Wszystko o Mini-Me - temat zbiorczy

Serce samochodu niedomaga ?
Awatar użytkownika
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: 11 cze 2008, 20:53
Lokalizacja: Globalna Wioska

Wszystko o Mini-Me - temat zbiorczy

#1

Postautor: Civic5g.pl » 02 paź 2006, 16:48

Temat o mini-me staje sie coraz bardziej popularny i coraz wiecej osób "przerabia" w ten sposób swoje samochody. Ja sam równie? bede mia3 zamiar zrobia takiego mini swapa w swojej Hondzie :wink: dlatego chcia3bym zebraa jak najwiecej informacji o tego rodzaju przeróbkach oraz chcia3bym bardzo aby u?ytkownicy forum pomogli mi zebraa wszystkie informacje o mini-me do jednej kupy :wink: G3ównie chodzi mi o przek3adke z D15B2/D16Z6 oraz D15B7/D16Z6.


:arrow: link do oryginalnego tekstu :
http://www.honda-tech.com/zerothread?id=635580

Witam na opisie D15 SOHC VTEC Mini-me!
Jest to opis o prze3o?eniu g3owicy z silnika D16Z6 na blok D15B7.
Postaram sie opisaa szczegó3owo ca3y proces mini-me, w3aczajac liste zakupów, potrzebnych narzedzi, rzeczy na które trzeba szczególnie uwa?aa, czego spodziewaa sie po zakonczeniu i pomys3y na przysz3e modyfikacje. Ta instrukcja jest przeznaczona dla Civica 92-95 z silnikiem D15B7, ale wiekszosa pomys3ów mo?e bya u?yta do dowolnego D15.
Nie próbuj tego swapa na bloku D15Z1 - t3oki sa zbyt wkles3e i spre?anie bedzie zbyt ma3e. W takim razie... zaczynajmy!


1.Czym dok3adnie jest mini-me?
Mini-me to nieformalna nazwa na przek3adke g3owicy na SOHC VTEC. Wiekszosa swapów mini-me sk3ada sie z g3owic D16Y8 albo D16Z6 na blok D15B, D16A6, albo D16Y7. G3owica z JDM D15B VTEC jest równie dobra.

2.Dlaczego powinienem zrobia mini-me swap?
Wybra3em mini-me swap po tym, jak przeczyta3em i us3ysza3em jak ich du?a moc równowa?y sie z tym, jakie sa tanie. To udowodnione, ?e ta kombinacja z cienka uszczelka g3owicy D16Y8, wyprodukuje oko3o 11:1 CR. Jednak?e, po podliczeniu kompresji z u?yciem kalkulatora kompresji Serii-D, wynik przedstawia3 jedyne 10.1:1. —eby podniesa kompresje o kilka stopni , mo?esz usunaa srodkowa warstwe z uszczelki g3owicy Y8. Teoretycznie, mini-me z uszczelka g3owicy Y8 powinno daa tyle mocy, ile D16Z6, +/- kilka koni mechanicznych.

Honda Civic Sedan LX 102HP D15B7:
Foto


3. Jakie czesci nale?y kupia?
Dla swapa mini-me Z6 bedziesz potrzebowa3 4 podstawowych rzeczy: g3owice cylindrów D16Z6 (3acznie z pokrywa zaworów, aparatem zap3onowym, swiecami, przewodami WN, itp.), pasek rozrzadu D16Z6, uszczelke g3owicy D16Y8 lub D16Z6, i komputer P28 (upewnij sie, ?e do automata kupujesz ecu z automata, a do manuala - z manuala).

Wa?ne: Niektórzy ludzie z Honda-Tech i niektóre strony w internecie podaja, ?e pas rozrzadu z D15Z1 jest jedynym odpowiednim dla tego swapa, poniewa? jest dostosowany do 1.5L VTEC. To nie jest prawda! Kiedy zrobi3em wstepny swap g3owicy, u?y3em paska rozrzadu z D15Z1. By3 du?o za ciasny, a silnik „wy3” na wysokich obrotach. Niestety, nie odkry3em tego dopóki g3owica ca3kowicie sie nie „rozsypa3a”. Pas rozrzadu z D15Z1 ma 103 zeby, Z6 104 a B7 106 zabków. W koncu zastapi3em pas rozrzadu D15Z1 paskiem od Z6, który pasowa3 znacznie lepiej i nie „wy3”. Pasek rozrzadu D16Z6 jest w3asciwym paskiem do u?ycia z blokiem B7/kombinacja g3owic Z6.

