D13B2 gaśnie na jałowych

Serce samochodu niedomaga ?
kamil227

#21

Post autor: kamil227 »

to mnie troche zmartwiles... chyba trzeba poszukac uzywki
Assur92
Podwójny As
Posty: 276
Rejestracja: ndz 20 lis 2011, 22:17:18
Lokalizacja: Łódź

#22

Post autor: Assur92 »

U mnie też podejżewałem gaźnik, ale teraz zdaje mi się że on nie jest winowajcą. Jeżdzę aktualnie na odłączonej sondzie lambda i jest trochę lepiej, lecz dopóki nie zmienie sondy/nie pożyczę od kogoś na test to się nie przekonam czy to jest to.
Jako ciekawostkę powiem że czyściłem styki od puszki podciśnień jak ktoś mi poradził. wypadła nagła sprawa że musiałem pojechać i na śmierć zapomniałem o podłączeniu kostek od podciśnień. Pomimo odłączonych kostek hanka normalnie pracowała, nie sprawiała żadnych problemów w jeździe, a obroty utrzymywała mniej więcej na poziomie 700obr na jałowych obrotach. Więc jak sonda mi nie pomoże to spróbuję puchę podciśnień wymienić.
kamil227

#23

Post autor: kamil227 »

Mi pomogła regulacja gaźnika (koszt 40zł) i jak narazie jest okej:) Ale w przyszłosci trzeba sie zastanowic nad wymiana bo mechanik powiedział ze ktoś tam ładnie nagrzebal i nakombinowal.
Awatar użytkownika
Walnuts.inc
Nałogowiec
Posty: 896
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
Lokalizacja: Opolskie

#24

Post autor: Walnuts.inc »

Ja wymieniłem puszkę podciśnień więc za moje problemy będzie odpowiedzialny któryś z czujników tam się znajdujących.
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
Assur92
Podwójny As
Posty: 276
Rejestracja: ndz 20 lis 2011, 22:17:18
Lokalizacja: Łódź

#25

Post autor: Assur92 »

Walnuts.inc, problemy ustąpiły wszystkie? Już trochę jesteś od wymiany to możesz stwierdzić ;)
Awatar użytkownika
Walnuts.inc
Nałogowiec
Posty: 896
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
Lokalizacja: Opolskie

#26

Post autor: Walnuts.inc »

Tak, wymiana puszki podciśnień pomogła.
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
Assur92
Podwójny As
Posty: 276
Rejestracja: ndz 20 lis 2011, 22:17:18
Lokalizacja: Łódź

#27

Post autor: Assur92 »

40zł to nie fortuna to chyba zaryzykuje i też wymienię. Wolałbym to niż sondę.
Mendi

#28

Post autor: Mendi »

Panowie, znalazłem przypadkiem temat i odgrzewam.
4 lata użytkuje Hanie 95 z silnikiem d13b2, w tym czasie wymieniałem standardowo płyny i filtry, w zeszłej zimie akumulator oraz wydech bo się rozleciał. Z silnikiem nigdy nie było najmniejszych problemów, aż to 20 sierpnia, od tego czasu Hania zdziczała - miała te same objawy o których pisaliście: normalna praca na ssaniu oraz szarpanie, bardzo nierówna praca i zdychanie na jałowych, na światłach, na skrzyżowaniach itd. doszło do tego że podczas jazdy przy zmianie biegu gasła...
Drugi rok mieszkam przy budowie obwodnicy, tereny lessowe, pyli się jak diabli - w skrócie: 3 godziny po umyciu, auto nawet stojąc pod wiatą, wraca do stanu sprzed mycia... nawet napęd cd w radiu trafiło. Komputer na samo-diagnostyce nie wskazywał błędów. Pomyślałem że zabiły się filtry i gaźnik, miały prawo.

Wydrukowałem sobie z książki "Naprawiam sam Honda" (na chomiku po polsku dorwałem) strony 100-120 gdzie była mowa o gaźniku i regulacji silnika. Rozebrałem, czyściłem, sprawdzałem napięcie na wtyczkach - wyczaiłem że silnik gaśnie przez niedomykającą się przepustnice na gaźniku, tak jakby ten mechanizm rozruchowy ze sprężyną termo w środku, nie działał prawidłowo, na wtyczce zamiast 12v miał 3v. Na szczęście miałem identyczną honde pod domem, tak że przekładałem i sprawdzałem co się dało: komputer, świece, kable. Zabawa trwała ładnych kilka godzin.

Co się okazało - winny był silnik krokowy (EVAC), o dziwo wydawał się sprawny, dlatego pominąłem go dosyć szybko i kombinowałem ze wszystkim innym, bo po przeczyszczeniu uruchamiał się. Ale co się okazało przy pomiarach napięć - robił spadki napięć na innych kablach. Po wymianie silniczka krokowego, napięcia wróciły do normy, mechanizm z termo-sprężyną domyka przepustnice, silnik znów mruczy przyjemnie na 800 obrotów i kłopoty się skończyły. Na moim walniętym silniczku druga honda ma te same objawy które miała moja wcześniej.

Może to komuś pomoże, kombinujcie z EVAC, szwagier mechanik pokazał mi głupią może, ale całkiem skuteczną metodę sprawdzenia silniczka krokowego - trzeba odpalić silnik i zatkać palcem dolot powietrza do kolektora - ta ok. 1,5 rurka w komorze filtra powietrza, z wężykiem z prawej strony - u mnie przy walniętym EVAC po zatkaniu otworu silnik pracował normalnie, choć na podwyższonych obrotach.

