Wymiana cewki/modułu w aparacie zapłonowym
Autorem tekstu jest Adriano
Zapewne wielu z was miało/będzie miało do czynienia z padniętym modułem / spaloną cewką w
aparacie zapłonowym. Wbrew pozorom wymiana jednej z wymienionych części nie jest wcale ani
trudna, ani czasochłonna. Jeżeli samochód nie odpala i nie ma iskry to prawdopodobnie winny jest
aparat zapłonowy. A w nim znajdują się tak naprawdę 2 rzeczy, które mogą się zepsuć :
- cewka (najbardziej prawdopodobne),
- moduł.
Zepsuta cewka jest zazwyczaj rozpoznawalna gołym okiem - zamiast ładnego, stalowego koloru jest brązowa.
Zabieramy się do roboty:
- Odłączamy kable zapłonowe oraz dwie wtyczki.
- Odkręcamy 3 śruby trzymające aparat zapłonowy (klucz 12).
- Ściągamy aparat zapłonowy.
- Rozkręcamy aparat zapłonowy (3 śruby, klucz 8).
- Ściągamy plastikową osłonę.
- Naszym oczom ukazuje się moduł
oraz cewka
a tutaj cewka z drugiej strony.
- Aby wymienić moduł odłączamy kable oraz odkręcamy 3 śrubki pokazane na zdjęciu (do tych
dwóch większych na dole może się przydać klucz 7).
- Tak wygląda aparat po wyciągnięciu modułu (na tym zdjęciu wyciągnięta jest również cewka), na czerwono zaznaczyłem wyciągnięty moduł.
- Teraz kolej na cewkę - zaczynamy od odkręcenia dwóch kabli (u mnie jak widać po śrubach były
z tym problemy, przyda się śrubokręt płaski i młotek - przykładamy śrubokręt do śruby i pukamy w
niego kilka razy młotkiem - śruba powinna puścić).
- Teraz kolej na 4 śruby trzymające cewkę, 2 z nich kryją się za gumowymi zaślepkami.
- Cewka wyciągnięta - wymieniamy na nową i skręcamy wszystko z powrotem.
- Skoro już rozebraliśmy aparat zapłonowy to warto oczyścić papierem ściernym metalową część palca rozdzielacza oraz styki w kopułce.
Życzę Wam, żebyście nie musieli sięgać do tego tutoriala, bo niesprawny samochód to nic
przyjemnego, ale jeżeli już będziecie mieli problem z aparatem zapłonowym to mam nadzieję, że
ten opis Wam cokolwiek pomoże. Nie taki diabeł straszny ...
Źródło: http://www.civic4g.pl