Przewody WN od D16Z6 i D15B7 sa NIE wymienne. Przy tym swapie bedziesz potrzebowa3 przewody WN od D16Z6. Poza tym, 96-00 Civic EX’s ma kompresje 9.6:1, wiec swiece z tego silnika beda lepsze z ni? te z Z6. Czesa Hondy 98079-5614P, NGK ZFR6J-11

Mo?esz u?ya swojego dolotu powietrza i kolektora wydechowego. Wszystkie kolektory z Serii-D sa wymienne. Jednak?e, oba kolektory z D16Z6 sa znacznie lepsze ni? te z D15. Jesli wiec mo?esz kupia je za naprawde niska cene, nie wahaj sie tego zrobia. Dodatkiem do wy?ej wymienionych g3ównych czesci, beda czesci mniej wa?ne: p3yn do ch3odnic i przewody (?eby po3aczya zawór VTEC i cisnienie oleju z ECU).

Jednak?e, ?eby miea pewnosa ?e po swapie wszystko bedzie dzia3a3o bez zarzutu dodam jeszcze kilka dosa wa?nych czesci takich jak: nowa kopu3ka i rozdzielacz, nowa pompa wody, nowe przewody WN oraz nowa uszczelka pokrywy zaworów.

Lista czesci:
Wymagane:
- D16Z6 g3owica (3acznie z aparatem zap3onowym, pokrywa zaworów, swiecami/przewodami WN, wiazka VTEC, itp.)
- uszczelka g3owicy D16Z6 albo D16Y8
- P28 ECU
- pasek rozrzadu D16Z6
- przewody do zaworu cisnienia oleju VTEC
- uszczelki pod kolektor dolotowy i wydechowy

Opcjonalne:
- kolektor ssacy D16Z6
- kolektor wydechowy D16Z6
*Jesli usuniesz swoje kolektory upewnij sie, ?e masz nowe uszczelki

Zalecane:
- pompa wody
- swiece (np. z D16Y8)
- przewody WN
- uszczelka pokrywy zaworów
- kopu3ka i rozdzielacz

4. Jakich narzedzi bedziesz potrzebowa3?
Wiec, oko3o 95% ca3ej pracy mo?e bya wykonana przy pomocy kluczy o rozmiarze 10-19mm i zestawu srubokretów. Jednak?e bedziesz jeszcze potrzebowa3 klucza dynamometrycznego do dokrecenia g3owicy. Bedziesz dodatkowo potrzebowa3 przecinaka do drutów i troche tasmy izolacyjnej.

5. Ok, mam wszystkie czesci i narzedzia, jak mam zaczaa swapa g3owicy?
W porzadku, pierwsze co musisz zrobia to usunaa g3owice cylindrów.

Oto instrukcje krok po kroku jak zdjaa g3owice:
1. Roz3acz ujemny zacisk od akumulatora
2. Pozbya sie p3ynu ch3odzacego
3. Zmniejszya cisnienie paliwa (odkrecajac korek wlewu paliwa)
4. Usunaa dolot powietrza
5. Usunaa paliwo z przewodów
6. Usunaa przepustnice i linke gazu
7. Usunaa powrotny przewód paliwowy i podcisnieniowy serwa hamulców
8. Odpiaa wiazke od silnika i uk3adu dolotowego
9. Od3aczya przewody od swiec i aparatu zap3onowego
10. Od3aczya kabel masowy z pokrywy g3owicy
11. Usunaa pasek wspomagania kierownicy i pompe (NIE roz3aczaa przewodów)
12. Usunaa wspornik wspomagania kierownicy (trzyma sie na 4 srubach)
13. Usunaa podcisnieniowe przewody zwiazane z obiegiem spalin oraz we?e od wody z kolektora ssacego
14. Od3acz górny wa? ch3odnicy oraz wa? nagrzewnicy od g3owicy cylindrów
15. Usunaa we?e od wody z obudowy termostatu
16. Usunaa wspornik kolektora ssacego
17. Odkrecia nakretki i roz3aczya kolektor wydechowy od dwururki
18. Usunaa kolektor wydechowy
19. Usunaa przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej, potem usunaa pokrywe g3owicy cylindra
20. Usunaa górna pokrywe paska rozrzadu
21. Zluzowaa pas rozrzadu i obrócia go o 180o ?eby zmniejszya napiecie
22. Popchnij napinacz aby zwolnia napiecie paska rozrzadu, potem dokrecia srube regulacyjna
23. Usunaa pasek z ko3a pasowego rozrzadu
24. Odkrecia sruby g3owicy cylindrów, a potem usunaa g3owice cylindra (sruby odkrecaa od zewnatrz do wewnatrz)

