baner poziomy_pasek strona_glownahistoriadane_techniczneeksploatacjaobslugawarsztatbudowamoja_hondalinki

Szukaj na stronie




Samodiagnostyka silnika D13B2

Autorem tekstu jest Vidar

Ponieważ docierają do mnie informacje, nie tylko z forum www.h3m.pl, że są problemy z samodiagnostyką civic\'ów EG3 (silniki d13b2) polegające na tym że nikt nie podaje lub nawet nie jest w stanie podać co oznaczają poszczególne kody wyświetlane przez diodę ECU postanowiłem dorwać service manuala do tego silnika (jakimś cudem udało mi się :) ) i niniejszym zamieszczam tutaj opis samodiagnostyki do d13b2!!!

Dla początkujących: ECU znajduje się po stronie pasażera "w nogach" na prawej ściance tuż przed drzwiami pod dywanikiem. Wystarczy odchylić dywanik, chwytając go za górną krawędź i zdecydowanym szarpnięciem (ale z czuciem chłopaki, z czuciem!) wypinając dwa zatrzaski trzymające tapicerkę w prawidłowej pozycji. ECU to właśnie to prostokątne, dziwnie wyglądające pudełko w metalowej obudowie z szybką pośrodku, pod którą umieszczona jest dioda.

Jak zrobić samodiagnostykę?

Po odchyleniu dywanika przekręcić stacyjkę w pozycję zapłon i gapić się na ECU, a dokładnie na tą szybkę pośrodku. Dioda wskazuje bład poprzez emitowanie regularnych błysków.

Jeśli występuje pojedynczy błąd to dioda emituje określoną liczbę błysków, po czym następuje około 2 sekundowa przerwa i powtórzenie tej samej liczby błyśnięć, aż do wyłączenia zapłonu.

Jeśli występuje więcej niż jeden błąd dioda emituje określoną liczbę błyśnięć (jeden kod) następnie jest dwusekundowa przerwa i emisja następnego kodu. Pomiędzy wyświetlanymi kodami następuje zawsze dwusekundowa przerwa. Liczba błyśnięć odpowiada bezpośrednio kodowi błędu, np. 2 błyśnięcia - odpowiada błędowi 2.

Czyli odczyt błędu wykonujemy właściwie tak jak opisał to dziki tutaj.

Niewtajemniczonym przypominam tylko, że d13b2 nie ma złącza samodiagnostyki.

BŁĘDY (silnik D13B2)

1 - Sonda lambda lub jej obwód
2 - Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód
3 - MAP sensor lub jego obwód (problem z elektryką)
4 - Czujnik podciśnienia w gaźniku lub jego obwód (często nieszczelny przewód podciśnienia #14 lub obwód elektryczny czujnika)
5 - MAP sensor (problem mechaniczny - najczęściej nieszczelny przewód podciśnienia #21)
6 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej lub jego obwód
8 - Cewka zapłonowa lub jej obwód
10 - Czujnik temperatury powietrza dolotowego lub jego obwód
14 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego (EACV) lub jego obwód.

To na razie tyle. Jak będę miał chwikę to zamieszczę tabelę z manuala wskazującą objawy i najprawdopodobniejsze przyczyny występowania błędów i nieprawidłowej pracy silnika D13B2.

Żródło: http://www.forum.civic5gen.pl

Copyright © Honda Civic 5 gen 2008, admin, idea & graphics by Molekss
Firefox Ubuntu.pl Gimpuj.info