baner poziomy_pasek strona_glownahistoriadane_techniczneeksploatacjaobslugawarsztatbudowamoja_hondalinki

Szukaj na stronie



Eksploatacja Hondy Civic

Czyli co, kiedy, co ile km i na jakie wymieniać.

Wartości w nawiasach stosować przy przebiegu MNIEJ NIŻ 10.000 rocznie.

Olej silnikowy co 10.000 (12 m-cy)
Filtr oleju co 20.000 (12 m-cy)
Wymiana filtra pyłkowego co 30.000 (12 m-cy)
Filtr powietrza co 40.000 (24 m-ce)
Filtr paliwa co 40.000 (24 m-ce)
Płyn chłądzący co 40.000 (24 m-ce)
Świece zapłonowe/platynowe co 40.000/100.000 (24 m-ce/72 m-ce)
Płyn hamulcowy co 60.000 (36 m-cy)
Olej w skrzyni biegów co 80.000 (45 m-cy) (sprawdzenie co 40.000 lub 24m-ce)
Wymiana paska rozrządu co 100.000 (60 m-cy)
Sprawdzenie przednich i tylnych hamulców co 20.000 (12 m-cy)
Sprawdzenie ustawienia świateł co 20.000 (12 m-cy)
Sprawdzenie przewodów hamulcowych co 20.000 (12 m-cy)
Sprawdzenie układu wydechowego co 20.000 (12 m-cy)
Sprawdzenie elementów zawieszenia co 20.000 (12 m-cy)
Sprawdzenie osłon gumowych przegubów co 20.000 (12 m-cy)
Sprawdzenie przewodów paliwowych i połączeń co 20.000 (12 m-cy)
Sprawdzenie kół, opon i ciśnienia co 20.000 (12 m-cy)
Sprawdzenie ukłdu kierowniczego co 20.000 (12 m-cy)
Luz zaworowy tylko przy 40.000
Sprawdzenie i regulacja hamulca ręcznego co 40.000 (24 m-cy)
Sprawdzanie i regulacja pasków co 40.000 (24 m-cy)
Sprawdzanie obrotów biegu jałowego co 100.000 (60 m-cy)
Sprawdzanie pompy wodnej co 100.000 (60 m-cy)

TRUDNE WARUNKI EKSPLOATACJI = KROTSZE O POLOWE PRZEBIEGI (np olej co 5.000)
Jazda na odcinku <8km lub w mrozie <16km
Jazda w temperaturze >32st.C
Jazda z częstym zatrzymywaniem i ruszaniem (np. korki)
Długotrwała praca silnika na biegu jałowym
Jazda z bagażnikiem dachowym, przyczepa lub w terenie górzystym
Drogi terenowe, pokryte błotem, odśnieżane całorocznie.

Źródło: http://www.fotoporadnik.prv.pl

Dane eksploatacyjne HONDA CIVIC -
modele od listopada 1991 do modeli 1996

Zalecane płyny:

Olej silnikowy ( z filtrem ) 3,3 dm3
Automatyczna skrzynka przekładniowa:  
    - z dźwignią sześciopołożeniową 2,4 dm3
    - oprócz wersji sześciopołożeniowej 2,7 dm3
Mechaniczna skrzynia biegów 1,8 dm3
Układ chłodzenia 4,4 dm3

Układ zapłonowy:

Cewka zapłonowa  
rezystancja uzwojenia pierwotnego  
    - silnik D13B2 0,5 do 0,7 Ω
    - silniki D15B2, D15B7, D15Z1 oraz D16Z6 0,6 do 0,7 Ω
rezystancja uzwojenia wtórnego  
    - silnik D13B2 4,4 do 21,6 Ω
    - silniki D15B2, D15B7, D15Z1 oraz D16Z6 3,2 do 19,8 Ω
Rezystancja modułu sterowania zapłonu 1,1 do 3,3 Ω
Długość minimalna szczotek alternatora  
    - Nippondenso 1,5 mm
    - Mitsubishi 5,0 mm
Kąt wyprzedzenia zapłonu [ bieg jałowy ]  
    - silnik D13B2 20° ± 2° przed GMP
    - silniki D15B2, D15B7, D15Z1 oraz D16Z6 16° ± 2° przed GMP
NGK - odstęp elektrod 1,1 mm