Ok... kiedy g3owica jest usunieta... powinno to wygladaa mniej wiecej tak...
Foto

Bardzo wa?ne: Jesli posiadasz blok od D15 (albo jakikolwiek inny z Serii-D), musisz sie upewnia, ?e usuna3es otwór dysze olejowa pomiedzy 2 a 3 cylindrem, zanim przystapisz do swapa. Jesli tego nie zrobisz, nie bedziesz mia3 VTEC. Wystarczy wziaa srubokret, wkrecia go w dysze, po czym wyciagnaa przy pomocy kombinerek.

Z dysza zamontowana:
Foto

Wyjmujesz dysze kombinerkami:
Foto

Dysza usunieta:
Foto

Ahhhhh.... du?o lepiej...
Foto

Po tym jak wyjmiesz dysze olejowa, przyjdzie pora na szlifowanie powierzchni bloku, tak aby nie zosta3y na niej ?adne stare, zaschniete kawa3ki uszczelki (nie bedziesz sie musia3 wiecej o to martwic, poniewa? twoja przysz3a uszczelka bedzie metalowa). Jesli wpadna kawa3ki starej uszczelki do cylindra, nape3nij go ciep3a woda z myd3em, po czym wy3ów wióry. Upewnij sie, ?e nie ma wody w cylindrach ani otworach na sruby, zanim zaczniesz wszystko sk3adaa z powrotem.

Teraz kolej na za3o?enie nowej g3owicy. Polecam wszystkim posiadanie instrukcji przed oczami, poniewa? jest tam sporo pomocnych obrazków i schematów.

- Mo?esz u?ya- ponownie swoich zaworów od D15B7 poniewa? sa takie same
- Zawsze u?ywaj nowych uszczelek
- Jesli u?ywasz starego kolektora ssacego z nowa g3owica, upewnij sie, ?e u?ywasz równie? nowych uszczelek, to samo dotyczy przepustnicy. Jesli ja usuniesz, bedziesz potrzebowa3 nowych uszczelek.
- G3owica cylindra i blok silnika powinny bya- zawsze czyste (?adnego p3ynu czy syfu, nawet w otworach na sruby g3owicy)
- Przekrea wa3em korbowym tak, aby t3ok nr 1 znalaz3 sie w górnym punkcie

1. Zainstaluj kolektor ssacy i dokrecaj nakretki „na krzy?” zaczynajac od wewnatrz
2. Zainstaluj kolektor wydechowy i dokrecaj nakretki „na krzy?” zaczynajac od wewnatrz
3. Zainstaluj wspornik kolektora wydechowego
4. Zainstaluj dwie tulejki które naprowadzaja g3owice i ustawiaja ja w odp. pozycji na bloku, uszczelke g3owicy, oraz g3owice
- zwil? czystym olejem silnikowym gwint sruby oraz podk3adke
5. W3ó? sruby które mocuja kolektor ssacy do jego wspornika ale nie dokrecaj ich „do konca”
6. Dokrea7. g3owice cylindra w dwóch krokach, zaczynajac od wewnatrz i przesuwajac sie do zewnatrz:
- Krok 1:22 lb ft
- Krok 2: 53 lb ft
7. Dokrea8. dwururke do kolektora wydechowego
9. Dokrea10. sruby wspornika kolektora ssacego
11. Dokrea12. wspornik dwururki
13. Po instalacji sprawdY, czy wszystkie rury, we?e, przewody i po3aczenia sa zamontowane poprawnie
14. Ustaw luz zaworowy
15. Zainstaluj dolot powietrza
16. Zalej ch3odnice p3ynem do ch3odnic

Za3o?ona g3owica:
Foto

Ok. zbli?amy sie do konca. Teraz jedyne co zosta3o to pasek rozrzadu i regulacja VTEC.

