Wymiana pierścieni tłokowych
Autorem tekstu jest gremlas
No to zaczynamy. Potrzebne klucze:
- dynamometryczny + nasadki
- wszelkiego rodzaju klucze oczkowe tj. od 8 -22
- tuba silikonu czerwonego (taki do 350 st. C) -6 zł
- uszczelka pod głowice -cena 70 (tyle dałem za najdroższą japońską !!!! )
- komplet pierścionków na 4 tłoki cena 260 zł
- butelka rozcieńczalnika
- uszczelki pod miskę olejową i zawory nie kupowałem, bo wykorzystałem starą +silikon
- przyrząd do ściskania pierścienia na tłoku tak, aby pierścień wskoczył do cylindra.
Ja zacząłem od rzeczy trudniejszej mianowicie górą.
Przed rozkręceniem góry radzę strzelić z 4 piwka bo inaczej to się ręce będą telepać.
- Odkręcamy pokrywę zaworów (tam gdzie jest napisane HONDA) 4 śrubkami.
- Odpinamy wszelkie wężyki, kable które stoją nam na drodze do ciężkiej i żmudnej pracy.
- Odkręcamy głowicę wg odpowiedniej kolejności.
- Płyn z chłodnicy radzę spuścić, i tak sam się trochę spuści po wyjęciu węża.
- Poluzować alternator.
- Poluzować napinacz z rozrządu,oraz zaznaczyć sobie na pasku rozrządu oraz na kole rozrządu, (najlepiej farbą tak aby się nie zmyło) ustawienie koła rozrządu względem koła na wale.
- Póki co wygląda to tak:
- Ja sobie zdjąłem nawet przepustnice z filtrem powietrza jak na foto.
- Odkręcamy kolektor ssący jak i wydechowy.
- Ściągamy cały kolektor wydechowy z rurką, która idzie w stronę katalizatora.
- Olej spuszczamy z michy.
- Jak już oliwa spłynęła w kanał to odkręcamy ją.
- Miska ściągnięta i naszym oczom ukazuje się użebrowane badziewie ze smokiem olejowym w środku.
- Wychodzimy z pod auta i bierzemy się za wyciągniecie głowicy.
- Głowica leży na ziemi na kartonie, szmacie, folii.
- Widzimy otwory tłokowe.
- Powinniśmy to zdjąć wraz ze smokiem, ale poradziłem sobie bez.
- Odkręcamy 2 śrubkami korbowód od wału, wsadzamy na sztyl od młotka i pchamy tłok do góry. Radzę wziąć sobie kogoś do pomocy żeby łapał te tłoki.
- Robimy to z każdym tłokiem
- Tutaj chwila przerwy na ściągniecie starych pierścieni (można je nawet połamać), czyszczenie denka tłoka oraz rowków pierścieniowych.
- Widok na czyste i przygotowane tłoki.
- Teraz najtrudniejszy moment, zakładanie nowych pierścieni. Tutaj lepiej żeby się ręce nie trzęsły.
- Zajęło nam to około pól godzinki, z pierwszym był problem, ale potem szło jak w masełko.
- Wiec chyba mamy wszystko co nam potrzeba. Z piwa rezygnuje bo na dzis mam dosc :P ktos kto ma ochote to prosze bardzo.
- Wkładamy tłoki z powrotem pamiętając o drugiej osobie do pomocy.
- Pamiętamy o panewkach które zakładamy w takiej samej kolejności jak były.
- Potem skręcamy smoka (ja go nie odkręcałem wiec pomijam).
- Teraz wyczyszczona na lusterko miskę olejowa smarujemy silikonem po starej uszczelce (czemu po starej? dlatego ze nowa nie dość że droga bo 90zl to i tak może cieknąć a silikon da nam to lepsze uszczelnienie).
- Dół mamy skręcony.
- Bierzemy się za górę.
- Przykręcamy głowicę wraz z uszczelka.
- Przykręcamy wydech oraz dolot.
- Podpinamy wszystkie wężyki jakie przedtem odpięliśmy.
- Sprawdzamy jeszcze raz zapłon, wkładamy palce świec.
- Wlewamy olej oraz płyn do chłodnicy.
- Uruchamiamy silnik.
- CIESZYMY SIE NOWYM SILNIKIEM.
PS. Pamiętajmy o dotarciu pierścieni.
Źródło: http://www.honda-civic.pl