BTW d13 i d15 mają ciut inne silniczki krokowe.
W specjalistów od gaźników zbytnio nie wierzcie, z ciekawości pokazałem 2 takim "szpecom" swój problem, myśleli że będą działać przy jakimś starym gaźniku, jak zobaczyli co ma hania pod maską, kopary im opadły. Specjaliści od nowych aut też ręce rozłożyli, bo nie ma gdzie diagnostyki podpiąć.
Książka w dłoń i dłubać samemu, chyba że macie znajomego, dobrego mechanika.
krys

#29

Post autor: krys »

Hej, jak będziesz miał chwilkę, to przeczytaj moje wpisy i przeanalizuj mój problem, bo mam wiele różnych opinii na temat krokowego i już nie wiem czy go kupić czy nie,,,,

http://civic5g.pl/viewtopic.php?p=11074525#11074525
pasta725
Nałogowiec
Posty: 867
Rejestracja: śr 15 lut 2012, 11:41:36
Lokalizacja: grójec

#30

Post autor: pasta725 »

Krokowy groszowe sprawy wiec kup, albo wyjmij i zauważysz czy jest różnica.
Ile byś nie włożył do tego interesu, to dobre koło podstawą sukcesu :]
krys

#31

Post autor: krys »

Wymieniłem silniczek krokowy i bez zmian, jestem wkur,,,,,,,, nie mam pojęcia co jest grane,,,,
Assur92
Podwójny As
Posty: 276
Rejestracja: ndz 20 lis 2011, 22:17:18
Lokalizacja: Łódź

#32

Post autor: Assur92 »

Próbowałeś wymienić puszkę podciśnień? W moim i Walnuts.inc to pomogło.
krys

#33

Post autor: krys »

Mogę spróbować, ale nie wiem czy to coś pomoże. U was było tak, że silnik gasł na wolnych zarówno na gazie jak i na benzynie, ja mam problem tylko na benzynie po rozgrzaniu.
Na gazie jest igiełka i obroty nie skaczą.
Piekal
Podwójny As
Posty: 289
Rejestracja: czw 31 sty 2013, 22:08:44
Lokalizacja: Brodnica

#34

Post autor: Piekal »

KRYS, pomoglo Ci cos?
Proste71
Obeznany
Posty: 120
Rejestracja: śr 16 sty 2013, 12:12:03
Lokalizacja: Wrocław

#35

Post autor: Proste71 »

Miałem ten sam problem ostatnio. Na ssaniu chodził fajnie, ale jak się zagrzał momentalnie gasł. Tak samo ja dojeżdżałem do świateł, bądź się zatrzymywałem. I przyczyną była wypięta wtyczka od elektrozaworu, za gaźnikiem u mnie przewód był koloru żółtego. Sprawdź to. Pozdrawiam
emimarshall1
Berbeć
Posty: 20
Rejestracja: wt 17 gru 2013, 12:33:20
Lokalizacja: Brodnica

fr

#36

Post autor: emimarshall1 »

Witam. U mnie też gaśnie na wolnych ale dopiero jak silnik się trochę rozgrzeje. Normalnie odpali chodzi na ssaniu, gdy ssanie się wyłączy to też chodzi normalnie na te 800obr dopiero gdy się trochę rozgrzeje obroty spadają aż w końcu gaśnie... Czy regulacja gaźnika powinna pomóc w tej sytuacji??? Dodam że wymieniłem ostatnio sonde lambda i nic nie dało...
Piekal
Podwójny As
Posty: 289
Rejestracja: czw 31 sty 2013, 22:08:44
Lokalizacja: Brodnica

#37

Post autor: Piekal »

U mnie to on nie gasnie tylko faluje tak dziwnie.
Proste71
Obeznany
Posty: 120
Rejestracja: śr 16 sty 2013, 12:12:03
Lokalizacja: Wrocław

#38

Post autor: Proste71 »

Wyczyść zawór EACV Benzynką, od tego zacznij. Sprawdź filt powietrza, podciśnienia, wyczyść gaźnik, a jak to nie podziała oddaj do fachowca na regulację. Sprawdzi i przy okazji Ci powie co i jak masz z autem, co do wymiany etc. Zapłacisz koło 150 zł za wszystko i będzie Ci elegancko latało autko.
Piekal
Podwójny As
Posty: 289
Rejestracja: czw 31 sty 2013, 22:08:44
Lokalizacja: Brodnica

#39

Post autor: Piekal »

EACV czyscilem i dalej nic. A u mnie w okolicy nie ma zadnego gaznikowca.
Proste71
Obeznany
Posty: 120
Rejestracja: śr 16 sty 2013, 12:12:03
Lokalizacja: Wrocław

#40

Post autor: Proste71 »

To musisz to jakoś ogarnąć. Sam myślę, że podziałasz za dużo, bo podejrzewam, że wiedzę masz standardową :). Ja w swojej D13 przerabiałem już większość problemów i zawsze mój spec od gaźników mi naprawiał co padło, bądź co ja zepsułem modząc. Ciężko kogoś kumatego znaleźć, ale trafiają się.
ODPOWIEDZ