baner poziomy_pasek strona_glownahistoriadane_techniczneeksploatacjaobslugawarsztatbudowamoja_hondalinki

Szukaj na stronie



Wymiana cewki/modułu w aparacie zapłonowym

Autorem tekstu jest Adriano

Zapewne wielu z was miało/będzie miało do czynienia z padniętym modułem / spaloną cewką w aparacie zapłonowym. Wbrew pozorom wymiana jednej z wymienionych części nie jest wcale ani trudna, ani czasochłonna. Jeżeli samochód nie odpala i nie ma iskry to prawdopodobnie winny jest aparat zapłonowy. A w nim znajdują się tak naprawdę 2 rzeczy, które mogą się zepsuć :

  • cewka (najbardziej prawdopodobne),
  • moduł.

Zepsuta cewka jest zazwyczaj rozpoznawalna gołym okiem - zamiast ładnego, stalowego koloru jest brązowa.

Zabieramy się do roboty:

  1. Odłączamy kable zapłonowe oraz dwie wtyczki.

  2. Odkręcamy 3 śruby trzymające aparat zapłonowy (klucz 12).

  3. Ściągamy aparat zapłonowy.

  4. Rozkręcamy aparat zapłonowy (3 śruby, klucz 8).

  5. Ściągamy plastikową osłonę.

  6. Naszym oczom ukazuje się moduł

    oraz cewka

    a tutaj cewka z drugiej strony.

  7. Aby wymienić moduł odłączamy kable oraz odkręcamy 3 śrubki pokazane na zdjęciu (do tych dwóch większych na dole może się przydać klucz 7).

  8. Tak wygląda aparat po wyciągnięciu modułu (na tym zdjęciu wyciągnięta jest również cewka), na czerwono zaznaczyłem wyciągnięty moduł.

  9. Teraz kolej na cewkę - zaczynamy od odkręcenia dwóch kabli (u mnie jak widać po śrubach były z tym problemy, przyda się śrubokręt płaski i młotek - przykładamy śrubokręt do śruby i pukamy w niego kilka razy młotkiem - śruba powinna puścić).

  10. Teraz kolej na 4 śruby trzymające cewkę, 2 z nich kryją się za gumowymi zaślepkami.

  11. Cewka wyciągnięta - wymieniamy na nową i skręcamy wszystko z powrotem.

  12. Skoro już rozebraliśmy aparat zapłonowy to warto oczyścić papierem ściernym metalową część palca rozdzielacza oraz styki w kopułce.

Życzę Wam, żebyście nie musieli sięgać do tego tutoriala, bo niesprawny samochód to nic przyjemnego, ale jeżeli już będziecie mieli problem z aparatem zapłonowym to mam nadzieję, że ten opis Wam cokolwiek pomoże. Nie taki diabeł straszny ...

Źródło: http://www.civic4g.pl

Copyright © Honda Civic 5 gen 2008, admin, idea & graphics by Molekss
Firefox Ubuntu.pl Gimpuj.info