Tylne lampy USDM DIY
Tylne lampy USDM DIY
Niniejszy poradnik przedstawia przeróbkę europejskich lamp na te z wersji jdm/usdm.
Lista potrzebnych rzeczy:
-lampy
-szpachla do plastiku koniecznie duża puszka. 600g spokojnie wystarczy
-kropelka
-spray chrom
-dwie oprawki na żarówkę dwuwłókową
-dwie żarówki 5W/21W
-gruby kabel
-twardy plastik lub płytka bakelitowa
- miękki plastik łatwy do obróbki. np. po filmie:
oprócz tego:
-nożyczki, lutownica, szlifierka, pilnik, igła oraz koszulka termokurczliwa, rozpuszczalnik.
Dla osób które jeszcze nie bawiły się tylnymi światłami odsyłam do poniższych poradników które są niezbędne do pełnej przeróbki:
Światła stopu w burcie:
Link
Usuwanie osłony w bocznych lampach:
Link
________________________________________________________________________________________
Najpierw wyciągamy lampy i je rozklejamy:
Wycinamy wyżej wspomnianą osłonę:
Wyciągamy plastikowy rozpraszacz i wykręcamy blaszkę która znajduje się za plastikiem:
Zaznaczam jak trzeba wyciąć otwór:
Gdy już mamy wycięty otwór to bierzemy do łapy pilnik lub skalpel i ścinamy fusy z brzegów i odstające frędzle.
Teraz wycinamy z kartki szablon który będzie pasował do tego otworu
UWAGA
Musicie też wyciąć ten fragment o którym sam zapomniałem
Gdy szablon jest gotowy to odrysowujemy go na plastiku i wycinamy;
Upychamy w otwór i wyginamy aby był ładnie spasowany:
Tutaj ważne jest aby plastik był na tyle giętki aby można było go "na sucho" spasować z otworem. Gdy już udam nam się to zrobić to bierzemy zapalniczkę i podgrzewamy na każdym zagięciu. Czekamy aż ostygnie i mamy gotową idealnie uformowaną zaślepkę na otwór. Możemy ją przykleić na kropelce i przejść do wycinania otworu na żarówkę.
Wszystkie plastiki muszą być zmatowione żeby szpachla dobrze była przyklejona. Tyczy się to również lampy a dokładnie miejsc w na które będziemy ją kłaść
Tutaj użyłem czerwonego plastiku aby było widać jak to ma mniej więcej wyglądać:
Teraz przykładamy do otworu na żarówkę stopu twardy plastik lub płytkę bakelitową i igłą od środka odrysowujemy kształt.
Wycinamy i sprawdzamy czy oprawka wejdzie w otwór.
Teraz docinamy aby łanie weszła w otwór i łapiemy kropelką.
Czas na szpachlę. W każdy otwór i lukę pakujemy szpachlę. Nawet na plastiki aby mieć pewność, że konstrukcja będzie stabilna:
Palcem pod koniec możemy przejechać po świeżej szpachli i ją trochę rozmazać i wygładzić. Nie musi być to idealnie gładka powierzchnia bo światło będzie się miało gdzie rozpraszać a i tak warstwa lakieru dodatkowo wygładzi.
Czekamy aż szpachla stwardnieje, sprawdzamy czy oprawka pasuje i czy da się ja wkręcić i wykręcić. Jeżeli wszystko jest ok to bierzemy rozpuszczalnik i odtłuszczamy lampę od środka.
Osłaniamy rowki w które wchodzi klosz i malujemy środek lampy "chromem"
Po wyschnięciu sklejamy lampę i bierzemy się za wiązkę. Lampy teraz mogą świecić bez rozpraszacza bo jest za krótki i nie ma różnicy w świeceniu ale lepiej jak sami sprawdzicie i ocenicie czy dawać czy nie.
Nie będę się rozpisywać jak przerobić wiązkę. Wystarczy, że do fabrycznej przylutujemy po 1 oprawce dwuwłókowej. Kabel od 5W do 5W i 21W do 21W. Gotowe
Żarówki z wiązką wkładamy do lampy i całość skręcamy do samochodu. Sprawdzamy jak działa i cieszymy się z tanich lamp jdm.
Lista potrzebnych rzeczy:
-lampy
-szpachla do plastiku koniecznie duża puszka. 600g spokojnie wystarczy
-kropelka
-spray chrom
-dwie oprawki na żarówkę dwuwłókową
-dwie żarówki 5W/21W
-gruby kabel
-twardy plastik lub płytka bakelitowa
- miękki plastik łatwy do obróbki. np. po filmie:
oprócz tego:
-nożyczki, lutownica, szlifierka, pilnik, igła oraz koszulka termokurczliwa, rozpuszczalnik.
Dla osób które jeszcze nie bawiły się tylnymi światłami odsyłam do poniższych poradników które są niezbędne do pełnej przeróbki:
Światła stopu w burcie:
Link
Usuwanie osłony w bocznych lampach:
Link
________________________________________________________________________________________
Najpierw wyciągamy lampy i je rozklejamy:
Wycinamy wyżej wspomnianą osłonę:
Wyciągamy plastikowy rozpraszacz i wykręcamy blaszkę która znajduje się za plastikiem:
Zaznaczam jak trzeba wyciąć otwór:
Gdy już mamy wycięty otwór to bierzemy do łapy pilnik lub skalpel i ścinamy fusy z brzegów i odstające frędzle.
