baner poziomy_pasek strona_glownahistoriadane_techniczneeksploatacjaobslugawarsztatbudowamoja_hondalinki

Szukaj na stronie



Wymiana filtra paliwa Honda Civic V gen
z elektryczną pompą paliwa

Autorem tekstu jest dagg3r

  1. Dane filtra i potrzebne narzędzia.
  2.  

    Filtr znajduje sie w komorze silnika, niedaleko szyby, przy numerach nadwozia. Numer części PP 870. Potrzebne klucze: 17 i 14 płaskie, 10 oczkowa gięta.

  3. Popuszczamy śruby.
  4. Nie odkręcamy! tylko popuszczamy śruby w kolejności (najpierw ta z lewej [1] odkręcana poziomo, później z prawej [2] odkręcana pionowo). Jest to wejście i wyjście paliwa z filtra.

     
  5. Przygotowanie nowego filtra.
  6. Wyjmujemy nowy filtr (na zdjęciu pierwszym od góry) oraz uszczelki.

     
  7. Demontujemy uchwyt.
  8. Odkręcamy 2 śruby mocujące uchwyt filtra paliwa (klucz 10 nasadowy gięty) znajdujące sie po prawej stronie filtra.

     
  9. Odkręcamy nakrętkę.
  10. Odkręcamy nakrętkę (klucz 10 nasadowy gięty) znajdująca sie poniżej 2 odkręconych przed chwila śrub.

      
  11. Widok na odkręcony komplet śrub itp.
  12.   
  13. Wykręcamy do końca przewody paliwowe.
  14. Popuszczone w poprzednich krokach przewody odkręcamy. Jedli pominęliśmy krok 2 to mamy problem - nie odkręcą sie łatwo i możemy pogiąć przewody doprowadzające paliwo.

      
  15. Odkręcamy śrubę mocująca filtr do uchwytu.
  16. Z tylu uchwytu jest śruba mocująca filtr (spinająca go) - klucz 10 najlepiej oczkowy. Odkręcamy śrubę ale warto zapamiętać ustawienie filtra w opasce (pisak się przyda), bo później będzie kłopot, jak źle ustawimy to nam jeden z przewodów doprowadzających paliwo nie będzie pasował w gwint. Trzeba będzie niepotrzebnie kombinować.

     
  17. Kompletowanie nowego filtra.
  18. Zlewamy paliwo z filtra (zawsze sie trochę paliwa w warsztacie przyda). Wymieniamy filtr, zakładamy w obudowę i dokręcamy śrubę mocującą w opasce. Łapiemy wąż doprowadzający paliwo do filtra (ten sztywny). U mnie nie wymieniałem żadnych uszczelek na tym odcinku.

    Zakładamy uszczelkę pod śrubę (jak na zdjęciu) z 2 węża od paliwa, przewlekamy przez przewód paliwowy i zakładamy kolejna uszczelkę (dwie miedziane podkładki o tej samej średnicy). Uszczelki powinny być pod i nad łączeniem z wężem. Dodam, ze stare trzeba zdjąć.

     
  19. Dokręcamy uchwyt filtra oraz nakrętkę mocującą.
  20. Dokręcamy całość łącznie z wężami.

      

    Opis i zdjęcia dostarczył: Mike88

    Obróbka graficzna i słowna: dagg3r

    Źródło: http://fotoporadnik.prv.pl

Copyright © Honda Civic 5 gen 2008, admin, idea & graphics by Molekss
Firefox Ubuntu.pl Gimpuj.info