baner poziomy_pasek strona_glownahistoriadane_techniczneeksploatacjaobslugawarsztatbudowamoja_hondalinki

Szukaj na stronie



Sprawdzanie przewodów wysokiego napięcia
oraz kopułki rozdzielacza zapłonu

Najczęstszą przyczyną niedomagań w układnie zapłonowym z silnikiem z zapłonem iskrowym jest kopułka zapłonowa z rozdzielaczem zapłonu, przewody zapłonowe oraz świece zapłonowe.

Jak sprawdzić w jakim stanie są świece zapłonowe opisałem w tym artykule:
ŚWIECE ZAPŁONOWE

Przewody wysokiego napięcia

Do sprawdzenia przewodów zapłonowych potrzebny będzie multimetr.

Ustawiamy go na wartość 20 wyrażoną w kiloomach i jedną końcówkę (dodatnią lub ujemną – jest to bez znaczenia) przykładamy do końcówki przewodu przy aparacie zapłonowym a drugą końcówkę do fajki świecy. Wartości sprawnych przewodów mieszczą się w granicach 0,7 – 10,4 (rezystancja będzie inna na przewodach w zależności od ich długości). Maksymalna rezystancja dla sprawnych przewodów zapłonowych wynosi 25 kiloomów, jeśli wartość sprawdzanych przewodów jest wyższa należy wymienić przewody wysokiego napięcia.

Kopułka rozdzielacza zapłonu

Kontrola kopułki rozdzielacza zapłonu ogranicza się w zasadzie do sprawdzenia styków kopułki i palca rozdzielacza, czy nie są chropowate, popekane i skorodowane. W razie potrzeby zeskrobać papierem ściernym o ziarnistości około 600 osad węglowy na środkowym styku (4) palca rozdzielacza. pozycja (5) na rysunku zamieszczonym niżej – palec stykowy cewki zapłonowej.

Sprawdzić kopułkę rozdzielacza zapłonu, czy niema pęknięć lub śladów przebicia po przeskoku iskry. Ślady przebicia są widoczne jako cienkie, nieregularne linie na kopułce. Wymienić kopułkę rozdzielacza w razie potrzeby.

Copyright © Honda Civic 5 gen 2008, admin, idea & graphics by Molekss
Firefox Ubuntu.pl Gimpuj.info