Wymiana chłodnicy
Autorem tekstu jest Sebulerbin
Jeśli kogoś to czeka to mam nadzieję, że krótki opis pomoże:) Ja z tym walczyłem na wiosnę przed domem:P A wiec do rzeczy:
- spuszczamy płyn/wodę z chłodnicy (korek na dole chłodnicy),
- demontujemy stara chłodnicę odkręcając śrubę od góry-klucz 10tka (mogą być problemy jak u mnie przez zardzewiałą śrubę ale trzeba znaleźć dobry klucz który nie będzie się ślizgał po zardzewiałym łepku),
- demontujemy górny i dolny wąż,
- rozpinamy kostkę wentylatora,
- wyjmujemy (po odłączeniu wężyków) zbiorniczek wyrównawczy (mocno do góry na tej samej zasadzie co zbiorniczek od wspomagania),
- wyjmujemy chłodnicę,
- przekładamy wentylator na nowa chłodnice- przykręcony na 2 śruby z góry zaznaczone żółtymi strzałkami,
- wkładamy nowa chłodnice tak żeby dolną jej częścią trafić na poduszki i wszystko podłączamy,
- odkręcamy odpowietrznik i nalewamy płyn (np. Petrygo) do pełna bezpośrednio do chłodnicy- do momentu gdy pojawi w odpowietrzniku (następnie zakręcamy odpowietrznik),
- lejemy na max do wyrównawczego,
- odpalamy auto i czekamy aż się nagrzeje
- odpowietrzamy układ odkręcając co niedługi czas odpowietrznik i zakręcając podczas rozgrzewania się silnika. Czynność tą powtarzamy do momentu gdy z odpowietrznika przestaną wydobywać się bąbelki powietrza.
- następnego dnia rano (na zimnym silniku) dolewamy jeszcze płynu do wyrównawczego na polowe miedzy min a max.
- no i cieszymy się nową chłodnicą a ze starą robimy co chcemy.
A tak się prezentuje nowa chłodnica:)
Źródło: http://civic5g.pl