Civic RTSi 4x4

Wszystko co związane z kierunkiem stylizacji JDM
Awatar użytkownika
dj-napster
Podwójny As
Posty: 287
Rejestracja: pt 12 mar 2010, 14:03:50
Lokalizacja: Piła -> Krajenka

Civic RTSi 4x4

#1

Post autor: dj-napster »

Moją EG4 mam już rok i tak z czasem dowiadywałem się jakie były wersje i jakie wyposażenia.
Zafascynował mnie fakt, że w EG SiR II montowany był system kontroli trakcji (TCS), dobre do ruszania w zimie:] TCS->



Jednak niedawno wyczytałem gdzieś informację, że 5 generacja występowała też w wersji z napędem na 4 koła :] czyli Civic Ferio RTSi o ile się nie mylę.

W sieci mało jest informacji na temat, wie ktoś czy były też wersje EG z takim napędem? czy tylko 4 drzwiowe. Na YouTube są filmiki EG 4x4 ale to są przerobione (chyba z CRV).

EG 4x4 (jest to rzecz niesamowita posiadać takie auto nawet przerobione):
->
-> ,
->




Jakie silniki występowały w wersji 4x4? przydało by się zebrać jakieś dane.
Ostatnio zmieniony ndz 18 sie 2013, 10:37:28 przez dj-napster, łącznie zmieniany 2 razy.
zabas
Pełnoprawny User
Posty: 74
Rejestracja: pt 30 sty 2009, 12:31:14
Lokalizacja: Oświęcim

#2

Post autor: zabas »

Tak seryjnie wychodziły sedany z napędem na 4 koła czyli wersja RTSi z d16z7 silnikiem oraz chyba jeszcze jedna wersja z silnikiem ZC dohc bez vitka.
z tego co wiem tylko sedany V gen miały to seryjnie.
nawet kolega ma sioostrzany model z tym samym silnikiem co ja, w tym samym kolorze ale właśnie RTSi.
Edler

#3

Post autor: Edler »

Z tego co wiem to w 4g też sedany wychodziły z seryjnym napędem na 4 buty. No ale był jeszcze Shutlle :)
gvader

#4

Post autor: gvader »

Doklandie tak jak przedmowcy napisali. RTSi to sedan z D Seria. Wszelkie B Serie 4x4 to przerobki z wykorzystaniem gratow z crv.
pawela

#5

Post autor: pawela »

w Lublinie są 2 RTSi, biały i czerwony, miałem okazję pomykać białym po śniegu - rewelka, auto jest fabrycznie podwyższone, dzielnie dawało sobie radę
Spidi460
Pełnoprawny User
Posty: 84
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 10:28:53
Lokalizacja: Pleszew (PPL)

#6

Post autor: Spidi460 »

Spoko sprawa jak myślicie jest możliwa taka przeróbka naszych 5G na 4x4 :D
asterek85

#7

Post autor: asterek85 »

W sedanie nie powinno być większego problemu, w hatchu to straszna rzeźba. Dochodzi dostępność gratów na takiego swapa, która równa się 0%. Po pierwsze strasznie mało tego na rynku, jak już coś pojawi się rozchodzi się po znajomych, po drugie koszt.

Na H3M jest projekt sedana, do którego swapuje się 4x4 (link poniżej, co prawda temat z kłódką, ale takie ogólne info co z czym się je :P )

http://www.honda.gda.pl/smf/index.php/t ... 083.0.html
scanikwwo
Berbeć
Posty: 20
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 23:40:16
Lokalizacja: Wejherowo

#8

Post autor: scanikwwo »

Wcale nie taka rzeźba :cyklop: Przecież można zrobić przeszczep na 4x4 zabierając graty z B20 CRV. Tylko temat dla ludzi z B-serią pod maską.

Jakby komuś chciało się czytać, to proszę bardzo:
http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2618576
Malina
Berbeć
Posty: 24
Rejestracja: śr 25 lut 2009, 18:32:53
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

#9

Post autor: Malina »

http://allegro.pl/honda-civic-rtsi-1-6- ... 67187.html
nawet jedna jest na sprzedaz obecnie :)
Bóg dal nam nogi po to, abysmy mogli dojsc tam, gdzie nie dojedziemy na glebie
sawczen
Potrójny As
Posty: 363
Rejestracja: czw 09 paź 2008, 22:33:05
Lokalizacja: Tczew

#10

Post autor: sawczen »

przecież na ckpl LukasJuve ma EG5 b18c4 turbo 4wd ;) na sofcie juz sie to zbieralo neisamowicie, teraz dociera i na sezon juz wyjedzie na kuciznie ;) ciekawe czy naped wytrzyma... ale bez wycinania podlogi bagaznika sie jednak nie obeszlo.

