baner poziomy_pasek strona_glownahistoriadane_techniczneeksploatacjaobslugawarsztatbudowamoja_hondalinki

Szukaj na stronie



Hybrydowa skrzynia biegów

W modelu 5 generacji (92-95) występowała skrzynia biegów o oznaczeniu S20, natomiast w modelu 6 generacji (96-00) o oznaczeniu S40. Skrzynie te różnią się od siebie lecz można je stosować zamiennie w 5 i 6 generacji. W skrzyni S20 zastosowano wybieraki aluminiowe a w S40 stalowe o większej wytrzymałości. Ponadto oba rodzaje skrzyń różnią się średnicą zewnętrzną łożysk i średnicy otworów ustalających w obudowie. W 5 generacji skrzynie z dużymi łożyskami były wyposażone silniki D16, natomiast w 6 generacji silniki D15Z6, D15Z7, D16Y4, D16Y5, D16Y8, D16Y9. Decydując się na budowę skrzyni hybrydowej należy używać skrzyni z większymi łożyskami.

W skrzyniach S20 I S40 były stosowane następujące przełożenia:
1 - 3.25
2 - 1.909 ; 1.762
3 - 1.25 ; 1.172
4 - 0.937 ; 0.909
5 - 0,702 ; 0.750 ; 0.771
przełożenia główne Fd 3,25; 3,722; 3,888; 4,058; 4,25; oraz jak głoszą dane internetowe 4,437.

Do budowy skrzyni hybrydowej będzie potrzebne: skrzynia z dużymi łożyskami, 3 i 4 biegiem ze skrzyni L3 od CRX-a oraz przełożenie główne Fd z Hondy Concerto. W ten sposób uzyskujemy następujące przełożenia:
1 - 3,25
2 - 1,909
3 - 1.346 (ze skrzyni L3)
4 - 1.033 (ze skrzyni L3)
5 - wg własnego uznania (0,702 ; 0.750 ; 0.771) przełożenie główne Fd 4,437 (z Hondy Concerto).

Dzięki takiej modyfikacji uzyskujemy krótsze przełożenia pierwszych czterech biegów – szybsze przyspieszenie. Piąty bieg jest długi, dobierany wg uznania, aby jazda była ekonomiczna.

Copyright © Honda Civic 5 gen 2008, admin, idea & graphics by Molekss
Firefox Ubuntu.pl Gimpuj.info