Kupno auta. Na co warto zwrócić uwagę.

Dyskusje ogólne.
Awatar użytkownika
Walnuts.inc
Nałogowiec
Posty: 896
Rejestracja: pn 28 mar 2011, 09:31:31
Lokalizacja: Opolskie

#41

Post autor: Walnuts.inc »

Nie spali więcej i D15B7 jest bardziej podatny na mody.
Cry "Havoc!" and let slip the dogs of war.
jerry

#42

Post autor: jerry »

Siema. Jestem jerry, mam 16 lat. Aktualnie poruszam się motorkiem 50ccm, za rok mam zamiar kupić sobie własne auto i będę szukał czegoś do 5500zł. Koledzy z forum motocyklowego naprowadzili mnie na Civica 5 gen, ale że nie są specjalistami od Civiców postanowiłem ogarnąć temat tutaj. Interesuje mnie wersja Coupe i mam kilka pytań.

1. Czy do 5500zł znajdę dobrą "kupe"?
2. Jaki silnik będzie najlepszy? Interesowałby mnie silnik benzynowy, spalanie tak do 8l/100 i żeby jako tako się odpychało. Patrzyłem na 1.4, ale jest słabszy, 1.6 mocniejszy, ale ich jest mniej. Jest też 1.5 Vtec - jakie o nim opinie? i o pozostałych?
3. Co sprawdzać przy oględzinach Civica Coupe?

To na tyle, czekam na odpowiedź. Pozdro
LoOka
Berbeć
Posty: 45
Rejestracja: śr 14 mar 2012, 21:41:53
Lokalizacja: tarnów

#43

Post autor: LoOka »

za 5500 znajdziesz fajna "KUPE" ale na 1.6 raczej nie licz szukaj zdrowego d15b7
jesli chodzi o odpychanie to sam jezdze taka QP i nie narzekam;) bmw zostaje w tyle;) 100 troche kucy jak pomodzisz daje rade i to w 1.5 ;) a seryjnie jest 101 bodajze ;)
jak robisz oględziny to pierwsze co zobacz czy silnik nie "spocony" jak ma olej na bloku to troche lipa... po 2 w V lubia sie fotele bujac a przy tym troche roboty tez
wypytaj czy bierze olej... czesto ci powie ze cos tam dolewal
potem jak zapalasz to zobacz czy wszystkie kontrolki gasna jak nie to cos nie tak jest
ruda jak ruda lubi wyjsc na nadkolach z tyłu to przyjrzyj sie czy bardzo zjedzona choc to moze zmylic ;) moze z wierchu malo widac a jak zdejmiesz boczek to zawalu dostaniesz;) ogólnie jak patrzysz to zwróc uwage nawet na goscia czasem mowia ze jest jeszcze paru gosci umowionych ale jak sie rozmyslasz to nagle obnizaja cene. tyle odemnie ;) jak cos jeszcze mi wpadnie do łba to powiem;)
Kronos

#44

Post autor: Kronos »

Lepiej kupić Hanie ze zdrowa blacha czy silnikiem? które silniki były najlepsze w sensie żywotnosci ? czy ponad 200 tys km to juz dużo na taki silnik ? ogólnie moim zdaniem ciężko teraz o dobry model nie zajechany przez fanów wieś tuningu...
ebsterm3
Żółtodziób
Posty: 4
Rejestracja: śr 01 sie 2012, 10:53:06
Lokalizacja: Pszczyna

#45

Post autor: ebsterm3 »

Witam, osobiście kupiłem EG4 za 3 tyś lecz silnik musiał przejść kapitalny remont ponieważ miał 245 tyś nalatane :( a blacharka też jest do ogarnięcia więc polecam autka powyżej 5 tyś jeśli nie lubicie przy nich kopać:P pozdrawiam:)
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4491
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#46

Post autor: Grzesieek »

ebsterm3 pisze:Witam, osobiście kupiłem EG4 za 3 tyś lecz silnik musiał przejść kapitalny remont ponieważ miał 245 tyś nalatane
To nie jest powód...
ebsterm3
Żółtodziób
Posty: 4
Rejestracja: śr 01 sie 2012, 10:53:06
Lokalizacja: Pszczyna

#47

Post autor: ebsterm3 »

Bardzo możliwe... najprawdopodobniej był dobrze katowany:( ale teraz już ma nowe pierścionki, uszczelkę pod głowicą, uszczelniacze i śmiga bezproblemowo:) pozdrawiam
Cichacz
Forumowy As
Posty: 170
Rejestracja: czw 01 gru 2011, 19:39:22
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#48

Post autor: Cichacz »

ebsterm3 pisze:Bardzo możliwe... najprawdopodobniej był dobrze katowany:( ale teraz już ma nowe pierścionki, uszczelkę pod głowicą, uszczelniacze i śmiga bezproblemowo:) pozdrawiam
lepiej zeby honda troche dostawala po dupie niz zeby ktos nia jezdzil jak dieslem
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4491
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#49

Post autor: Grzesieek »

Cichacz, skończ z tymi herezjami. Wolałbym egzemplarz, który był jeżdżony jak diesel niż po młodym gniewnym...


ebsterm3, fajnie, że wyremontowałeś! Pozdro.
Cichacz
Forumowy As
Posty: 170
Rejestracja: czw 01 gru 2011, 19:39:22
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#50

Post autor: Cichacz »

Grzesieek pisze:Cichacz, skończ z tymi herezjami. Wolałbym egzemplarz, który był jeżdżony jak diesel niż po młodym gniewnym...


ebsterm3, fajnie, że wyremontowałeś! Pozdro.
To przyjedź i zobacz moje concerto i ed6 które nawet nitro widziało i może zmienisz zdanie..
Benny
Pełnoprawny User
Posty: 89
Rejestracja: pn 26 gru 2011, 09:23:20
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

#51

Post autor: Benny »

Cichacz pisze:ed6 które nawet nitro widziało
:szczena: Wszyscy czekamy aż zaprezentujesz nam swoje auto :)

To jasne że lepiej aby wyrwać egzemplarz który jest nie katowany przez użytkownika, wiadome jest to że nikt się tego nie dowie czy auto było kręcone do odcinki często czy może wgl, a przebieg nie odzwierciedla nigdy stanu technicznego auta. Dziwna jest ta blokada ludzka że jak powyżej 200tys km to już coś musi być zepsute. Jak się o auto dba to nawet 300tys km i auto sprawnie chodzi...
Pecado
Natchniony
Posty: 1663
Rejestracja: pt 15 cze 2007, 20:34:35
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#52

Post autor: Pecado »

Sam miałem D15B7, które miało nalatane ok 250 tys km i nie brało oleju miedzy wymianami (co 10 tyś). I ani nie jezdziłem nim jak dieslem, ani nie latałem cały czas na odcince.
Jeśli uzytkownik dba o kondycje, na czas robi wymiany płynów i cały maitenance, to silnik moze (ale nie musi) być zdrowy mimo lat i przelatanych kilometrów.
RychuBMX
Nałogowiec
Posty: 643
Rejestracja: pt 18 lis 2011, 22:06:55
Lokalizacja: Łódź

#53

Post autor: RychuBMX »

Pecado pisze:Sam miałem D15B7, które miało nalatane ok 250 tys km i nie brało oleju miedzy wymianami (co 10 tyś). I ani nie jezdziłem nim jak dieslem, ani nie latałem cały czas na odcince.
Jeśli uzytkownik dba o kondycje, na czas robi wymiany płynów i cały maitenance, to silnik moze (ale nie musi) być zdrowy mimo lat i przelatanych kilometrów.
ja dam tez przyklad z mojego domu...
tata ma golfa II 1.3 gaznik 85rok oczywiscie benzyna gaz.... przebieg 320.000km,przy czym sam natlukl 120tys.km i dodam ze juz kupujac mial gaz dosc dluugo,czyli ok 200tys.km przejechane na lpg. naprawy jakie byly robione to.... zawieszenie... swiece,przewody,olej i filtry,sprzeglo no i raz parownik od gazu wymieniony... wszystko czesci eksplautacyjne czyli norma... dalej jezdzi dzien w dzien,po miescie i w trasy...
wiec wszystko zalezy od uzytkowania... nawet gaz moim zdaniem nie ma wiekszego wplywu jezeli uzytkuje sie wszystko z glowa
dodam ze dalej ;)
K.E.V.I.N

#54

Post autor: K.E.V.I.N »

Siemasz Wszystkim ;)
Chciałbym zapytać o jedną sprawę a mianowicie czy silnik 1.5 90 Konny będzie dobrym zakupem jako Pierwsze Auto i czy ma dobrą przyśpieche itd
Będę wdzięczny :gunsmilie:
Awatar użytkownika
Grzesieek
Moderator
Posty: 4491
Rejestracja: pn 26 kwie 2010, 15:55:44
Lokalizacja: Orneta

#55

Post autor: Grzesieek »

A dlaczego ma być zły? Poczytaj o nim, dowiesz się więcej, bo już wszystko było. Czy ma dobrą "przyśpieche"? +/- 10s do 100km/h (bardziej +, a w przypadku sedana nawet ++)... czy to "dobrze"? Sam oceń.
Awatar użytkownika
Danio
Nałogowiec
Posty: 844
Rejestracja: ndz 28 paź 2012, 23:55:29
Lokalizacja: Sandomierz
Wiek: 40

#56

Post autor: Danio »

Dokładka mini-me i czas zejdzie do około 7-8s do 100 :D sam mam tą motorownię i polecam nawet ekonomiczny i dynamika też spoko odpycha się zacnie jak na 1.5 ;]
jestem Danio - jakieś pytania?!
Awatar użytkownika
Laskosz
Natchniony
Posty: 2683
Rejestracja: wt 19 lip 2011, 10:50:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wiek: 34

#57

Post autor: Laskosz »

danioeg4 pisze:Dokładka mini-me i czas zejdzie do około 7-8s do 100
:bangin: :bangin: jeszcze magnetyzer i zejdzie do 6-7
VTEC - there is no better way to fly
viewtopic.php?t=12878
M16

#58

Post autor: M16 »

Ja uważam, że jako pierwsze auto to jest dobry, nie patrz na przyspieszenie itp bo to nie rajdówka:) a 90KM wystarczy aby dojechać z punktu A do punktu B silnik jest dość elastyczny i daje rade bez problemu przy wyprzedzaniu :) Sam jestem posiadaczem takowej Hani z tym motorem i nie narzekam ;) Szerokości :)
poniak
Żółtodziób
Posty: 8
Rejestracja: wt 12 lut 2013, 23:09:56
Lokalizacja: Katowice

#59

Post autor: poniak »

Siemka, niedługo zamierzam zmieniać samochód tj. Honda civic VI 5D (angielka) 1.4, na civica V-gena w hatchbacku silnik nawet 1.3 może być. Teraz pytanie ile trzeba mieć na w miarę ogarnięty, seryjny egzemplarz nie łatany szpachlą ? I gdzie szukać takiego wozu bo na allegro wybór średni. Na przeznaczenie będę miał ok. 4500zł. Pozdrawiam.
BartekGib
Nałogowiec
Posty: 780
Rejestracja: pt 14 gru 2012, 00:11:12
Lokalizacja: WWA Bemowo

#60

Post autor: BartekGib »

A powód zmiany z D14 na D13 na gaźniku ?

Już lepiej szukaj D15B2 na dwupunktowcu. D13B2 złą konstrukcją nie jest, ale skoro można mieć auto szybsze, mniej palące na zimnym silniku i z mniejszą ilością problemów - to czemu nie ?

Na nie łatańca na zdrowym silniku D15 musisz z 5500 zł położyć. Choć i to ciężko znaleźć .... POWTARZAM - nie łatańca. Autko pordzewiałe za 4500-5000 zł znajdziesz.

Na forach masz zazwyczaj autka przerabiane, czasami nieudolnie. Egzemplarz w serii ciężko Ci będzie znaleźć na forum. A tak to pozostaje Ci moto.allegro.pl, tablicę.pl odradzam bo to co ja tam widzę czasami spędza sen z powiek ...
A&B pisze:If you don't play you'll never win.
ODPOWIEDZ