Szukaj na stronie
Poniższy tutorial przedstawiam nam jak przerobić oryginalny sterownik zamka który sterowany jest tylko z klucza :/ na sterowany z pilota za pomocą oryginalnej instalacji. Całą operacje wykonujemy w drzwiach kierowcy. Ja dodatkowo w centralce mam sterowanie kierunkami (wpiąłem się w kostkę nad kierownicą można również pod przycisk świateł awaryjnych).
Podziękowania dla kama085 za ogarnięcie tematu i pomoc w wyborze centralki.
A więc tak:
Zakupiłem sterownik centralnego zamka + jeden siłownik typu "slave":
Schemat instalacji tej centralki:
Zaczynami od demontażu boczka drzwi (nie będę tego opisywał bo juz było opisane parę razy min, na http://www.fotoporadnik.prv.pl/, następnie demontuje starą centralkę zamka:
Na zdjęciu w czerwonym kółeczku jest zaznaczony otwór w tej blaszce mocującej zamek, w środku znajduje sie ząbek z plastiku, aby zdjąć blaszkę należy wydrapać kawałek tego plastiku na głębokość 1-2mm, wtedy blaszka zsunie się nam bez problemu.
Następnie wypinamy kostkę, w kostce znajduje się 6 przewodów, będą nas interesować tylko 4 z nich
czarno-czerwony – masa
biało-zielony z czerwonym cienkim paskiem - 12V
żółto-czerwony, biało-czerwony - sterowanie zamkiem w drzwiach pasażera.
Teraz montujemy siłownik, ja zamontowałem go w taki sposób:
Za bardzo tu nie ma czego opisywać, zdjęcie chyba najlepiej przedstawi sposób montażu siłownika. Ważne aby ten drucik, który łączy siłownik z drutem który zamyka/otwiera zamek nie ocierał o nic.
Teraz bierzemy się za podłączenie centralki.
Przewody łączymy następująco:
nowa centralka \\ przewody po starej centralce
czarny > czarno-czerwony
czerwony > biało-zielony z czerwonym cienkim paskiem
niebieski > żółto-czerwony od razu mostkujemy z niebieskim przewodem siłownika
zielony > biało-czerwony również mostkujemy z przewodem siłownika tyle, że z zielonym.
U mnie wygląda to tak:
Pozostało nam jeszcze, przymocować nową centralkę w miejsce starej:
Gdy przewody podłączone, możemy się rozkoszować już zamykaniem z pilota
Jak wyżej wspomniałem ta centralka ma dodatkowo sterowanie kierunkowskazami, teraz opisze sposób podłączenia tego: Na początku trzeba przeprowadzić dwa przewody z drzwi kierowcy do kabiny, ja zrobiłem to tak
To czarne to jest osłona z węża od kompresora - taki "peszelek", można się bawić jeszcze w rozwiercanie kostek którymi idą oryginalne przewody.
Gdy mamy już przeciągnięte przewody, mamy teraz 2 opcje podłączenia: podpinamy się pod kostkę pod osłoną kolumny kierownicy, lub pod światła awaryjne - ja wybrałem pod kostkę pod kolumną kierownicy.
Gdy mamy już przeciągnięte przewody, rozbieramy osłoną kolumny(niestety nie mam zdjęć) - odkręcamy 3 śrubki pod spodem, teraz 2 części tej osłony trzymają sie na zatrzaskach, rozkładamy powoli żeby nie połamać.
Po demontażu osłony mamy o to taki widok na kostki:
Interesuje nas kostka z 3 przewodami, a z tej kostki 2 przewody, proponuję wypiąć obie kostki, będzie wygodniej z podłączeniem - zielono-niebieski, zielono żółty, podpinamy się pod te przewody:
Składamy wszystko do kupy.
Gotowe.
Źródło: http://www.civicklub.pl