baner poziomy_pasek strona_glownahistoriadane_techniczneeksploatacjaobslugawarsztatbudowamoja_hondalinki

Szukaj na stronie



Wymiana płynu hamulcowego

Autorem tekstu jest rambo7

Niezbędnik:

  • 3 szt. x 250ml DOT4,
  • około 1-1,5 godz czasu + pogoda lub garaż,
  • 1 dodatkowy pomagier "głównego mechanika" - czyli Ciebie,
  • przewód FI 8 plastikowy giętki przeźroczysty - nie zbrojony ! jak do paliwa do moplika 30cm okolo 1,5zl w Castoramie,
  • butelka plastikowa 1,5 lub 5L pusta,
  • kluczyk koniecznie oczkowy 10,
  • szmatki,
  • lewarek i klucz do kół w zestawie auta  masz.

UWAGI:  Nie ma korka do spuszczania płynu. Pomager potrzebny do pompowania dźwignią hamulca. Przewód przeźroczysty FI 8 potrzebny do spuszcania płynu do butelki nie na podłogę ! oraz spełnia bardzo ważną funkcję - nie dopuszcza do zapowietrzenia ukadu !!! oraz widzisz kiedy bedzie przelatywał czysty płyn! bez niego nie zabieraj sie wogóle za robote!!! przewód zakłada się na kalamitki od wewnątrz koła przy piaście - musi siedzieć na kalamitce ciasno ! - nie może wypaść!

Procedura wymiany: zaczynam od najdalszego koła od zbiorniczka i kończe na najbliższym kole w stos do zbiorniczka. czyli pierwsze koło tył prawe ostatnie przód lewe.

  • zdejmuje koło,
  • zdejmuję gumową osłonkę kalamitki,
  • podnosze maskę odkręcam zbiorniczek z płynem hamulcowym (wieczko odkładam obok),
  • zakładam kluczyk oczkowy 10 na kalamitkę,
  • zakładam rurke FI 8 na kalamitkę - rurka zblokuje klucz który nie będzie wypadał, koniec rurki do butelki !
  • odkręcam kalamitke,
  • pomagier - wciska pedał hamulca do dechy - przez rurkę wylatuje płyn (cześć płynu zostaje w rurce co zapobiega zapowietrzeniu (min zawsze cofa się płyn a nie powietrze ! w układ),
  • zakręcasz kalamitkę uwaga kręcimy lekko kluczem 10-ka minimalna siła wystarczy - by nie ukręcić gwintu !
  • kolega pompuje kilka razy naciskając pedał aż ztwardnieje na kamień i napiera, w tym czasie ty popuszczasz kluczykiem kalamitkę i zlatuje stary płyn (widać po kolorze),
  • itd....czynnośc powtarzacie 3-4 razy,
  • po 3 -4 razach przerwa na dolewkę - nie możesz dopuścić do zapowietzenia zapominając dolewać / uzupełniać zbiorniczek po maską !!!

I tak w kółko, latacie gość pompuje, ty spuszczasz, co 3-4 razy jak poziom spadnie w zbiorniku dolewasz świeżego tak sie bawicie aż zoabczysz że leci czysty klarowny świeży. 

  • zakręcasz daną kalamitkę,
  • zakładasz gumkę,
  • po robocie - zakładasz koło / przechodzisz do kolejnego, itd.

W identyczny sposób wymienia się płyn w zbiorniczku sprzegła (to ten zbiorniczek obok - malutki) dokłądnie ten sam płyn i taka sama procedura.

Powodzenia!

Źródło: http://www.civicforum.pl

Copyright © Honda Civic 5 gen 2008, admin, idea & graphics by Molekss
Firefox Ubuntu.pl Gimpuj.info