baner poziomy_pasek strona_glownahistoriadane_techniczneeksploatacjaobslugawarsztatbudowamoja_hondalinki

Szukaj na stronie



Przerobienie centralnego z klucza
na sterowanie z pilota w V gen

Autor tekstu sebush

Poniższy tutorial przedstawiam nam jak przerobić oryginalny sterownik zamka który sterowany jest tylko z klucza :/ na sterowany z pilota za pomocą oryginalnej instalacji. Całą operacje wykonujemy w drzwiach kierowcy. Ja dodatkowo w centralce mam sterowanie kierunkami (wpiąłem się w kostkę nad kierownicą można również pod przycisk świateł awaryjnych).

Podziękowania dla kama085 za ogarnięcie tematu i pomoc w wyborze centralki.

A więc tak:

Zakupiłem sterownik centralnego zamka + jeden siłownik typu "slave":

Schemat instalacji tej centralki:

Zaczynami od demontażu boczka drzwi (nie będę tego opisywał bo juz było opisane parę razy min, na http://www.fotoporadnik.prv.pl/, następnie demontuje starą centralkę zamka:

Na zdjęciu w czerwonym kółeczku jest zaznaczony otwór w tej blaszce mocującej zamek, w środku znajduje sie ząbek z plastiku, aby zdjąć blaszkę należy wydrapać kawałek tego plastiku na głębokość 1-2mm, wtedy blaszka zsunie się nam bez problemu.

Następnie wypinamy kostkę, w kostce znajduje się 6 przewodów, będą nas interesować tylko 4 z nich

czarno-czerwony – masa

biało-zielony z czerwonym cienkim paskiem - 12V

żółto-czerwony, biało-czerwony - sterowanie zamkiem w drzwiach pasażera.

Teraz montujemy siłownik, ja zamontowałem go w taki sposób:

Za bardzo tu nie ma czego opisywać, zdjęcie chyba najlepiej przedstawi sposób montażu siłownika. Ważne aby ten drucik, który łączy siłownik z drutem który zamyka/otwiera zamek nie ocierał o nic.

Teraz bierzemy się za podłączenie centralki.

Przewody łączymy następująco:

nowa centralka \\ przewody po starej centralce

czarny > czarno-czerwony

czerwony > biało-zielony z czerwonym cienkim paskiem

niebieski > żółto-czerwony od razu mostkujemy z niebieskim przewodem siłownika

zielony > biało-czerwony również mostkujemy z przewodem siłownika tyle, że z zielonym.

U mnie wygląda to tak:

Pozostało nam jeszcze, przymocować nową centralkę w miejsce starej:

Gdy przewody podłączone, możemy się rozkoszować już zamykaniem z pilota

Jak wyżej wspomniałem ta centralka ma dodatkowo sterowanie kierunkowskazami, teraz opisze sposób podłączenia tego: Na początku trzeba przeprowadzić dwa przewody z drzwi kierowcy do kabiny, ja zrobiłem to tak

To czarne to jest osłona z węża od kompresora - taki "peszelek", można się bawić jeszcze w rozwiercanie kostek którymi idą oryginalne przewody.

Gdy mamy już przeciągnięte przewody, mamy teraz 2 opcje podłączenia: podpinamy się pod kostkę pod osłoną kolumny kierownicy, lub pod światła awaryjne - ja wybrałem pod kostkę pod kolumną kierownicy.

Gdy mamy już przeciągnięte przewody, rozbieramy osłoną kolumny(niestety nie mam zdjęć) - odkręcamy 3 śrubki pod spodem, teraz 2 części tej osłony trzymają sie na zatrzaskach, rozkładamy powoli żeby nie połamać.

Po demontażu osłony mamy o to taki widok na kostki:

Interesuje nas kostka z 3 przewodami, a z tej kostki 2 przewody, proponuję wypiąć obie kostki, będzie wygodniej z podłączeniem - zielono-niebieski, zielono żółty, podpinamy się pod te przewody:

Składamy wszystko do kupy.

Gotowe.

Źródło: http://www.civicklub.pl

Copyright © Honda Civic 5 gen 2008, admin, idea & graphics by Molekss
Firefox Ubuntu.pl Gimpuj.info