Spryskiwacze lamp przednich.

Czyli jak to zrobić i się nie narobić.
Awatar użytkownika
AriN
Potrójny As
Posty: 327
Rejestracja: sob 16 gru 2006, 16:23:22
Lokalizacja: 3Miasto

Spryskiwacze lamp przednich.

#1

Post autor: AriN »

Opis dla Coupe/Sedan (zbiornik z jedną pompką)

1) Zakupujemy:
-zbiorniczek z HB, ponieważ ma 2 pompki
-z 2m wężyka o takiej średnicy jak ten od sprysków szyby
-opaski zaciskowe (tretytki)
-jeden rozgałęźnik taki jak mamy przy spryskach na maskę, że do 1 wężyka podłączamy 2
-spryskiwacze (osobiście mam seryjne, ponieważ na masce są z Cytryny)

2) Rozbieranie i demontaż:
-zdejmujemy zderzak
-demontujemy i wyciągamy zbiornik spryskiwaczy

3) Zmiany:
-osobiście mam zrobione tak aby spryski psikały na szybę i lampy jednocześnie, wiec kabelki od 2 pompki łączymy z tymi od pompki na szybę
-docinamy odpowiednią długość wężyka
-obieramy miejsce montaży sprysków na zderzaku i wiercimy dziury najlepiej rozwiercać je wiertłami od małego do ostatecznej wielkości

4)Montaż:
-montujemy zbiornik w seryjne miejsce
-podłączamy kostkę i sprawdzamy czy z wężyków leci płyn
-wężyki ciągniemy po pasie przednim montując je na tryty
-następnie montujemy w zderzak spryski
-podłączamy wężyki do spryskiwaczy i tu dobrze mieć trochę więcej wężyka, potem można go jakoś ładnie ułożyć i nic nie będzie widać
-sprawdzamy teraz czy psika
-montujemy zderzak i ewentualnie ustawiamy spryskiwacze używając igiełki lub agrafki

U mnie wyszło to tak:
Obrazek
:D TO TRZEBA PRZEŻYĆ ŻEBY TO ZROZUMIEĆ, ŻEBY W TO UWIERZYĆ! :D
Awatar użytkownika
pit
Potrójny As
Posty: 324
Rejestracja: wt 14 kwie 2009, 19:24:09
Lokalizacja: Lublin/Piaski

#2

Post autor: pit »

ciekawi mnie czy nie daje zbyt małego ciśnienia..

bo ja tak myślałem aby wstawić spryski od cytryny właśnie w zderzak i pompkę od Acorda aby dawała większe ciśnienie..
Awatar użytkownika
AriN
Potrójny As
Posty: 327
Rejestracja: sob 16 gru 2006, 16:23:22
Lokalizacja: 3Miasto

#3

Post autor: AriN »

No ciśnienie na większy syf jest troszkę małe ale jak są zakurzone czy co kolwiek takiego to wystarcza :]
:D TO TRZEBA PRZEŻYĆ ŻEBY TO ZROZUMIEĆ, ŻEBY W TO UWIERZYĆ! :D
Awatar użytkownika
pit
Potrójny As
Posty: 324
Rejestracja: wt 14 kwie 2009, 19:24:09
Lokalizacja: Lublin/Piaski

#4

Post autor: pit »

dlatego lepiej poszukać pompki od Acorda ( od sprysków) ja wyrwałem za 25zł.. daje sporo większe ciśnienie i według mnie połączeniu z dyszami od C3 da o wiele lepszy efekt i będzie się sprawdzać przy sporo większym syfie..

Tak czy siak patent dobry :cool2:
Awatar użytkownika
AriN
Potrójny As
Posty: 327
Rejestracja: sob 16 gru 2006, 16:23:22
Lokalizacja: 3Miasto

#5

Post autor: AriN »

No mnie zbiorniczek nie wyniósł nic ;) Bo ze znajomym zrobiłem podmiankę i tak jakoś wpadł mi pomysł zrobienia sprysków :] Może kiedyś to wymienię :]
:D TO TRZEBA PRZEŻYĆ ŻEBY TO ZROZUMIEĆ, ŻEBY W TO UWIERZYĆ! :D
ceter
Pełnoprawny User
Posty: 80
Rejestracja: śr 25 lis 2009, 18:12:03
Lokalizacja: Łódź

#6

Post autor: ceter »

ja kupilem caly zestaw od mb6 i jest plug&play a pompka wysokocisnieniowa daje rade taki zestaw kosztuje okolo 250zl a jest wszystko, wystarczy zdjac zderzak nawiercic wymienic banke na wode poprowadzic weze i po krzyku :P
Awatar użytkownika
pit
Potrójny As
Posty: 324
Rejestracja: wt 14 kwie 2009, 19:24:09
Lokalizacja: Lublin/Piaski

#7

Post autor: pit »

i oszpecić auto beznadziejnymi dyszami w zderzaku.. a w życiu :gunsmilie:
ceter
Pełnoprawny User
Posty: 80
Rejestracja: śr 25 lis 2009, 18:12:03
Lokalizacja: Łódź

#8

Post autor: ceter »

pit pisze:beznadziejnymi
kwestia podejscia, a pozatym niektorzy sa zmuszeni jak posiadacze xenonu...
jamal

#9

Post autor: jamal »

kupic kompletz wv lub skody z pompka wysokkcisnieniowa +2 dysze chowane i spokoj
pokazal bym ale niechce mi sie narazie tego do auta wkladac ;D za zimno
Awatar użytkownika
AriN
Potrójny As
Posty: 327
Rejestracja: sob 16 gru 2006, 16:23:22
Lokalizacja: 3Miasto

