baner poziomy_pasek strona_glownahistoriadane_techniczneeksploatacjaobslugawarsztatbudowamoja_hondalinki

Szukaj na stronie




Naprawa stacyjki

Autorem tekstu jest pit

Jak naprawić stacyjkę.

Więc tak, objawy kiedy stacyjka może kwalifikować się do opisanego poniżej zabiegu:

  • brak zapłonu po przekręceniu,
  • stacyjka rozłącza w trakcie jazdy prąd,
  • kontrolki gasną i zapalają się mimo pracującego samochodu,
  • po lekkim ruszeniu kluczyka giną wszystkie kontroli itp.

Zabieramy się do pracy. Narzędzia: 

  • Śrubokręt gwiazdkowy,
  • Dwa wkrętaki precyzyjne płaskie,
  • papier ścierny,
  • WD40 albo inny,
  • ewentualnie odrobina smaru miedzianego.
  1. Zaczynamy od rozkręcenia obudowy stacyjki. Skręcone 3 śrubami od spodu. śrubokręt gwiazdokowy.
  2. Trzeba delikatnie ją rozpołowić ostrożnie aby nie ułamać żadnych zatrzasków.
  3. Po zdjęciu plastiku ukarze się stacyjka i bębenek ze stykami przykręcony do stacyjki.
  4. Odkręcamy dwie śrubki po lewej stronie. I uzyskujemy taki o to element.
  5. Teraz trzeba rozpołowić owy element.
  6. Teraz należy wziąć papierek ścierny i przetrzeć wszystkie styki zarówno te w plastiku jak i te blaszki obrotowe.

Trzeba się przyjrzeć tym dwóm największym blaszkom.

Polecam sprawdzić czy nie ma już wypalonych dołków i nie ma tam zwęglonego metalu, (tak było w moim przypadku). Można wyrównać pilnikiem lub papierem ale trzeba się przyłożyć.

Po całym zabiegu można nałożyć niewielką ilość smaru miedzianego na wszystkie styki.

Składamy wszystko w odwrotnej kolejności. I po sprawie od tej pory wszystko powinno działać.

Źródło: http://www.civic5g.pl

Copyright © Honda Civic 5 gen 2008, admin, idea & graphics by Molekss
Firefox Ubuntu.pl Gimpuj.info