Naprawa stacyjki
Autorem tekstu jest pit
Jak naprawić stacyjkę.
Więc tak, objawy kiedy stacyjka może kwalifikować się do opisanego poniżej zabiegu:
- brak zapłonu po przekręceniu,
- stacyjka rozłącza w trakcie jazdy prąd,
- kontrolki gasną i zapalają się mimo pracującego samochodu,
- po lekkim ruszeniu kluczyka giną wszystkie kontroli itp.
Zabieramy się do pracy. Narzędzia:
- Śrubokręt gwiazdkowy,
- Dwa wkrętaki precyzyjne płaskie,
- papier ścierny,
- WD40 albo inny,
- ewentualnie odrobina smaru miedzianego.
- Zaczynamy od rozkręcenia obudowy stacyjki. Skręcone 3 śrubami od spodu. śrubokręt gwiazdokowy.
- Trzeba delikatnie ją rozpołowić ostrożnie aby nie ułamać żadnych zatrzasków.
- Po zdjęciu plastiku ukarze się stacyjka i bębenek ze stykami przykręcony do stacyjki.
- Odkręcamy dwie śrubki po lewej stronie. I uzyskujemy taki o to element.
- Teraz trzeba rozpołowić owy element.
- Teraz należy wziąć papierek ścierny i przetrzeć wszystkie styki zarówno te w plastiku jak i te blaszki obrotowe.
Trzeba się przyjrzeć tym dwóm największym blaszkom.
Polecam sprawdzić czy nie ma już wypalonych dołków i nie ma tam zwęglonego metalu, (tak było w moim przypadku). Można wyrównać pilnikiem lub papierem ale trzeba się przyłożyć.
Po całym zabiegu można nałożyć niewielką ilość smaru miedzianego na wszystkie styki.
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności. I po sprawie od tej pory wszystko powinno działać.
Źródło: http://www.civic5g.pl