mini-me B7 > Y8
mini-me B7 > Y8
Elo
seryjne,pomodzone lekko B7 to dla mnie troche za malo..
Zacząłem wiec myslec o mini-me w sensie:fajnie jest miec cos takiego, ogarne takie cos kiedys...
Dobra, ostanio zauwazylem ze szlag mi trafił pompe wody..co wiąże sie ze zmianą rozrządu,a skoro juz to bede miec rozebrane to glowce sobie tez przerzucic moge.
Ok, czesci jakei potrzebuje to :
Głowica,wiadomo
nowy rozrząd 104 zęby kompletny
Komp
Wiązka silnikowa
przewody do Vteca
nowe uszczelki,swiece takie tam drobiagi
Odpada mi caly aparat zaplonowy bo jest P&P z B7 (wlasnie dlatego chce tam wrzucic Y8 a nie Z6)
Pytanie zasadnicze
1) mniej wiecej ile mnie to wyniesie. Oscyluje w 1k, ile czasu mi to zajmie - oscyluje w 2 dni, czy warto ?
od razu dodam ze nie jestem kasiasty ani troche wiec swap na B16/18/20 itd odpada, tak samo sprzedac mojego EJ2 i kupic jakiegos EJ1/EJ9
2) Jak patrzylem po allegro za rozrządem [juz pod kątem tego minime] to gdzies wyczytalem ze owszem taki i taki pasuje do D16Y8 ale nie bylo podane ze to VTEC w przeciwienstwie do innych wymienionych typu D16Z6
Czym sie kierowac, bo przesledzilem tutaj caly temat o swapie i minime i nei wiem na ktore źródlo sie powołac : nasze forumowe, bardziej obeznane czy na katalogowe inzynierskie ?
- - - - - - -
EJ2, 1.5 V16 101 w papierach ok115 w rzeczywistosci, ile koni zdechlo to nie wiem ale mułowata sakramencko
Dolot z preli
ssący z Z6
wydechowy 4-2-1 Z6
CAI
wałek rozrządu Z2
2 cale przelot
elo
seryjne,pomodzone lekko B7 to dla mnie troche za malo..
Zacząłem wiec myslec o mini-me w sensie:fajnie jest miec cos takiego, ogarne takie cos kiedys...
Dobra, ostanio zauwazylem ze szlag mi trafił pompe wody..co wiąże sie ze zmianą rozrządu,a skoro juz to bede miec rozebrane to glowce sobie tez przerzucic moge.
Ok, czesci jakei potrzebuje to :
Głowica,wiadomo
nowy rozrząd 104 zęby kompletny
Komp
Wiązka silnikowa
przewody do Vteca
nowe uszczelki,swiece takie tam drobiagi
Odpada mi caly aparat zaplonowy bo jest P&P z B7 (wlasnie dlatego chce tam wrzucic Y8 a nie Z6)
Pytanie zasadnicze
1) mniej wiecej ile mnie to wyniesie. Oscyluje w 1k, ile czasu mi to zajmie - oscyluje w 2 dni, czy warto ?
od razu dodam ze nie jestem kasiasty ani troche wiec swap na B16/18/20 itd odpada, tak samo sprzedac mojego EJ2 i kupic jakiegos EJ1/EJ9
2) Jak patrzylem po allegro za rozrządem [juz pod kątem tego minime] to gdzies wyczytalem ze owszem taki i taki pasuje do D16Y8 ale nie bylo podane ze to VTEC w przeciwienstwie do innych wymienionych typu D16Z6
Czym sie kierowac, bo przesledzilem tutaj caly temat o swapie i minime i nei wiem na ktore źródlo sie powołac : nasze forumowe, bardziej obeznane czy na katalogowe inzynierskie ?
- - - - - - -
EJ2, 1.5 V16 101 w papierach ok115 w rzeczywistosci, ile koni zdechlo to nie wiem ale mułowata sakramencko
Dolot z preli
ssący z Z6
wydechowy 4-2-1 Z6
CAI
wałek rozrządu Z2
2 cale przelot
elo
Black_EJ2
AIRTEL Ruda Śląska.. husiamy 80 ponad chodnikami
AIRTEL Ruda Śląska.. husiamy 80 ponad chodnikami
to fakt, duzo czytalem wlasnie o zmianie na Z6, z czego ja bym własnie bazował na komponentach Y8.
co konkretnie trzeba by było dosztukować i czy znalazł bym do tego jakiegos manuala czy to jest tak proste ze zadzwonei do ktoregos z was co sie tym bawil i przez telefon mi to powie
ps. Tylko dalej panowie/panie nie wiem, czy Y8 to vtec czy jednak nie [podstawa tego toku myslenia w pierwszym poscie]
co konkretnie trzeba by było dosztukować i czy znalazł bym do tego jakiegos manuala czy to jest tak proste ze zadzwonei do ktoregos z was co sie tym bawil i przez telefon mi to powie
ps. Tylko dalej panowie/panie nie wiem, czy Y8 to vtec czy jednak nie [podstawa tego toku myslenia w pierwszym poscie]
Black_EJ2
AIRTEL Ruda Śląska.. husiamy 80 ponad chodnikami
AIRTEL Ruda Śląska.. husiamy 80 ponad chodnikami
nie nie nie.
Jeżeli zmieniasz głowice na y8 to z wałekiem klawiatura i ze wszystkim kompletna.