Teraz wycinamy z kartki szablon który będzie pasował do tego otworu
UWAGA
Musicie też wyciąć ten fragment o którym sam zapomniałem
Gdy szablon jest gotowy to odrysowujemy go na plastiku i wycinamy;
Upychamy w otwór i wyginamy aby był ładnie spasowany:
Tutaj ważne jest aby plastik był na tyle giętki aby można było go "na sucho" spasować z otworem. Gdy już udam nam się to zrobić to bierzemy zapalniczkę i podgrzewamy na każdym zagięciu. Czekamy aż ostygnie i mamy gotową idealnie uformowaną zaślepkę na otwór. Możemy ją przykleić na kropelce i przejść do wycinania otworu na żarówkę.
Wszystkie plastiki muszą być zmatowione żeby szpachla dobrze była przyklejona. Tyczy się to również lampy a dokładnie miejsc w na które będziemy ją kłaść
Tutaj użyłem czerwonego plastiku aby było widać jak to ma mniej więcej wyglądać:
Teraz przykładamy do otworu na żarówkę stopu twardy plastik lub płytkę bakelitową i igłą od środka odrysowujemy kształt.
Wycinamy i sprawdzamy czy oprawka wejdzie w otwór.
Teraz docinamy aby łanie weszła w otwór i łapiemy kropelką.
Czas na szpachlę. W każdy otwór i lukę pakujemy szpachlę. Nawet na plastiki aby mieć pewność, że konstrukcja będzie stabilna:
Palcem pod koniec możemy przejechać po świeżej szpachli i ją trochę rozmazać i wygładzić. Nie musi być to idealnie gładka powierzchnia bo światło będzie się miało gdzie rozpraszać a i tak warstwa lakieru dodatkowo wygładzi.
Czekamy aż szpachla stwardnieje, sprawdzamy czy oprawka pasuje i czy da się ja wkręcić i wykręcić. Jeżeli wszystko jest ok to bierzemy rozpuszczalnik i odtłuszczamy lampę od środka.
Osłaniamy rowki w które wchodzi klosz i malujemy środek lampy "chromem"
Po wyschnięciu sklejamy lampę i bierzemy się za wiązkę. Lampy teraz mogą świecić bez rozpraszacza bo jest za krótki i nie ma różnicy w świeceniu ale lepiej jak sami sprawdzicie i ocenicie czy dawać czy nie.
Nie będę się rozpisywać jak przerobić wiązkę. Wystarczy, że do fabrycznej przylutujemy po 1 oprawce dwuwłókowej. Kabel od 5W do 5W i 21W do 21W. Gotowe
Żarówki z wiązką wkładamy do lampy i całość skręcamy do samochodu. Sprawdzamy jak działa i cieszymy się z tanich lamp jdm.
Ostatnio zmieniony sob 26 kwie 2014, 16:10:51 przez Bado, łącznie zmieniany 2 razy.
i to nie jest jdm ale dobra robota
ceelx's ferio -- lookaj gringo
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
FEEDBACK
#4CivicEG.com Ferio Squad , #26 EG FERIO SQUAD , #2 PL Ferio Squad
A skleiłeś wszystko na sztywno? Może spróbuj lekko poruszać żarówką i zobaczyć jak najlepiej świeci. I nie wiem jaki efekt uzyskałeś bo skoro prysnąłeś na srebrno nowy odblask to powinno ładnie świecić. I chyba wkradł się błąd bo zapomniałem podmienić jednej fotki. A mianowicie sam zapomniałem przy drugiej lampie wyciąć jeszcze jednego kawałka plastiku który zasłaniał.
Widzę, że się nie zrozumieliśmy . Chodziło mi o ten odblask http://i41.photobucket.com/albums/e268/ ... ac5011.jpg Czyli to było głupie pytanie i nawet go nie próbować ciąć ?
a o to chodziło. Ten plastik zostawiasz. Wycinasz jedynie szarą osłonę która jest naklejona jeszcze nim. Tutaj masz fotki tego plastiku/osłonySewko pisze:Widzę, że się nie zrozumieliśmy . Chodziło mi o ten odblask http://i41.photobucket.com/albums/e268/ ... ac5011.jpg Czyli to było głupie pytanie i nawet go nie próbować ciąć ?
http://www.civic5g.pdg.pl/silnik.php?art=lampy_jdm_home
Ostatnio zmieniony sob 26 kwie 2014, 16:46:38 przez Bado, łącznie zmieniany 1 raz.
Po przeróbkach tak. Na 100% nie jestem pewien czy prawdziwe usdm mają jakąś osłonę na ten odbłyśnik bo fotek nie znalazłem i na własne oczy nie widziałem. Tutaj masz fotki dla porównania europejskich i amerykańskich:Sewko pisze:Ok, no to wszystko zrobione, składam lampy. A w lampach USDM jest taki sam odblask i świeci w tym miejscu tak samo jak EU bez osłony?
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?9879-Przer%F3bka-lamp-tylnych-civic-5gen
A na 6 stronie tego tematu masz jak wygląda usdm od środka