Szukaj na stronie
Jak mówi przysłowie: ”Apetyt rośnie w miarę jedzenia …”, po pewnym czasie dla niektórych użytkowników D13B2 przeprowadzone modyfikacje i związany z tym przyrost KM oraz Nm okaże się niewystarczający. Można zaprzestać na tym co się osiągnęło albo „modzić” dalej.
Zwiększyć moc możemy uzyskać na kilka sposobów:
Jedni wybiorą wymianę na inny mocniejszy silnik, drudzy będą grzebać w D13. Na forach poświęconych Hondzie Civic są zwolennicy swap-a, którzy uważają, że modzenie w silniku D13 jest nieopłacalne i mało efektowne. Są też tacy, którzy modyfikują te silniki i osiągają dobre wyniki. Wybór kierunku zależy od posiadacza EG3.
Dobrze i odpowiednio eksploatowane silniki D13 są żywotnymi jednostkami napędowymi, które rzadko kiedy biorą olej. W takim silniku jak najbardziej można sobie grzebać.
Jak uzyskać ok. 100KM za kwotę w granicach 1000 zł opisałem w linku poniżej:
Jak podnieść moc w silniku D13B2
Z tego co wiem więcej z gaźnika nie wydusimy niskim kosztem, chyba, że założy się turbinę lub kompresor.
Najmocniejsze D13B jakie znalazłem w necie ma 205 hp @ 9000 , 268 Nm @ 7500:
NOUVA WUTANG
Poniżej opiszę jak z silnika D13 wykrzesać dodatkowe KM i Nm na podstawie informacji znalezionych i zebranych w Internecie.
Kolejnym krokiem zwiększenia mocy w D13 jest przejście na MPFI – pełen wtrysk z silnika D15B7. Wynik jakiego możemy się spodziewać po tym modzie to ok. 115KM i 130 Nm, osiągi są już na poziomie seryjnego D16Z6 czyli ok. 8.5 s 100 i niskie 16s na 400 m. Koszt części potrzebnych do przejścia na pełen wtrysk mieści się w granicach 1000-1500 zł, zależnie skąd i za ile się zakupi. O ile modzenie przy gaźniku nie było trudne i można to było wykonać we własnym zakresie to przejście na MPFI wymaga od użytkownika większej wiedzy z zakresu mechaniki i elektryki.
Najważniejsze części jakie będą potrzebne do przejścia na D13B7:
Szczegółowy opis przejścia w silniku D13B2 na pełen wtrysk – D13B7, znajduje się na forum Civic Klub: D13B2 mpfi (na D13B7+) - co jeszcze może być potrzebne?
Przy przejściu na pełen wtrysk można od razu wykonać MINI-ME – założyć głowicę z VTEC z silnika D16Z6. Po tej operacji powinno się osiągnąć wynik w granicach ok. 130KM oraz ponad 130 Nm, czyli 100KM z jednego litra pojemności.
Części potrzebne do MINI-ME – D13Z6:
Więcej na temat MINI-ME na forum Cvic Klub:
Wszystko o mini-me