Ugięcie pasków:

Pompa wspomagania układu kierowniczego  
    - pasek nowy 6,0 do 9,0 mm
    - pasek używany 8,0 do 12,0 mm
Alternator (wersja bez klimatyzacji)  
    - pasek nowy 5,5 do 8,0 mm
    - pasek używany 7,0 do 10,5 mm
Alternator (wersja z klimatyzacją)  
    - pasek nowy 5,0 do 7,0 mm
    - pasek używany 6,5 do 10,5 mm

Układ hamulcowy:

Grubość minimalna okładziny wkładki 1,6 mm
Grubość minimalna okładziny szczęki 2,0 mm
Skok dźwigni hamulca awaryjnego 6 do 10 zębów zapadki

Prędkość obrotowa biegu jałowego:

Silnik D13B2 800 ± 50 obr/min
Silnik D15Z1 700 ± 50 obr/min
Silnik D15B2 810 ± 50 obr/min
Silnik D15B7 750 ± 50 obr/min
Silnik D16Z6 750 ± 50 obr/min

Zawartość max CO na biegu jałowym:

Silnik gaźnikowy D13B2  
    - z katalizatorem 0,5 %
    - bez katalizatora 1,0 %
Silniki z wtryskiem paliwa  
    - z katalizatorem 0,1 %
    - bez katalizatora 1,0 ± 1,0 %

Luz zaworowy:

    - zawory dolotowe 0,18 do 0,22 mm
    - zawory wylotowe 0,23 do 0,28 mm
    - ugięcie linki przyspieszenia 10,0 do 12,0 mm
Kolejność zapłonu 1-3-4-2

Skok tłoka:

    - silnik 1343 cm3 76 mm
    - silnik 1493 cm3 84,5 mm
    - silnik 1590 cm3 90 mm

Stopień sprężania:

    - silnik 1343 cm3 9,0
    - silnik 1493 cm3 9,2 (bez VTEC) lub 9,3 (VTEC)
    - silnik 1590 cm3 9,2 (VTEC)

Moc maksymalna:

    - silnik D13B2 - przy 6300 obr/min 55 kW [ 75 KM ]
    - silnik D15Z1 - przy 5500 obr/min 66 kW [ 90 KM ]
    - silnik D15B2 - przy 6000 obr/min 66 kW [ 90 KM ]
    - silnik D15B7 - przy 5900 obr/min 74 kW [ 101 KM ]
    - silnik D16Z6 - przy 6500 obr/min 92 kW [ 125 KM ]

Maksymalny moment obrotowy:

    - silnik D13B2 - przy 3100 obr/min 103 Nm
    - silnik D15Z1 - przy 4500 obr/min 129 Nm
    - silnik D15B2 - przy 4700 obr/min 119 Nm
    - silnik D15B7 - przy 5000 obr/min 124 Nm
    - silnik D16Z6 - przy 5200 obr/min 142 Nm

Ciśnienie sprężania:

    - nominalne 1,28 MPa
    - minimalne  
      - silniki D15Z1 oraz D16Z6 1,14 MPa
      - silniki D13B2, D15B2 oraz D15B7 0,93 MPa

Termostat:

Temperatura początku otwacia  
    - silnik D15Z1 80 do 84°C
    - pozostałe 76 do 80°C
Temperatura pełnego otwacia  
    - silnik D15Z1 95°C
    - pozostałe 90°C

up

Copyright © Honda Civic 5 gen 2008, admin, idea & graphics by Molekss
Firefox Ubuntu.pl Gimpuj.info