#10

Post autor: AriN »

Wole mieć takie małe dyszki lub z cytryny niż olbrzymi i faktycznie szpecące dysze od VI gena VTi.
:D TO TRZEBA PRZEŻYĆ ŻEBY TO ZROZUMIEĆ, ŻEBY W TO UWIERZYĆ! :D
Awatar użytkownika
pit
Potrójny As
Posty: 324
Rejestracja: wt 14 kwie 2009, 19:24:09
Lokalizacja: Lublin/Piaski

#11

Post autor: pit »

ewentualnie pokusić się i znaleźć ori z 5ena.
Może z Areodecka nie szpecą ale jak są w tym aucie w 5g dla mnie szpecą.. raz że wystają w pół lampy , dwa że te dysze są grube szerokie i w ogóle beznadziejnie..
Ale tak jak mówię w Aucie z którego pochodzą jako tako wyglądają znośnie.
jamal pisze:kupic kompletz wv lub skody z pompka wysokkcisnieniowa +2 dysze chowane i spokoj
pokazal bym ale niechce mi sie narazie tego do auta wkladac ;D za zimno
a z nimi nie ma problemu? Nie zamarzają itp.>?
xman
Obeznany
Posty: 103
Rejestracja: wt 16 paź 2012, 11:19:30
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

#12

Post autor: xman »

Odgrzebuje temat.


W zderzaku OEM Eg8 jest napawane gdzie wywiercić otwory na spryskiwacze. ja się przesunąłem w kierunku lamp dokładnie o 1mm niż wzór fabryczny pokazał.

Same spryskiwacze zaadoptowałem z Accorda, wersja USDM (1993-1997).
Spryskiwacze są idento jak OEM Vti z Vgena.

Pompkę, przewody dopiero ogarniać będę niebawem.

Co do instalacji elektrycznej.

W sedanie jest OEM instalacja pod drugą pompkę więc jeden problem z głowy. Manetkę od spryskiwacza montujemy z jajka w wersji EU. Ona ma włącznik tylnej wycieraczki/spryskiwacza tylnej szyby więc mamy zasilanie od razu ;)

Sama pompka pasuje żeby była pod przednie reflektory i większy zbiornik bo w tym szybko może płynu braknąć ;)

Jak to wyogarniam to wrzucę foto.
froscio
Pełnoprawny User
Posty: 92
Rejestracja: ndz 23 maja 2010, 18:26:55
Lokalizacja: Nakło Śląskie

#13

Post autor: froscio »

xman pisze:Odgrzebuje temat.


W zderzaku OEM Eg8 jest napawane gdzie wywiercić otwory na spryskiwacze. ja się przesunąłem w kierunku lamp dokładnie o 1mm niż wzór fabryczny pokazał.

Same spryskiwacze zaadoptowałem z Accorda, wersja USDM (1993-1997).
Spryskiwacze są idento jak OEM Vti z Vgena.

Pompkę, przewody dopiero ogarniać będę niebawem.

Co do instalacji elektrycznej.

W sedanie jest OEM instalacja pod drugą pompkę więc jeden problem z głowy. Manetkę od spryskiwacza montujemy z jajka w wersji EU. Ona ma włącznik tylnej wycieraczki/spryskiwacza tylnej szyby więc mamy zasilanie od razu ;)

Sama pompka pasuje żeby była pod przednie reflektory i większy zbiornik bo w tym szybko może płynu braknąć ;)

Jak to wyogarniam to wrzucę foto.
Taki mały odkop , mam dysze z Accorda i są inne niż w V gen
xman
Obeznany
Posty: 103
Rejestracja: wt 16 paź 2012, 11:19:30
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

#14

Post autor: xman »

Zależy którą wersję Accorda masz na myśli. Moje jest z usdm. Jedyna różnica to taka ze Civic ma dziurki żeby idealnie i równo zamontować spryski a accord ich nie ma. Albo powiedz mi po czym jesteś w stanie stwierdzić różnicę?
sx200293
Forumowy As
Posty: 157
Rejestracja: pn 10 lut 2014, 14:31:33
Lokalizacja: Sanok

#15

Post autor: sx200293 »

Ja sprawę spryskiwaczy już mam za sobą. Użyłem spryskiwaczy z hondy CRV. Kupiłem cały komplet tj. dysze spryskiwaczy, pompka, zbiorniczek i wężyki. Zbiorniczek zostawiłem seryjny z civica, a pompkę zamontowałem na dolę zbiornika.
Wyszło tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
kaczka208D
Berbeć
Posty: 44
Rejestracja: sob 09 lut 2013, 13:31:33
Lokalizacja: TG

#16

Post autor: kaczka208D »

trzeba bylo jak juz poszukac dysz z accorda VI typer r dysze tam sa duzo mniejsze i delikatnie przypominaja OEM z jajka. Te z cr-v za ladnie sie nie prezentuja :/
froscio
Pełnoprawny User
Posty: 92
Rejestracja: ndz 23 maja 2010, 18:26:55
Lokalizacja: Nakło Śląskie

#17

Post autor: froscio »

kaczka208D pisze:trzeba bylo jak juz poszukac dysz z accorda VI typer r dysze tam sa duzo mniejsze i delikatnie przypominaja OEM z jajka. Te z cr-v za ladnie sie nie prezentuja :/

Seweryn to nie z tego acc :P
ODPOWIEDZ