Czas zajaa sie paskiem rozrzadu. Polecam wszystkim posiadanie instrukcji przed oczami, poniewa? jest tam sporo pomocnych obrazków i schematów.
1. Usunaa os3one silnika od spodu
2. Usunaa pompe wspomagania uk3. kierowniczego (dotychczas powinno bya wykonane)
3. Usunaa ko3o pasowe kompresora klimatyzacji, wraz ze wspornikiem i paskiem, potem usunaa pasek alternatora
4. Usunaa wspornik wspomagania kierownicy (dotychczas powinno bya wykonane)
5. Poluzuj alternator i usun pasek
6. Usun si3ownik tempomatu i wspornik na zbiornik wspomagania kierownicy
7. Usun sruby poduszki silnika. Poluzuj srube poduszki silnika i wysun poduszke
8. Zdejmij pokrywe g3owicy cylindra (dotychczas powinno bya wykonane)
9. Zdejmij górna pokrywe paska rozrzadu (dotychczas powinno bya wykonane)
10. Odkrea srube ko3a pasowego wa3u korbowego i zdejmij ko3o pasowe (przyda sie do tego klucz pneumatyczny, albo d3uuuga przed3u?ka)
11. Zdejmij dolna pokrywe paska rozrzadu
12. Przekrea o 180o srube napinacza paska rozrzadu (dotychczas powinno bya wykonane)
13. Popchnij napinacz aby zwolnia napiecie paska rozrzadu, potem dokrea srube regulacyjna
14. Zdejmij pasek rozrzadu z ko3a pasowego

Zalecam wymiane pompy wody przy zmianie paska rozrzadu. Koszt to oko3o 200 z3otych za pompe wody, a wymiana to kilka srub.

Teraz, kiedy zdja3es stary pasek (i mam nadzieje w3o?y3es nowa pompe wody), pora na za3o?enie nowego paska rozrzadu. Polecam wszystkim trzymanie instrukcji przed oczami, poniewa? jest tam sporo pomocnych obrazków i schematów.

1. Monta? paska to w zasadzie odwrotnosa jego demonta?u. Opisze tylko co wa?niejsze kroki
2. Ustaw wa3 korbowy i ko3o pasowe na górny martwy punkt
A. Przesun wa3 korbowy tak aby t3ok numer 1 by3 na pozycji górnego martwego punktu
B. Ustaw w linii oznaczenia górnego martwego punktu na kole pasowym z u?yciem wskaYników tylnej pokrywy
3. Za3ó? pasek rozrzadu
4. Poluzuj srube regulacyjna, docisnij ja po napieciu paska rozrzadu
5. Obróa wa3 korbowy (klucz 17) 4-6 razy zgodnie z ruchem wskazówek zegara, tak ?eby pasek rozrzadu pasowa3 na ko3o pasowe
6. Ustaw napiecie paska rozrzadu
7. SprawdY ko3o pasowe wa3u korbowego i ko3o pasowe rozrzadu na znakach
8. Jesli ko3o pasowe rozrzadu nie jest ustawione na górnym martwym punkcie, zdejmij pasek rozrzadu i ustaw u3o?enie ponownie

Upewnij sie, ?e wyregulowa3es napiecie paska alternatora i klimatyzacji, paska wspomagania uk3adu kierowniczego. Spójrz na wszystko jeszcze raz i upewnij sie czy wszystko jest poprawnie.

6. Skonczy3em przek3adke g3owicy, co mam zrobia ?eby zacza3 dzia3aa mój VTEC?
P28 ECU jest wetkniety prawid3owo, jedynym co musisz zrobia jest pod3aczenie kabla VTEC. Pierwsze co musisz zrobia to zdobya wtyczke silnika dla wiazki oleju dla VTEC.

Poni?ej mo?esz zobaczya moja wtyczke do silnika:
Foto

Rysunek jak wyglada ty3 wtyczki ECU:
Foto

Bedziesz musia3 pod3aczya niebieski kabel (albo jakikolwiek kolor kabla wychodzacego z wtyczki) do koncówki D6, a potem pod3aczya czarny kabel z wtyczki gdziekolwiek do silnika. Potem nale?y pod3aczya zielony kabel z wiazki VTEC do koncówki A4.

To wszystko! Praca skonczona! Upewnij sie czy nie ma ?adnych b3edów komputera, jesli sa sprawdY wszystko od poczatku.

