D13B2 - niepełna procedura odblokowania

Serce samochodu niedomaga ?
Awatar użytkownika
Electrolit
Podwójny As
Posty: 261
Rejestracja: wt 13 sie 2013, 17:37:53
Lokalizacja: łódzkie

D13B2 - niepełna procedura odblokowania

#1

Post autor: Electrolit »

Jako posiadacz silnika D13B2 w swoim civiczku w końcu postanowiłem wziąć się za popularny mod tzw. "odblokowanie gaźnika/przepustnicy".
Punktu pierwszego czyli usunięcia zwężki na dolocie nie wykonywałem, ponieważ ktoś wcześniej już ją zdjął.
Sitko było dla mnie banalną sprawą i tym sposobem coś już zrobiłem :king:
Wczoraj postanowiłem przejść do tych trudniejszych zadań.
Wężyki przerobiłem, tak jak w instrukcji, aczkolwiek nie dałem rady z punktem 3. -
"Odblokowanie drugiej przepustnicy".
Męczyłem się żeby dostać do tego gówienka, chciałem w końcu odkręcić gaźnik, ale tylko złamałem klucz...
Próbowałem bez odkręcania, ale nic z tego.. :/
Poskładałem wszystko jak było, odpaliłem, auto nadal działa :flex:

Pytanie do was, co się stanie jeśli mam taką konfigurację, bez zdjęcia tej blokady?
Czy ta modyfikacja ma w ogóle sens, bez tego jednego punktu?
W sumie wykonałem wszystko oprócz tego jednego pierdzielniczka..

Oczywiście jeśli jest taka potrzeba to jestem gotów na zrobienie tego, tylko jak, jakieś nowe solucje nadeszły?
Awatar użytkownika
Walnuts.inc
Nałogowiec
Posty: 896
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
Lokalizacja: Opolskie

#2

Post autor: Walnuts.inc »

A ten pierdzielniczek blokuje otwieranie się drugiej przepustnicy więc mody z wężykami były niepotrzebne.

Ja pod kątem nowym długim wiertłem do metalu doszedłem bez demontażu żadnych części do tej blokady i wywierciłem dziurę nad blokadą przepustnicy, 10 minut wolnej i dokładnej pracy i nic nie uszkodziłem przy modyfikacji...
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
Awatar użytkownika
Electrolit
Podwójny As
Posty: 261
Rejestracja: wt 13 sie 2013, 17:37:53
Lokalizacja: łódzkie

#3

Post autor: Electrolit »

Mógłbyś mi wytłumaczyć co to trzeba właściwie rozwiercić?
Obrazek
molekss
Podwójny As
Posty: 236
Rejestracja: wt 08 lip 2008, 11:01:39
Lokalizacja: Lubań (pomorskie)
Kontakt:

#4

Post autor: molekss »

Tu masz odpowiedź:
Obrazek

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Walnuts.inc
Nałogowiec
Posty: 896
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
Lokalizacja: Opolskie

#5

Post autor: Walnuts.inc »

ClubX na Twoim zdjęciu nie ma blaszki ogranicznika. Jeśli to Twój gaźnik to masz go odblokowanego.
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
Awatar użytkownika
Electrolit
Podwójny As
Posty: 261
Rejestracja: wt 13 sie 2013, 17:37:53
Lokalizacja: łódzkie

#6

Post autor: Electrolit »

To nie mój gaźnik, ale u mnie wygląda to identycznie.
Aczkolwiek przepustnica rusza się tylko troszkę.. Widocznie ktoś zajął sie tym już kiedyś :)
Więc właściwie jestem po pełnej procederze. :gunsmilie:
Póki co zobaczę jak będzie chodził teraz, a potem zrobię fotki mojego gaźnika bo mam nowy aparat :)
Awatar użytkownika
Walnuts.inc
Nałogowiec
Posty: 896
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
Lokalizacja: Opolskie

#7

Post autor: Walnuts.inc »

Druga przepustnica nie otworzy się gdy pierwsza przepustnica jest już prawie otwarta na 100% więc sprawdzanie czy druga przepustnica się otworzy sama z siebie mija się z celem...
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
Awatar użytkownika
Walnuts.inc
Nałogowiec
Posty: 896
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
Lokalizacja: Opolskie

#8

Post autor: Walnuts.inc »

Tak tylko druga otwiera się dopiero jak pierwsza jest prawie całkiem otwarta. Nie otwierają się jednocześnie.
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
Awatar użytkownika
Electrolit
Podwójny As
Posty: 261
Rejestracja: wt 13 sie 2013, 17:37:53
Lokalizacja: łódzkie