Możesz dać ssaka tez od y8 ale trzeba robić , rzeźbe na ob1 kilka kabelków , silnikowa zostaje jak i kabinowa bo masz b7 pełny wtrysk do kompa tylko dajesz 2 dodatkowe kable + 1 do masy w zależności czy będziesz miał czujnik ciśniena vtec czy nie będziesz go miał . itp itp
Jeżeli zmieniasz głowice na y8 to z wałekiem klawiatura i ze wszystkim kompletna.
Możesz dać ssaka tez od y8 ale trzeba robić , rzeźbe na ob1 kilka kabelków , silnikowa zostaje jak i kabinowa bo masz b7 pełny wtrysk do kompa tylko dajesz 2 dodatkowe kable + 1 do masy w zależności czy będziesz miał czujnik ciśniena vtec czy nie będziesz go miał . itp itp
no, i juz troche bardziej rozjaśnione
To ze glowice y8 zakladac z pelnym jej wyposarzeniem czyli klawiatura, walek bla bla bla to wiem i licze sie z tym.
motyw jest taki ze gdzies wyczytalem sprzeczne informacje ze y8 to vtec, a potem ze y8 to nie vtec. I taka konsternacja czym sie kierowac przy wyobrze odpowiedniej glowicy i czy mozecie potwierdzic ten jak narazie mit z wersja vtec/nie-vtec
To ze glowice y8 zakladac z pelnym jej wyposarzeniem czyli klawiatura, walek bla bla bla to wiem i licze sie z tym.
motyw jest taki ze gdzies wyczytalem sprzeczne informacje ze y8 to vtec, a potem ze y8 to nie vtec. I taka konsternacja czym sie kierowac przy wyobrze odpowiedniej glowicy i czy mozecie potwierdzic ten jak narazie mit z wersja vtec/nie-vtec
Black_EJ2
AIRTEL Ruda Śląska.. husiamy 80 ponad chodnikami
AIRTEL Ruda Śląska.. husiamy 80 ponad chodnikami
elo,odgrzewam swojego kotleta
sprawa jest.poszla mi pompa wody łyka litr chlodziwa na ok.100km wiec do wymiany caly rozrzad + stukajace zawory. Bylem wczoraj u mechanika na 'konsultacje' (500stow zaspiewal...).powiedzialem mu ze wrzucilbym inna gore na ten silnik,wyjal jakies madre ksiazki i stwierdzil ze nie ma opcji bo to zupelni inny silnik,inny odlew glowicy i w ogole swiat jest zly. Nie chce mi sie mu jakos wierzyc,po prostu pewnie nie chce sobie gosciu zajmowac czasu.do rzeczy-ze d15z6 sie sprawdza to wiem, choc d15y8 jeszcze nie spotkalem. Dlatego pytam sie was bo doswiadczenie jakies pewnie macie-podejdzie to w ogole taki mod?? Szukalem nawet takiej glowicy ale nigdzie jej nie znalazlem z czego z6 jest duzo. Poza tym pisaliscie mi ze kompa wymieniac nie musze,a tylko pare kabelkow dodac-jakich,gdzie podpiąć,troche nakierujcie bo szukalem ale jakos nie ogarnale.do tego-duzo zachodu jest z zrzuceniem gory b7 a nalozeniu y8?dalbym rade to sobie sam pod blokiem zdzialac?z kazdej rady bede zadowolony oprocz takiej zeby modzenie przekierowac na calkowity swap,bo niestety kasa mi na to nie pozwoli absolutnie
eloo
sprawa jest.poszla mi pompa wody łyka litr chlodziwa na ok.100km wiec do wymiany caly rozrzad + stukajace zawory. Bylem wczoraj u mechanika na 'konsultacje' (500stow zaspiewal...).powiedzialem mu ze wrzucilbym inna gore na ten silnik,wyjal jakies madre ksiazki i stwierdzil ze nie ma opcji bo to zupelni inny silnik,inny odlew glowicy i w ogole swiat jest zly. Nie chce mi sie mu jakos wierzyc,po prostu pewnie nie chce sobie gosciu zajmowac czasu.do rzeczy-ze d15z6 sie sprawdza to wiem, choc d15y8 jeszcze nie spotkalem. Dlatego pytam sie was bo doswiadczenie jakies pewnie macie-podejdzie to w ogole taki mod?? Szukalem nawet takiej glowicy ale nigdzie jej nie znalazlem z czego z6 jest duzo. Poza tym pisaliscie mi ze kompa wymieniac nie musze,a tylko pare kabelkow dodac-jakich,gdzie podpiąć,troche nakierujcie bo szukalem ale jakos nie ogarnale.do tego-duzo zachodu jest z zrzuceniem gory b7 a nalozeniu y8?dalbym rade to sobie sam pod blokiem zdzialac?z kazdej rady bede zadowolony oprocz takiej zeby modzenie przekierowac na calkowity swap,bo niestety kasa mi na to nie pozwoli absolutnie
eloo
Black_EJ2
AIRTEL Ruda Śląska.. husiamy 80 ponad chodnikami
AIRTEL Ruda Śląska.. husiamy 80 ponad chodnikami
jak potrafisz ustawic rozrzad i krecic kluczami to raczej sobie poradzisz,ale jak juz glowice bd zmienial to ja bym polecal wymienic od razu uszczelniacze zaworowe to bd mial spokuj no i sprawdzic plaskosc glowicy najlepiej dla pewnosci ja liznac lekko do tego nowa uszczelka pod glowice i git.A czy od y8 bd pasowal... jak a moja wiedze to powinna podejsc nie widze przeszkod ale poszukaj na necie czy ktos to robil,na pewno sie ktos znajdzie