Konwersja ECU z Automatu na Manual

Czyli jak to zrobić i się nie narobić.

Moderatorzy: ceelx, Grzesieek

Pecado
Natchniony
Posty: 1696
Rejestracja: 15 cze 2007, 19:34
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Konwersja ECU z Automatu na Manual

#1

Postautor: Pecado » 16 cze 2009, 22:14

Tematem dzisiejszych zajęć bedzie konwersja ECU z wersji z automatyczna skrzynią na ECU dla manualnej skrzyni.
Wesje ECU pod automata mozna poznac po elementach zaznaczonych na ponizszym zdjeciu w czerwonym kółku. Wersja z manuala ich nie posiada (w tym miejscu)

Obrazek

Roznice pomiedzy komputerami Auto i Manual sa w wartosciach rezystorów:

ECU USDM:
RP17 - 4,7 kOhm (Automat); Open/brak (Manual)
RP18 - 2,7 kOhm (Automat); Zezworkowane (Manual)

ECU JDM:
RP18 - 2,4 kOhm (Automatic); 1,4 kOhm (Manual)

O co chodzi ?

Ponizsze zdjecie przedstawia opisywane miejsce RP17 i RP18 (na focie komp USDM)

Obrazek

tak wiec przystepujemy do działania. W wersji dla manuala, USDM
Wylutowuje elementy RP17 oraz RP18.

Obrazek

W miejsce RP18 wstawiamy mostek lub zworkę. Czyli najnormalniej w świecie łączymy piny.
Do tego celu używam drucika z nóżki opornika.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2009, 06:48 przez Pecado, łącznie zmieniany 2 razy.
zimek500
Pełnoprawny User
Posty: 84
Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:55
Lokalizacja: Łowicz

#2

Postautor: zimek500 » 17 wrz 2009, 11:58

Pecado , zrobilem prawie wszystko co jest opisane , odłączyłem kompa i po jego rozebraniu zauważyłem ze pina 17 juz nie było , ale pin 18 był i zrobilem zworke..
a tych dwoch elementow z pierwszej fotki nie mialem...
Silnik i komp byl zdejmowany z samochodu z automata ..

Zastanawia mnie tylko po co robi się konwersje z automata na manuala...
Jak jest roznica w tych kompach , co daje sama zmiana ??
naGlebie.pl
Pecado
Natchniony
Posty: 1696
Rejestracja: 15 cze 2007, 19:34
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#3

Postautor: Pecado » 16 paź 2009, 06:49

Przy podłaczeniu ECU z automatycznej skrzyni do manualnej, brakuje jakieś czujnika i zapala sie check. Konwersje robi sie po to, aby ten bład wyeliminować.
chomikawr

#4

Postautor: chomikawr » 24 paź 2009, 18:09

działa wlasnie dzis zrobione ;) dziekoweczka bo juz mnie wkurzalo swiecace swiatelko
zimek500
Pełnoprawny User
Posty: 84
Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:55
Lokalizacja: Łowicz

#5

Postautor: zimek500 » 25 paź 2009, 08:13

a u mnie swieci się nadal....
błędu nie wskazuje ale ciągle swieci.....
naGlebie.pl
Miezian

#6

Postautor: Miezian » 25 paź 2009, 11:57

Dzięki za tutka ;D U mnie dziwnym trafem, był komp od z6 od automata, choć w papierach wbite że od początku była skrzynia manual, dziwna sprawa. Z tego też powodu miałem zdrutowanego checka pod lampkę od akumulatora... A co do kolegi z poprzedniego posta, zrób samodiagonostyke i sprawdź czy nie wyrzuca błędów, jak jest wszystko ok, to może reset ecu pomoże.
Pecado
Natchniony
Posty: 1696
Rejestracja: 15 cze 2007, 19:34
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#7

Postautor: Pecado » 26 paź 2009, 08:22

zimek500 pisze:a u mnie swieci się nadal....
błędu nie wskazuje ale ciągle swieci.....


Jak to mozliwe ze zapala Ci sie check, ale nie wskazuje błędu przy samodiagnostyce ? Jak robisz samodiagnostyke to sie check pali czy nie pali ? Jesli nie pali to moze byc bład 0, czyli błąd ECU.