Mialem moment, ze chcialem rzezbic u siebie 4wd, bo nie sa to takie wielkie pieniadze wcale, ale jak uslyszalem o wycinaniu podlogi bagaznika, to sobie odpuscilem temat :)

co do TCS, czyli systemu kontroli trakcji, to proste, ze wychodzilo w SiR II ;) ja w moich zegarach z SiR II mam nawet kontrolkę TCS, ale montaż tego to ponoć większa rzeźba niż montaż 4wd :) no i znaleźć ten system na rynku, graniczy z cudem ponoć - nigdy nawet nie szukałem w sumie :)

co od napędów itp. to zawsze jeszcze można zrobić EG z rwd adoptując F20C ze skrzynią ;) lata to niesamowicie, ale rzeźba też nieziemska - wycinanie grodzi itp. :) zeby nie byc goloslownym, ponizej film:
asterek85

#11

Post autor: asterek85 »

Pisząc "rzeźba" właśnie chodziło mi o cięcie podłogi w bagażniku. nie mówię, że się nie da, wszystko się da - wystarczy trochę $$ zbędnych na koncie i jazda. Ogólnie przy mocy poniżej 300 konióf temat jak dla mnie bez sensu. Ale to tylko moje zdanie :nerd:
Awatar użytkownika
dj-napster
Podwójny As
Posty: 287
Rejestracja: pt 12 mar 2010, 14:03:50
Lokalizacja: Piła -> Krajenka

#12

Post autor: dj-napster »

asterek85 pisze:Ogólnie przy mocy poniżej 300 konióf temat jak dla mnie bez sensu. Ale to tylko moje zdanie :nerd:
Ale są jeszcze ludzie którzy nie chcieli by mieć AWD tylko ze względu na moc i starty na torze ale ze względu na lepszą jazdę w zimie i po porostu fakt posiadania tego:]
Jedni mają Hankę po to żeby głównie w sezonie wyciskać z niej co się da, ale inni traktują ten model jako auto do normalnej jazdy przez cały rok.
Koszta jednak były by tak wysokie że opłacało by się zrezygnować z HB i kupić sedana który ma ten napęd w serii.
sawczen
Potrójny As
Posty: 363
Rejestracja: czw 09 paź 2008, 22:33:05
Lokalizacja: Tczew

#13

Post autor: sawczen »

koszta montażu 4wd do EG zamykają się w 4000 PLN z wszystkim, jak ktoś robi samemu wszystko to i w 3 tysiach się spokojnie zmieści, także jak masz już pomodzone auto itd. to warto ;) ale oczywiście skrzynia z CRV tylko do silników z serią B. do D serii ewentualnie zestaw z Shuttle'a albo właśnie sedesa rtsi.
Sam sobie kiedyś może kupię takiego dupowoza jakim jest rtsi ;)
jarosz

#14

Post autor: jarosz »

4lapy byly w 4,5 i 6 genie. Katalogi z czesciami pisza iz w 4 genie 4wd byly z b-seria. Co do swapa... Kupa roboty checi szczescia i troszke kasy. Wiecej info na pw
virus86

#15

Post autor: virus86 »

pawela

#16

Post autor: pawela »

kupuje się civica shuttle, wiele ich miało 4wd, i przekłądamy
jarosz

#17

Post autor: jarosz »

pawela pisze:kupuje się civica shuttle, wiele ich miało 4wd, i przekłądamy
nie zupelnie. Kioski oraz 4geny 4wd maja galopkaste na linke, inne lapy, szerszy tunel w podlodze, inne wahacze, bak, i mustwo roznych dupereli. Ze swapem z cr v tez nie jest tak hop siup trzeba to polaczyc z wahaczami i polosiami z civica
Grochu
Podwójny As
Posty: 202
Rejestracja: czw 09 wrz 2010, 22:31:20
Lokalizacja: Ostrzeszów

#18

Post autor: Grochu »

no najbardziej wlasnie liczy sie chyba zdanie kogos kto podjol wyzwanie zakladania 4 lap - szacun ode mnie!! Swoja droga trakcja zima jest pewnie nieziemska, dlatego wlasnie chcialbym to miec jak niejeden z nas...
Awatar użytkownika
dj-napster
Podwójny As
Posty: 287
Rejestracja: pt 12 mar 2010, 14:03:50
Lokalizacja: Piła -> Krajenka

#19

Post autor: dj-napster »

Po takiej modyfikacji musiała by być też pewność że można jechać np za granicę nie martwiąc się że coś nawali.

jarosz, niezła stronka, widzę że polubiłeś Hankę:] oby tak dalej a nie że sprzedasz ją bo się coś odwidzi :P
Spirsu
Żółtodziób
Posty: 18
Rejestracja: czw 10 gru 2009, 23:43:43
Lokalizacja: Kartuzy

#20

Post autor: Spirsu »

Hm, 4x4 mnie w jakiś sposób też ciekawi,
hmm jak bedzie czas na martwienie sie jak na 2012 zrobić sobie 4buta,
bede musiał zacząć polować na informacje jak taki bajer wstawic do qpy ;)
ODPOWIEDZ