baner poziomy_pasek strona_glownahistoriadane_techniczneeksploatacjaobslugawarsztatbudowamoja_hondalinki

Szukaj na stronie




Zegarek 24h +termometr

Autorem tekstu jest malykciuk

Jako, że jestem marudny wymyśliłem sobie, że nie podoba mi się zegarek 12h, a jak się uprę to niema zmiłuj :)

Do otrzymania koloru widocznego na zdjęciu/amber/ potrzebujemy:

  • zegarek -sztuk jedna,
  • czujnik temperatury do renault / lub dla elektroników, kupujemy termistor i kombinujemy. jest taniej ale sporo zabawy... 
  • ok. 1m przewodu do podłączenia zegarka 
  • ok. X-metrów przewodu cienkiego 2żyłowego do podłączenia czujnika temp.. 
  • konektory 4x żeńskie najmniejsze 
  • konektory 3x męskie najcieńsze 
  • pistolet klejowy (POLECAM) lub silikon lub inny klej 
  • przydatne też będą inne typowe narzędzia jak wkrętaki, kombinerki czy piwo  
  • tapeciak.

Zegarek Megane/Scenic/Clio/Thalia:

Czujnik temperatury do tego zegarka, może być od Renault Newada albo szukać na allegro (nowy jest kosmicznie drogi). PODOBNO zamienniki przekłamują trochę...

Zaczynamy

  1. Musimy wyjąć nasz zegarek oryginalny - myślę że nie będzie problemu...
  2. Rozkładamy nasz zegarek na dwie części, spięty jest na zatrzaski więc lekko podważamy, tak powinno wyglądać:
    • lewa część /zewnętrzna/ nam się przyda, reszta na handel.

  3. Musimy to trochę zdewastować żeby się ładnie wpasował nasz nowy zegarek... Przykładamy zegarek do obudowy, zaznaczamy jego szerokość (+- pasuje jak przebiegają linie) i wycinamy w ten sposób.
  4. Powinno nam się jakoś tak spasować.

     
  5. Dobrze jest mieć jakiś prostowniczek czy coś, żeby wyśrodkować zegar jak nie mamy to składamy tak żeby górna krawędź zegarka była na wysokości dolnej krawędzi górnego oczka:) ROZUMIECIE? :)
  6. Teraz zajmujemy się guziczkami naszego starego zegarka. Przycinamy je do uzyskania czegoś takiego.
  7. Nowy zegarek ma za długie bolce do ustawiania godziny więc, boczne ścinamy o ok. połowę a środkowy (nieruchomy) musimy ściąć cały albo tylko róg od strony minutnika.
  8. Teraz składamy, wszystko powinno pasować. Do ustawiania używamy oryginalnych przycisków - godzina to godzina a minuta to nasz stary reset. Stary minutnik jest "na sztywno".
  9. Z grubsza robota jest zrobiona. Teraz możemy wygładzić boki zegarka z renówki, czyli urywamy wszystkie zaczepy i zatrzaski z góry i z dołu bo nam mogą tylko zawadzać.
    Ja pozbyłem się też oryginalnego filtra który trochę zmieniał kolor na czerwono różowy (zdjęcie wyżej).. kwestia gustu.
    Jak chcemy czysty amber pozbywamy się tego elementu.
  10. W tym momencie albo składamy nasz nowy zegarek do qpy, albo kombinujemy ze zmianą podświetlenia (o tym później).
  11. Jeśli składamy to sklejamy go dokładnie dookoła z zachowaniem poziomu czyli żeby godzina i temp. były widoczne.
  12. Do przykręcenia zegarka w deskę potrzebne będą krótsze wkręty – 2 szt. z mniejszą główką. przykręcamy od góry a od dołu musimy podkleić. Dobrze jest też z dołu przykleić całość do konsoli żeby zegarek nam nie wpadł do środka przy ustawianiu godziny.

KABELKOLOGIA

Czyli to z czym walczyłem na chybił trafił jako nie elektronik.

Powinno być jakoś tak.

Jeśli nie podłączamy czujnika temp. będzie inaczej podłączony.

Na kabelki montujemy konektorki. męskie możemy montować bezpośrednio we wtyczkę, wchodzą na wcisk.

MONTAŻ

Żeby wszystko się zmieściło musimy zdewastować blaszkę do której przykręcamy konsole (pod awaryjnymi).

Ja odgiąłem do dołu bo urwać się nie chciała, chodzi o ten element:

 

CZUJNIK TEMPERATURY

U mnie jeszcze nie podłączony, prawdopodobnie będzie z tyłu pod daszkiem, żeby nie był za bardzo narażony na zmianę warunków atmosferycznych.

Źródło: http://www.civic5g.pl

Copyright © Honda Civic 5 gen 2008, admin, idea & graphics by Molekss
Firefox Ubuntu.pl Gimpuj.info