Masz u siebie dodoatkową kość z mapa paliwa ? czy seryjny komp, tylko przerobiony z automata na manual ?
zimek500
Pełnoprawny User
Posty: 84
Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:55
Lokalizacja: Łowicz

#8

Postautor: zimek500 » 28 paź 2009, 08:27

Po przekręceniu kluczuka zapala mi sie check i nie gasnie , swieci mi się cały czas podczas jazdy , tz tak jakby cały czas byl w pozycji samodiagnostyki ...
Gdy zrobie zworke tak samo się swieci...

Odepne jakąkolwiek kostke to wyswietla sie bląd , czy to na zworce czy nie !

Raczej seryjny P06 , przerobiony na manuala .
naGlebie.pl
Pecado
Natchniony
Posty: 1696
Rejestracja: 15 cze 2007, 19:34
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#9

Postautor: Pecado » 28 paź 2009, 09:03

Dziwne, ale jesli chceck Ci nie gasnie to cos z ECU.

Obrazek
na focie powyzej tych RP17 i RP18 nie masz nic wlutowane tylko miejsce wolne na podstawkę 9tam gdzie jest napis 27256)?

Mozesz zrobic zdjecie tej czesci ECU ?
zimek500
Pełnoprawny User
Posty: 84
Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:55
Lokalizacja: Łowicz

#10

Postautor: zimek500 » 28 paź 2009, 09:38

w moim kompie nie bylo tych 2 elementow z pierwszej fotki , mimo iz wszystko bylo z Automata.
w miejscu rp18 mam zworke..

zdjęcie zdrobie i wkleje...

ogolem prawie mi to nie przeszkadza , chodz czasami dokucza pytanie dlaczego..
Ostatnio zmieniony 28 paź 2009, 13:02 przez zimek500, łącznie zmieniany 1 raz.
naGlebie.pl
Pecado
Natchniony
Posty: 1696
Rejestracja: 15 cze 2007, 19:34
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#11

Postautor: Pecado » 28 paź 2009, 09:40

zimek500 pisze:mimo iz wszystko bylo z manuala
chyba z automata ?
chomikawr

#12

Postautor: chomikawr » 04 lis 2009, 22:29

zobacz moze jak lutowales to cyna polaczyla inny rezystor u mnie tak bylo i pisalem do autora posta (ale nie odpisywal) i sam zauwazylem ze troszke sie zloczyl z innym rezystorem oddzielilem lut i poszlo ;)
zimek500
Pełnoprawny User
Posty: 84
Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:55
Lokalizacja: Łowicz

#13

Postautor: zimek500 » 06 lis 2009, 18:56

dzieki ziom , na dniach będe wyjmował kompa do fotek to sprawdze temat
naGlebie.pl
Pecado
Natchniony
Posty: 1696
Rejestracja: 15 cze 2007, 19:34
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#14

Postautor: Pecado » 06 lis 2009, 19:34

zimek500 pisze:dzieki ziom , na dniach będe wyjmował kompa do fotek to sprawdze temat


Warto zaopatrzyc sie w odsysyacz cyny (do nabycia w sklepach elektronicznych) ;)
O precyzyjnej lutownicy nie wspomnę :)
chomikawr

#15

Postautor: chomikawr » 07 lis 2009, 00:42

ja odsysacz mialem gorzej z dobra lutownica :P i telepiacymi sie rękoma ;P hehe ale działa i jest git :) teraz wiem kiedy silnik sie przynajmiej buntuje :P
Awatar użytkownika
siatek81
Podwójny As
Posty: 274
Rejestracja: 14 lis 2011, 17:03
Lokalizacja: OPO

#16

Postautor: siatek81 » 15 lut 2012, 22:59

Zrobiłem to samo z P28 i autko teraz chodzi jak zegarek.
Dzięki
GoLo
Berbeć
Posty: 37
Rejestracja: 04 sie 2010, 19:48
Lokalizacja: Tarnów

#17

Postautor: GoLo » 11 sie 2013, 13:01

Panowie a bedzie chulać komp P06 z manuala w automacie ? czy trzeba to jakos przerobic ?
mawsercwr
Żółtodziób
Posty: 1
Rejestracja: 02 kwie 2018, 18:50

Re: Konwersja ECU z Automatu na Manual

#18

Postautor: mawsercwr » 02 kwie 2018, 18:59

Gdzie szukać wymienionych zdjęć ?
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 3755
Rejestracja: 26 kwie 2010, 14:55
Lokalizacja: Orneta

Re: Konwersja ECU z Automatu na Manual

#19

Postautor: Grzesieek » 03 kwie 2018, 16:38

Pecado już tutaj nie zagląda, więc może być problem.

Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości