Regulacja gaźnika Keihin E33A
(regulacja biegu jałowego, ssania, poziomu paliwa w komorze pływaka)
Model
Civic 1,3, 1,3 16V
Lata produkcji 1990 - 1991, 1992 - 1994
Pojemność skokowa, 1.3
Moc, kW 55.0, 54.0
Rodzaj silnika D13B2
Ssanie ręczne / automatyczne
Lata produkcji gaźnika 1990 - 1991, 1992-1994
Typu i marki gaźnik Keihin E33A
REGULACJE BIEGU JAŁOWEGO
Wymagania wstępne.
Aby odpowiednio przeprowadzić regulację prędkości obrotowej biegu jałowego oraz składu
mieszanki (zawartości CO w spalinach) należy przestrzegać poniższych zaleceń:
- silnik musi być rozgrzany do normalnej temperatury pracy, wentylator układu chłodzenia
powinien włączyć się dwa razy;
- lewarek zmiany biegów powinien znajdować się w pozycji neutralnej.
Dane regulacyjne:
Minimalna prędkość biegu jałowego
- w przypadku modeli z manualną skrzynią biegów - 800 ± 50 obr / min;
- w przypadku modeli z automatyczną skrzynią biegów (dźwignia zmiany biegów w pozycji [N] lub [R]) -1000 ± 50 obr / min;
Zawartość CO w spalinach - nie więcej niż 0,2%.
- Upewnić się, że wszystkie odbiorniki energie elektrycznej są wyłączone.
- Jeśli auto nie posiada obrotomierza to podłączyć obrotomierz zewnętrzny, uruchomić silnik i pozwolić mu na pracę do 2 minut.
- Zwiększyć ilość obrotów do 3000-3500 obr / min oraz pozwolić silnikowi pracę z tą prędkością przez minutę.
- Zwolnić pedał przyspieszenia (gazu) i sprawdzić prędkość obrotów na biegu jałowym.
- Jeśli to konieczne, wyregulować obroty biegu jałowego śrubą zderzakową (A) znajdującąsię z tyłu gaźnika.
Rys. 1. Śruby regulacji prędkości biegu jałowego (A) i składu mieszanki paliwowej (B)
- Wyłączyć zapłon.
- Uruchom silnik i pozwolić mu pracować na biegu jałowym przez 2 minuty.
- Zwiększyć ilość obrotów do 3000-3500 obr / min oraz pozwolić silnikowi pracę z tą prędkością przez minutę.
- Zwolnić pedał przyśpieszenia – praca silnika na biegu jałowym. Wentylator chłodnicy powinien być wyłączony.
- Sprawdź zawartość gazów spalinowych oraz porównać jej wartość z danymi regulacyjnymi.
- Jeśli to konieczne, odłączyć przewód podciśnieniowy (A) z króćca (B).
- Odłączyć złącze elektryczne (A) i przewód gumowy z zaworu powietrza (B) z zaworu obejściowego EACV (rys. 3).
Rys. 3. Zawór obejściowy EACV.
- Odłącz czujnik tlenu (sonda lambda).
- Wyłącz zapłon.
- Uruchom silnik i pozwolić mu pracować przez 2 minuty.
- Zwiększenie częstotliwości obrotów do 3000 ... 3500 obr / min i pozwolić silnikowi pracować przy tej prędkości obrotowej przez jedną minutę.
- Zwolnić pedał przyśpieszenia do obrotów biegu jałowego, zawartość CO w spalinach musi być w przedziale 2,5 ± 0,5%.
- W razie potrzeby (jeśli zawartość CO przekroczy wyznaczone limity), usuń osłonę ochronną i wyregulować skład mieszanki śrubą regulacyjną "B" (rys. 1).
- Skład mieszanki reguluję się obracając śrubę regulacyjną w prawo, aby zmniejszyć zawartość CO w spalinach (w celu zubożenia mieszanki) lub w lewo, aby zwiększyć zawartość CO w spalinach (dla wzbogacenia mieszanki).
- Podłączyć złącze elektryczne i przewód gumowy do zaworu obejściowego EACV.
- Sprawdzić prędkość biegu jałowego i jego ewentualne wahania, w razie potrzeby powtórzyć regulację.
- Wyłączyć zapłon.
- Wykonać reset komputera ECU wyjmując bezpiecznik "Back Up" ze skrzynki bezpieczników w przedziale silnika na około 10 sekund, po czym ponownie wsadzić bezpiecznik „Back Up” na miejsce.
- Założyć nowy kapturek ochronny (pieczęć) na śrubę regulacji składu mieszanki „B”.
Regulacja prędkości biegu jałowego na ssaniu
Dane regulacyjne: zwiększenie prędkości biegu jałowego - 3200 ± 500 obr / min.
- Upewnij się, że silnik jest zimny.
- Przy uruchomionym silniku zdjąć przewód podciśnieniowy (B) z nastawnika przepustnicy (A).
- W pełni otworzyć i zamknąć przesłonę przepustnicy, aby włączyć kontrolę mimośrodu wysokich obrotów biegu jałowego.
Rys. 6. Kontrola mimośrodu wysokiej prędkości biegu jałowego.
- Uruchomić silnik i porównać wartość wysokich obrotów biegu jałowym z danymi regulacyjnymi.
- Jeśli to konieczne, wyregulować wyższe obroty biegu jałowego (rys. 7).
Rys. 7. Śruba reguluąca wysokość prędkości biegu jałowego
- Podłączyć przewód podciśnieniowy do nastawnika przepustnicy oraz rozgrzać silnik do normalnej temperatury.
- Po rozgrzaniu silnika obroty powinny spaść poniżej 1400 obr. / min. Zawór upustowy nastawnika przepustnicy kontroluje ciśnienie wysokich obrotów biegu jałowego.
- Jeżeli prędkość obrotów nie spadną do tego poziomu, zdjąć przewód podciśnieniowy z nastawnika przepustnicy.
- Sprawdzić, czy w przewodzie występuje podciśnienie.
- Sprawdzić stan przewodu podciśnieniowego czy nie jest sparciały lub przetarty.
- W razie potrzeby wymienić przewód.
Przepustnica automatycznego ssania
- Upewnij się, że temperatura płynu chłodzącego jest poniżej 14 ° C.
- Odłączyć kostkę przewodu elektrycznego, który biegnie do osłony sprężyny bimetalowej ssania.
- Całkowicie zamknąć i następnie otworzyć przepustnicę w celu całkowitego zamknięcia dławika.
- Uruchomić silnik, przepustnica ssania powinna być częściowo otwarta.
- Sprawdź prześwit między stópką dźwigni dławika a obudową gaźnika (rys. 10).
Rys. 10. Stopa dźwigni dławika
- Pozostawić silnik uruchomiony, do rozgrzania się przynajmniej do temperatury 25 ° C.
- W tym przypadku stopy dźwigni dławik powinien opierać się na obudowie gaźnika.
- W przeciwnym razie, odłączyć przewód podciśnienia od zaworu "A" mechanizmu otwierającego podciśnienie i sprawdzić czy występuje podciśnienie w przewodzie „B”.
Rys. 11. Mechanizm zaworu otwierający przepustnicy powietrza
- Jeśli w przewodzie „B" występuje podciśnienie, podłączyć zewnętrzną pompkę próżniową do przewodu „C”, po wytworzeniu ciśnienia mechanizm otwarcia przepustnicy „D” powinien się w pełni wychylić.
- Jeśli mechanizm otwarcia przepustnicy powietrza porusza się normalnie, sprawdź czujnik termiczny.
Poziom paliwa w komorze pływaka
- Pojazd powinien znajdować się na równym i poziomym gruncie, uruchomić silnik i rozgrzać do normalnej temperatury pracy.
- Kilka razy zwiększyć prędkość silnika do 3000 obr / min, a następnie powrócić do normalnego prędkości biegu jałowego (prędkość minimalną, tryb pracy na biegu jałowym).
- Po stabilizacji poziomu paliwa, upewnij się, że linia poziom paliwa znajduje się w połowie wziernika komory pływaka.
Rys. 12. Regulacja poziomu paliwa w komorze pływaka
- Jeśli ten warunek nie jest spełniony (poziom linia nie jest w połowie wziernika), należy dostosowuje poziom paliwa powoli obracając śrubą regulacyjną "A".
UWAGA: Nie należy skręcić śruby regulacyjnej więcej niż 1 / 8 w przeciągu 15 sekund.
- Po ustalić korekty (pieczęć) dostosowania farby śruby.
Źródło: http://honda3000.narod.ru