Mój Mini-me w ca3osci skonczony:
Foto


Prosze innych o dawanie nowych informacji dotyczacych mini-me :D
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2013, 22:10 przez Civic5g.pl, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: 11 cze 2008, 20:53
Lokalizacja: Globalna Wioska

#2

Postautor: Civic5g.pl » 06 paź 2006, 15:17

zabieram sie wlasnie za minime z d15b2 na d16z6.
po skonczanej operacji zdam jakas fotorelacje i wykresik ;)
Awatar użytkownika
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: 11 cze 2008, 20:53
Lokalizacja: Globalna Wioska

#3

Postautor: Civic5g.pl » 06 paź 2006, 16:54

Napisz jak mo?esz ile da3eś za poszczególne cześci potrzebne do zrobienia mini-me.
Awatar użytkownika
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: 11 cze 2008, 20:53
Lokalizacja: Globalna Wioska

#4

Postautor: Civic5g.pl » 06 paź 2006, 17:17

rzeczy potrzebne do swapa :

blok silnika -d15b7 od d15b2 800zl(gwarancja) 1000zl z glowica
glowica - d16z6 600zl
kolektor wydechowy - d16z6 250zl
sonda lambda 4 zylowa - d16z6 150zl
kolektor ssacy + listwa wtryskowa + czujniki - d16z6 700zl
aparat zaplonowy td41u -d15b7 brak w tej chwili
alternator - b16a1 250zl
wiazka kabli od komry silnika d16z6 100
wiazka kabli kokpit + wprowadzenie do silnika d16z6 250zl
wiazka kabli od kokpitu(puszki bezpiecznikow) do tylu (baku)
bodajrze d15b2 50zl
komp p28 d16z6 mam z palacym sie checkiem(bo zdjety ma immobiliser) 250
przekaznik pompy paliwa d15b2 50zl
bak d15b2 150zl
pompa paliwa d15b2 (chyba) 150
werzyk od pompy do werzyka metalowego + srobka d15b7 50
filtr paliwa d16z6 200 z rura
werzyk laczacy filtr paliwa z listwa wtryskowa + srobka od d16z6 50zl
koncowke werzyka metalowego laczaca sie z filtrem paliwa od d16z6-b7 b2 to to samo 20
uchwyt trzymajacy filtr paliwa 20


cennik do mini-me do d13b2 wiec nalezy odliczyc np bak paliwa i pompe ;)
Ostatnio zmieniony 06 paź 2006, 17:30 przez Civic5g.pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: 11 cze 2008, 20:53
Lokalizacja: Globalna Wioska

#5

Postautor: Civic5g.pl » 06 paź 2006, 17:28

koszty wiazki mozna odliczyc jesli bazą jest d15b7 bowiem wystarczy pociagnac dwa kabelki vtecowe..
Awatar użytkownika
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: 11 cze 2008, 20:53
Lokalizacja: Globalna Wioska

#6

Postautor: Civic5g.pl » 06 paź 2006, 22:34

a walsnie istnieje mozliwosc w budzie eg3 wsadzic taki silnik bez wiekszych przerobek
Awatar użytkownika
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: 11 cze 2008, 20:53
Lokalizacja: Globalna Wioska

#7

Postautor: Civic5g.pl » 07 paź 2006, 11:53

Parówa pisze:a walsnie istnieje mozliwosc w budzie eg3 wsadzic taki silnik bez wiekszych przerobek


istnieje....calkiem niedawo zrobil to kolega Szafir. Rozni sie to tylko tym od d15 ze musisz bak zmieniac jak napisalem wyzej.
Awatar użytkownika
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: 11 cze 2008, 20:53
Lokalizacja: Globalna Wioska

#8

Postautor: Civic5g.pl » 07 paź 2006, 15:00

Kasik pisze:koszty wiazki mozna odliczyc jesli bazą jest d15b7 bowiem wystarczy pociagnac dwa kabelki vtecowe..


no wlasnie ja mam d15b7 i tak przegladajac fora stwierdzilem ze ten silnik idealnie nadaje sie do mini-me

trzeba zbierac kaske... nie ma co... ;)
Awatar użytkownika
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: 11 cze 2008, 20:53
Lokalizacja: Globalna Wioska

#9

Postautor: Civic5g.pl » 09 paź 2006, 10:45

dokladnie ja bede robil przeskok z b2 na z6 odrazu :)

Sikor pisze:Napisz jak mo?esz ile da3eś za poszczególne cześci potrzebne do zrobienia mini-me.

jak narazie mam tylko glowice i kolektor wydechowy od z6.
ceny masz podane wyzej, ale co do drugiego (kol. ssacy) to troszke mniej bo 50 pln :D
trzeba dobrze szukac ;)
Awatar użytkownika
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: 11 cze 2008, 20:53
Lokalizacja: Globalna Wioska

