baner poziomy_pasek strona_glownahistoriadane_techniczneeksploatacjaobslugawarsztatbudowamoja_hondalinki

Szukaj na stronie



Historia modelu Hondy Civic 5 generacji

Civic piątej generacji był oferowany jako: trzydrzwiowy z dzieloną tylna klapą, czterodrzwiowa limuzyna, oraz po raz pierwszy coupe i CRX. Nowy "kompaktowy" światowy standard, w którym Civic stanowił pod każdym względem wzór. W Europie krytykowany za mały bagażnik i twarde zawieszenie, za oceanem osiągnął niewiarygodną popularność. Stamtąd też pochodzi wersja coupe. Nowoczesny design zachwyca do dziś, uwagę zwraca niska i bardzo szeroka karoseria. Pomimo większego rozstawu kół, mniejszych okien Civic zachował wygląd kompakta. Nie wprowadzona zasadniczych zmian w nowoczesnym zawieszeniu. W piątej generacji zwiększyła się technika bezpieczeństwa, zaczęto montować ABS i EuroAirbag. Oferta silnikowa w trzydrzwiowej wersji rozpoczynała się od 75 KM a kończyła na 160 KM, w limuzynie od 90 do 160 KM. Z tą generacja zostały zaprezentowane nowe silniki VTEC: SOHC-VTEC i VTEC-E, zapewniają one znakomite osiągi oraz niskie zużycie paliwa. Zmodernizowano najmocniejszy silnik, który osiągał 160-170 KM. Trzydrzwiowy Civic z silnikiem VTEC Economy wygrał w konkursie ADAC "EcoTour of Europe 1994" z sensacyjnym i nieosiągalnym wtedy dla innych marek wynikiem spalania 4,97 l/100km. Tylna część trzydrzwiowego Civica prezentowała się oryginalnie z dzieloną horyzontalnie klapą. Zwróciło to nie tylko uwagę przy wprowadzaniu modelu na rynek, ale zrobiło z niego bestseller. W styczniu 1992 roku wchodzi do produkcji nowy, dwumiejscowy CRX, ze zdejmowanym dachem i kręcącym się do 8600 obr/min 160 konnym silnikiem.

Źródło: http://pl.wikipedia.org

Honda Civic Hatchback

hatchback

Honda Civic Coupe

coupe

Honda Civic Sedan

sedan

up

Copyright © Honda Civic 5 gen 2008, admin, idea & graphics by Molekss
Firefox Ubuntu.pl Gimpuj.info