DIY Podgrzewanie lusterek Spoon Style.

Czyli jak to zrobić i się nie narobić.
Fantomas
Pełnoprawny User
Posty: 78
Rejestracja: ndz 08 sty 2012, 22:56:41
Lokalizacja: WrocłaW

DIY Podgrzewanie lusterek Spoon Style.

#1

Post autor: Fantomas »

Witam.

Z racji tego że kupiłem jakiś czas temu lusterka elektryczne lusterka Spoon, stwierdziłem że aby były kompletne przydało by mi się jeszcze podgrzewanie. Zrobienie tego nie wymaga jakiś szczególnych umiejętności, wrzucam efekty mojej pracy, możliwe że komuś pomoże w zrobieniu sobie takich a innych zmotywuje to ogarnięcia sobie tego jakże wygodnego wyposażenia ;)

Nie będę tutaj opisywał jak je zamontować do auta i podłączyć, bo to jest klarownie opisane w istniejącym już temacie o podgrzewaniu luster.

No to zaczynamy, co będzie potrzebne:

- Maty grzewcze GB-8S kupiłem je od atrium-1 na allegro (24zł).
- Taśma dwustronna dostałem razem z matami.
- Konektory żeńskie, również w zestawie z aukcji.
- Kabel do mat użyłem po 2,5m do każdego z lusterek (10zł)
- Koszulki termokurczliwe (2zł)
- Coś do odtłuszczania i czyszczenia, użyłem benzyny lakowej (8zł)
- Cyna i lutownica.
- Zapalniczka
- Narzędzia, śrubokręt płaski, krzyżakowy itp.
- Jakiś pisak, marker.

Dodatkowo użyłem:

- Smar odporny na wodę do nasmarowania mechanizmów elektrycznych, profilaktycznie.

1. Zaczynamy od odkręcenia trójkąta od lusterka, czyli odkręcamy trzy śruby. Ułatwi nam to operowanie lusterkiem.
Obrazek
2. Jak już mamy odkręcone, łapiemy lusterko w obie ręce i z wyczuciem, naciskamy w miejscu zaznaczonym moimi odciskami palców, wkład powinien nam maksymalnie się obniżyć.
Obrazek

3. Gdy się obniży, powinien pojawić się zatrzask który nas interesuje, łapiemy cienki śrubokręcik, i staramy się delikatnie wypiąć zatrzask. W sumie są takie cztery gdy odepniemy pierwszy, wkład odchyli nam się bardziej, co ułatwi nam rozpięcie następnych. W kolejności dwa górne potem delikatnie przechylamy wkład na drugą stronę i odpinamy dwa dolne.
Obrazek

4. Po zdjęciu wkładu ukaże się nam mechanizm sterowania, ja go posmarowałem smarem wodoodpornym by jak najdłużej mi służył.
Obrazek

5. Po wyciągnięciu wkładu z tyłu wygląda on tak:
Obrazek

6. Następnym ważnym krokiem będzie zaznaczenie przyklejonego fabrycznie uchwytu, zapewni nam to gwarancję że gdy go ponownie przykleimy to, po włożeniu wkładu do lusterka będzie on w takim samym położeniu jak na początku.
Obrazek

7. Potem jakimś ostrym nożem, polecam z ząbkami odcinamy uchwyt który trzyma się na grubej taśmie.
Obrazek
8. Tak to wygląda po odłączeniu. Czyścimy pozostałości taśmy, ja użyłem benzyny lakowej która rozpuściła taśmę.
Obrazek

9. Po oczyszczeniu i odtłuszczeniu powierzchni przyklejamy do lusterka matę grzewczą, konektorami w stronę szerszą wkładu, następnie na uchwyt przyklejamy taśmę dwustronną, ponownie odłuszczamy powierzchnie maty i naklejamy ostrożnie i z uwagą na wcześniejsze zaznaczenie uchwytu, do maty. Pownno nam wyjść coś takiego:
Obrazek

10. Następnie ogarniamy kabel, ściągamy osłony nakładamy koszulkę termokurczliwą. Przypinamy konektory żeńskie, lutujemy zaginamy, naciągamy koszulki, podgrzewamy zapalniczką aby się ładnie obkurczyły.
Obrazek

11. Na koniec zostało nam poskładanie wszystkiego do kupy czyli, podłączamy konektory do maty upewniając się że ciężko wchodzą, unikniemy niepotrzebnego rozpięcia się konektorów, następnie przewlekamy kabel przez otwór lusterka, wciskamy wkład na mechanizm lusterka, upewniając się że wszystkie zatrzaski siedzą na miejscu. Przykręcamy trójkąt do lusterka i wszystko jest gotowe. Powtarzamy czynność z drugim dokładnie tak samo. I gotowe.
Obrazek

Myślę że zrobienie tego jest proste i mam nadzieję że ten mały poradnik rozwieje wszelkie wątpliwości co do ogarnięcia tego samemu, jednak jak ktoś ma jakieś pytania chętnie odpowiem w miarę wiedzy.

Miłego dłubania :)
Ostatnio zmieniony czw 15 sty 2015, 23:27:18 przez Fantomas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 1957
Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 29

#2

Post autor: Drix »

Sama przeróbka szkieł to tak jak mówisz. Raczej prosta..ja osobiście widzę problem w przepuszczeniu kabli z drzwi do kabiny auta przez kostke w drzwiach.
Natomiast poradnik jak najbardziej na +.
Bado

#3

Post autor: Bado »

Drix pisze:Sama przeróbka szkieł to tak jak mówisz. Raczej prosta..ja osobiście widzę problem w przepuszczeniu kabli z drzwi do kabiny auta przez kostke w drzwiach.
Natomiast poradnik jak najbardziej na +.
Ja sobie robiłem podgrzewanie w lusterkach oem i po prostu przewierciłem kostkę w dwóch miejscach i puściłem przez nią kable
Awatar użytkownika
Drix
Natchniony
Posty: 1957
Rejestracja: pn 23 cze 2014, 22:19:12
Lokalizacja: Kraśnik / Lublin
Wiek: 29

#4

Post autor: Drix »

Bado pisze:
Drix pisze:Sama przeróbka szkieł to tak jak mówisz. Raczej prosta..ja osobiście widzę problem w przepuszczeniu kabli z drzwi do kabiny auta przez kostke w drzwiach.
Natomiast poradnik jak najbardziej na +.
Ja sobie robiłem podgrzewanie w lusterkach oem i po prostu przewierciłem kostkę w dwóch miejscach i puściłem przez nią kable
U mniew drzwiach jakis **** zrobil podobnie,ale z silowkiniem.od centranlego. Kabel przpuscil i jak chcialem drzwi rozpiac to byl wieelki problem..
michal199331
Berbeć
Posty: 49
Rejestracja: czw 06 mar 2014, 01:28:51
Lokalizacja: Tarnów

#5

Post autor: michal199331 »

One does not simply see anything in spoon style mirors without own changes : )
ODPOWIEDZ