#10

Postautor: Civic5g.pl » 31 paź 2006, 23:26

ok wsio jak sie dobrze poszuka wychodzi ok 1200 pln no i jeszcze mozna opchnac czesci ze starego motoru ;)
Awatar użytkownika
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: 11 cze 2008, 20:53
Lokalizacja: Globalna Wioska

#11

Postautor: Civic5g.pl » 23 lut 2008, 23:59

a nie prosciej kupic ca3y silnik D16Z6???
Awatar użytkownika
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: 11 cze 2008, 20:53
Lokalizacja: Globalna Wioska

#12

Postautor: Civic5g.pl » 24 lut 2008, 11:06

moze i prosciej ale na caly silnik musisz wydac kase odrazu a przy mini me zbierasz sobie na spokojnie i wybierasz najlepsza opcje ;)
Awatar użytkownika
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: 11 cze 2008, 20:53
Lokalizacja: Globalna Wioska

#13

Postautor: Civic5g.pl » 24 lut 2008, 11:33

aurii pisze:a nie prosciej kupic ca3y silnik D16Z6???


A gdzie wyhaczysz ca3y d16z6 + komp + wiązka (wszystko w idealnym stanie, wykluczam silniki do remontu, bo taki swap jest bez sensu) za 1200 PLN??
Awatar użytkownika
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: 11 cze 2008, 20:53
Lokalizacja: Globalna Wioska

#14

Postautor: Civic5g.pl » 11 mar 2008, 15:35

Zdecydowanie taniej jest zeswapowaa D16Z6 - silnik+ skrzynia + komp to ok3o 1800-2200z3, koszta mini-me wcale nie są takie tanie...sama uszczelka pod g3owice kosztuje 280z3, do tego dochodzą ceny potrzebnych cześci i koszta robocizny,której jest zdecydowanie wiecej niz przy "prze3o?eniu" silników.
W tej chwili swapowa3bym D16Z6,niestety mądry Polak po szkodzie...
Awatar użytkownika
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: 11 cze 2008, 20:53
Lokalizacja: Globalna Wioska

#15

Postautor: Civic5g.pl » 11 mar 2008, 15:45

no tak a przy przekladaniu motoru to nie trzeba zadnych czesci typu poduchy , swiece wypadaloby rozrzad rowniez wymienic i rozne pierdoly wiec nie sadze aby bylo mniej i taniej.
a po 2 primo graty na mini me mozesz sobie kupowac i co miesiac jedna czesc a wywal na raz np na motor min 1000 to juz nie jest tak wesolo :/
poskladac wszystko do kupy i masz d15b czyli o 5 km katalogowo wiecej niz d16z6.
Awatar użytkownika
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: 11 cze 2008, 20:53
Lokalizacja: Globalna Wioska

#16

Postautor: Civic5g.pl » 11 mar 2008, 17:42

no wlasnie ciekawe czemu d15b ma wicej konikow od d16z6?!?!?!?
Awatar użytkownika
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: 11 cze 2008, 20:53
Lokalizacja: Globalna Wioska

#17

Postautor: Civic5g.pl » 11 mar 2008, 17:46

moze dlatego ze D15B sz3y na japonie :) a wiadomo ze Japonce zostawiali sobie to co najlepsze :P xD
Awatar użytkownika
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: 11 cze 2008, 20:53
Lokalizacja: Globalna Wioska

#18

Postautor: Civic5g.pl » 11 mar 2008, 17:52

bo japonce to sprytne male zapierdalaczki i przebiegle do tego

moim zdanie i tak lepiej robic mini me niz swapa bo jak robic swapa to calego auta :D
mniej wyjdzie
Awatar użytkownika
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: 11 cze 2008, 20:53
Lokalizacja: Globalna Wioska

#19

Postautor: Civic5g.pl » 19 mar 2008, 23:50

sorry za ot. ale mam takie pytanie czy ktos z was ogarnia3 swap dpfi na mpfi?? d15b2 na b7?? jesli tak to prosze o kontakt na gg lub pw. potrzebuje paru informacji bo stoje w kropce. z góry dzieki pozdro!!

:jdm:
Awatar użytkownika
Civic5g.pl
Nałogowiec
Posty: 829
Rejestracja: 11 cze 2008, 20:53
Lokalizacja: Globalna Wioska

#20

Postautor: Civic5g.pl » 20 mar 2008, 08:03

no to co tam ci sie dzieje pisz szybciutko :D

Wróć do „Silnik i układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości