Rejestracja: wt 13 sie 2013, 17:37:53
- Lokalizacja: łódzkie
Niebawem zamierzam zrobić swap na D13B7/D15B7, mam dość tego gaźnika, nie chce mi się z nim bawić, nie będę dawał na żadne regulacje, lepiej zmienić na pełen wtrysk i mieć z głowy..
Jakiś czas temu udało mi się osiągnąć w pewnych okolicznościach 100 km/h w 9 sekund ale nie liczy się bo było z górki i nie ruszałem z miejsca tylko jak się toczył.
Uznałem również że obciążenie ma duże znaczenie, jak jadę sam to jest spoko, jak z kimś to już jest gorzej.. Po wyjęciu car audio też jest lepiej, ale sprzęcik musi być
Możliwe że mój silnik jest już zużyty.. w końcu na liczniku było 278k km i kiedy był jakiś remont robiony nie wiadomo, więc ma prawo stracić swoją moc po 20 latach i tylu km, mam nadzieję że z nowego-starego będę zadowolony, sprawdzałem jeszcze na aucie no i jest lepiej.
Jakiś czas temu udało mi się osiągnąć w pewnych okolicznościach 100 km/h w 9 sekund ale nie liczy się bo było z górki i nie ruszałem z miejsca tylko jak się toczył.
Uznałem również że obciążenie ma duże znaczenie, jak jadę sam to jest spoko, jak z kimś to już jest gorzej.. Po wyjęciu car audio też jest lepiej, ale sprzęcik musi być
Możliwe że mój silnik jest już zużyty.. w końcu na liczniku było 278k km i kiedy był jakiś remont robiony nie wiadomo, więc ma prawo stracić swoją moc po 20 latach i tylu km, mam nadzieję że z nowego-starego będę zadowolony, sprawdzałem jeszcze na aucie no i jest lepiej.