#9

Post autor: Electrolit »

Ostatnio musiałem jeszcze raz zdjąć pojemnik filtra, bo podkręciłem sobie pedał przyspieszenia (tak, żeby nie miał luzu) i przekręciłem go tak, że na luzie dochodził do 4 tys. obrotów.
Korzystając z tego upewniłem się i uwieczniłem moją byłą blokadę.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wychodzi na to, że poprzedni właściciel zdjął zwężkę, zostawił chyba dla bezpieczeństwa sitko, odkręcił śrubkę na drugiej przepustnicy, a wężyki zostawił w oryginalnej konfiguracji, którą ja ostatnio zmieniłem.

Po całej operacji stwierdzam, że chodzi lepiej, albo tak mi się wydaje ;] aczkolwiek szału nie ma, że jest to super mod, który przyspiesza nie wiadomo ile.
Do 100-ki w dwóch pociągnął w 14 sek, więc nie jest to żadna rewelacja..
Awatar użytkownika
Electrolit
Podwójny As
Posty: 261
Rejestracja: wt 13 sie 2013, 17:37:53
Lokalizacja: łódzkie

#10

Post autor: Electrolit »

Dzisiejszego pięknego słonecznego dnia wziąłem się troszkę za starą hankę i ostatnimi czasy wkurzały mnie te obroty no i postanowiłem działać.
Problem który miałem opisany wyżej, że ta druga przepustnica nie otwiera się należycie, może wynikać z tego że po drugiej (lewej) stronie gaźnika jest jakby druga blokada.
Przypominam, że mam wersje z 1995 r., może w tych ostatnich wypustach coś zmienili..
Jak ruszam ręcznie tą przepustnicą to rusza się tylko kawałek i rzeczywiście, w tym klasycznym miejscu nic nie blokuje, zaś z drugiej strony jest ogranicznik pokazany na zdjęciu.
Tak ma być czy próbować go wyciąć?
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Walnuts.inc
Nałogowiec
Posty: 896
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
Lokalizacja: Opolskie

#11

Post autor: Walnuts.inc »

To jest zabezpieczenie żeby otworzyć drugą przepustnicę dopiero jak pierwsza będzie otwarta w pełni... Jak nie wierzysz, niech ktoś wsiądzie i na zgaszonym silniku wciśnie pedał gazu do oporu i spróbuj poruszać drugą przepustnicą. To samo powtórz bez wciśniętego gazu...
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
Awatar użytkownika
SCKAPE
Nałogowiec
Posty: 974
Rejestracja: sob 23 lip 2011, 16:44:28
Lokalizacja: Stockport

#12

Post autor: SCKAPE »

weś poprostu pociągnij za linke i zobaczysz ze jak pierwsza dojdzie do pewnego miejsca to ten ząbek wpadnie w ten dołek i się druga zacznie otwierać...

14s. do setki po ''modach'' brzmi kiepściutko, ja jak testowałem na zupełnej serii zanim zacząłem dłubać miałem 12,9s... z czasem zjechalem do ok 7 a taraz sam nie wiem ;)
Awatar użytkownika
Electrolit
Podwójny As
Posty: 261
Rejestracja: wt 13 sie 2013, 17:37:53
Lokalizacja: łódzkie

#13

Post autor: Electrolit »

Niebawem zamierzam zrobić swap na D13B7/D15B7, mam dość tego gaźnika, nie chce mi się z nim bawić, nie będę dawał na żadne regulacje, lepiej zmienić na pełen wtrysk i mieć z głowy..
Jakiś czas temu udało mi się osiągnąć w pewnych okolicznościach 100 km/h w 9 sekund :) ale nie liczy się bo było z górki ;] i nie ruszałem z miejsca tylko jak się toczył.
Uznałem również że obciążenie ma duże znaczenie, jak jadę sam to jest spoko, jak z kimś to już jest gorzej.. Po wyjęciu car audio też jest lepiej, ale sprzęcik musi być :)
Możliwe że mój silnik jest już zużyty.. w końcu na liczniku było 278k km i kiedy był jakiś remont robiony nie wiadomo, więc ma prawo stracić swoją moc po 20 latach i tylu km, mam nadzieję że z nowego-starego będę zadowolony, sprawdzałem jeszcze na aucie no i jest lepiej.
ODPOWIEDZ