baner poziomy_pasek strona_glownahistoriadane_techniczneeksploatacjaobslugawarsztatbudowamoja_hondalinki

Szukaj na stronie



Wymiana pierścieni tłokowych

Autorem tekstu jest gremlas

No to zaczynamy. Potrzebne klucze:

  • dynamometryczny + nasadki
  • wszelkiego rodzaju klucze oczkowe tj. od 8 -22
  • tuba silikonu czerwonego (taki do 350 st. C) -6 zł
  • uszczelka pod głowice -cena 70 (tyle dałem za najdroższą japońską !!!! )
  • komplet pierścionków na 4 tłoki cena 260 zł
  • butelka rozcieńczalnika
  • uszczelki pod miskę olejową i zawory nie kupowałem, bo wykorzystałem starą +silikon
  • przyrząd do ściskania pierścienia na tłoku tak, aby pierścień wskoczył do cylindra.

Ja zacząłem od rzeczy trudniejszej mianowicie górą.

Przed rozkręceniem góry radzę strzelić z 4 piwka bo inaczej to się ręce będą telepać.

  1. Odkręcamy pokrywę zaworów (tam gdzie jest napisane HONDA) 4 śrubkami.
  2. Odpinamy wszelkie wężyki, kable które stoją nam na drodze do ciężkiej i żmudnej pracy.
  3. Odkręcamy głowicę wg odpowiedniej kolejności.
  4. Płyn z chłodnicy radzę spuścić, i tak sam się trochę spuści po wyjęciu węża.
  5. Poluzować alternator.
  6. Poluzować napinacz z rozrządu,oraz zaznaczyć sobie na pasku rozrządu oraz na kole rozrządu, (najlepiej farbą tak aby się nie zmyło) ustawienie koła rozrządu względem koła na wale.
  7. Póki co wygląda to tak:

  8. Ja sobie zdjąłem nawet przepustnice z filtrem powietrza jak na foto.
  9. Odkręcamy kolektor ssący jak i wydechowy.
  10. Ściągamy cały kolektor wydechowy z rurką, która idzie w stronę katalizatora.

  11. Olej spuszczamy z michy.
  12. Jak już oliwa spłynęła w kanał to odkręcamy ją.
  13. Miska ściągnięta i naszym oczom ukazuje się użebrowane badziewie ze smokiem olejowym w środku.

  14. Wychodzimy z pod auta i bierzemy się za wyciągniecie głowicy.
  15. Głowica leży na ziemi na kartonie, szmacie, folii.

  16. Widzimy otwory tłokowe.

  17. Powinniśmy to zdjąć wraz ze smokiem, ale poradziłem sobie bez.
  18. Odkręcamy 2 śrubkami korbowód od wału, wsadzamy na sztyl od młotka i pchamy tłok do góry. Radzę wziąć sobie kogoś do pomocy żeby łapał te tłoki.
  19. Robimy to z każdym tłokiem
  20. Tutaj chwila przerwy na ściągniecie starych pierścieni (można je nawet połamać), czyszczenie denka tłoka oraz rowków pierścieniowych.
  21. Widok na czyste i przygotowane tłoki.

  22. Teraz najtrudniejszy moment, zakładanie nowych pierścieni. Tutaj lepiej żeby się ręce nie trzęsły.

  23. Zajęło nam to około pól godzinki, z pierwszym był problem, ale potem szło jak w masełko.
  24. Wiec chyba mamy wszystko co nam potrzeba. Z piwa rezygnuje bo na dzis mam dosc :P ktos kto ma ochote to prosze bardzo.
  25. Wkładamy tłoki z powrotem pamiętając o drugiej osobie do pomocy.
  26. Pamiętamy o panewkach które zakładamy w takiej samej kolejności jak były.
  27. Potem skręcamy smoka (ja go nie odkręcałem wiec pomijam).
  28. Teraz wyczyszczona na lusterko miskę olejowa smarujemy silikonem po starej uszczelce (czemu po starej? dlatego ze nowa nie dość że droga bo 90zl to i tak może cieknąć a silikon da nam to lepsze uszczelnienie).
  29. Dół mamy skręcony.
  30. Bierzemy się za górę.
  31. Przykręcamy głowicę wraz z uszczelka.
  32. Przykręcamy wydech oraz dolot.
  33. Podpinamy wszystkie wężyki jakie przedtem odpięliśmy.
  34. Sprawdzamy jeszcze raz zapłon, wkładamy palce świec.
  35. Wlewamy olej oraz płyn do chłodnicy.
  36. Uruchamiamy silnik.

  37. CIESZYMY SIE NOWYM SILNIKIEM.

PS. Pamiętajmy o dotarciu pierścieni.

Źródło: http://www.honda-civic.pl

Copyright © Honda Civic 5 gen 2008, admin, idea & graphics by Molekss
Firefox Ubuntu.pl Gimpuj.info